Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds kansiremontti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TuomasTee
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 529
    • Kotka

    #16
    Olin käsittänyt, että M51 on 24V! just joo :shock:
    BMW F15 X5 M50d -14

    Comment

    • LASSI-S
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 4918
      • hattula/hämeenlinna.

      #17
      taitaa olla aikalailla kaputt koko muukin kone kun kansi on noin pahasti paskana että jokainen esikammio vai mikälie onkaan on halki, oletko alakerran tarkistanu???. ton koneen kantta ei taida käytettynä ehjänä löytää ytäkään koko planeetalta, eli varmaan korjattavaks tai sit kokonaan uus raaka kansi
      E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

      Comment

      • VNT
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1410
        • Tuusula

        #18
        En ole alakertaan kurkannut.
        Kyllä noita kansia löytyy käytettynäkin, mutta kun hinta on n. 500euroa ja sama kun ostaisi sian säkissä niin ei oikein houkuttele.
        Laitoin useampaan moottorikoneistamoon sähköpostilla nuo kuvat ja kysyin pystyykö kantta korjaamaan.
        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

        Comment

        • Heikki.Niemi
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1180
          • Kalajoki-Bemareiden mekka

          #19
          Itellä sama homma ollut viimeiset kaksi kuukautta menossa...Jakoremmin katkettua meni nokka-akseli poikki,neljä venttiiliä kieroon ja yksi keinuvipu katkesi...Onni on että kansi säilyi ehjänä ja koeponnistuksessa kansi todettiin ehjäksi...kierohan se oli koska lähes puoli milliä piti ottaa siivua että kannesta saatin suora...Eli kone oli joskus käynyt kuumana ja kansiremontti olisi tullut kysymykseen joka tapauksessa...Voin jossain välissä laittaa kuvia myös omista kannentiivisteistä ja kannesta...
          520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
          525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
          525 TDS m51d25 Touring E34 -94
          Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
          Ex-320i E30 m20b20 -86
          Ex-318i E30 m20b20 -87
          Ex-320i E30 m20b20-83

          Comment

          • VNT
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1410
            • Tuusula

            #20
            Tälläisen vastauksen sain kouvolan moottorikoneistamolta:

            "Terve !

            Päätellen lähettämistäsi kuvista korjaus vaihtoehto on mielestäni pois laskuista , etukammiot pitäisi kaikki vaihtaa jos yhtä huonoja kuin kuvissa olevat.

            Uutta kantta venttiileillä löytyy. Uusi sylinnterikansi ventiileillä jousineen tehtaan paketissa. Hinta 1450,- Takuu 1 vuosi."


            Onko kansi tosiaan korjauskelvoton, vai yrittääkö koneistamo myydä minulle ylihintaista kantta ja väittää ettei vanhaa kantta voi korjata?
            -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

            Comment

            • Heikki.Niemi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1180
              • Kalajoki-Bemareiden mekka

              #21
              Tossa korjaamon vastauksessahan jo tulee ilmi että etukammiot on vaihdettavissa mutta alkavat heti kaupata kallista kantta eli eivät halua edes yrittää..
              520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
              525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
              525 TDS m51d25 Touring E34 -94
              Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
              Ex-320i E30 m20b20 -86
              Ex-318i E30 m20b20 -87
              Ex-320i E30 m20b20-83

              Comment

              • VNT
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1410
                • Tuusula

                #22
                Mitähän nuo etukammioiden (6kpl) vaihdot maksaa?
                Entä etukammioiden alapuolella olevat halkeamat vitos ja kutos sylintereissä, paljonko korjaushitsaus ja kannen tasoitus maksaa?
                -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                Comment

                • Heikki.Niemi
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1180
                  • Kalajoki-Bemareiden mekka

                  #23
                  Mulle tehtiin koeponnistus ja oikasu ja ne tuli maksaan 120 euroa...hitsaus ja esikammioiden vaihto tuo kyllä lisähintaa...luulen että saat ainakin 500 varata tuohon hommaan...hitsauksen jälkeen kansi muutenkin aina oikaistaan ku se on hitsauksessa käynyt kuumana...Voi olla kyllä aika paljon paikoista kiinni tuo hintakin...
                  520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                  525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                  525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                  Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                  Ex-320i E30 m20b20 -86
                  Ex-318i E30 m20b20 -87
                  Ex-320i E30 m20b20-83

                  Comment

                  • VNT
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1410
                    • Tuusula

                    #24
                    Kumpi on sitten järkevämpi vaihtoehto?

                    Oletataan että molemmat maksavat 500euroa.

                    1) Ostaa käytetty ehjä kansi (sika säkissä)
                    2) Hitsata tuo vanha kansi, ja uusia esikammiot.

                    Kolmas vaihtoehto on ostaa kokonaan uusi kansi.
                    Ilman venttiilejä saa 850eurolla, venttiilien kanssa hinta on 1000euroa.

                    Jos ostaa uuden kannen, niin kannattaako se ostaa ilman venttiilejä?
                    Hydrayliset venttiilinostimet kannattaa varmaan kanssa uusia?
                    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

                    Comment

                    • Heikki.Niemi
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1180
                      • Kalajoki-Bemareiden mekka

                      #25
                      Originally posted by VNT
                      Kumpi on sitten järkevämpi vaihtoehto?

                      Oletataan että molemmat maksavat 500euroa.

                      1) Ostaa käytetty ehjä kansi (sika säkissä)
                      2) Hitsata tuo vanha kansi, ja uusia esikammiot.

                      Kolmas vaihtoehto on ostaa kokonaan uusi kansi.
                      Ilman venttiilejä saa 850eurolla, venttiilien kanssa hinta on 1000euroa.

                      Jos ostaa uuden kannen, niin kannattaako se ostaa ilman venttiilejä?
                      Hydrayliset venttiilinostimet kannattaa varmaan kanssa uusia?
                      Itse katsoisin ensin käytettyjä kansia mutta niillä pitäisi olla jonkinlainen takuu että kannen myyjä käyttäisi sen ponnistuksilla jolloin varmuus kunnosta saataisiin...Käytetyn kannen ostaisin ainoastaan moottorikoneistamoilta tai yksityisiltä kannenkorjaajilta....niissä on yleensä tehty hitsaukset ja ponnistukset joten niillä on toimivuus takuu...viimeinen vaihtoehto olisi uusi kansi...venttiilit pystyy koneistamaan eli niitä ei välttämättä kannata ostaa mutta hydraulinostimet kyllä uusisin..
                      520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                      525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                      525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                      Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                      Ex-320i E30 m20b20 -86
                      Ex-318i E30 m20b20 -87
                      Ex-320i E30 m20b20-83

                      Comment

                      • kalkkuna
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 864
                        • vaajakoski

                        #26
                        Voi tulla rempalle aika paljon hintaa jos meinaat uusia esikammiot ja nostajat hitsaus homma oli mulla 400 eur. (muistaakseni) ja kyse oli yhdestä halkeamasta. Esikammioiden hinnasta en tiedä mutta jos kiinnitys menetelmä on kaikilla koneistamoilla sama (liimaaminen) en suosittele. Yhden kokemuksen mukaan noin 1,5v. Hydraulinen nostin voisi maksaa 10-20 eur. (en ollenkaan varma) ja esikammio saman verran (tai enemmän)+työt siihen koeponnistus+koneistukset niin voi olla hinta kohillaan.
                        VW sharan 1,8T
                        e30 318i 4d -89 projekti
                        e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

                        Comment

                        • jpeltoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 600
                          • pirkanmaa

                          #27
                          Ei toi kansi niin hirveen pahalta näytä. Noi etukammioiden hiushalkeemat on ihan normaaleja. Ja iteasiassa jos TIS:ä luet niin TIS sallii noitten kammioitten ympärille vielä muistaakseeni 5mm halkeamat! Tarkista TIS, siellä on kannen sallitut muutokset kuvattu kuvan kanssa. Ilman muuta kansipajalle tarkistukseen, todennäköisesti se on ihan OK....

                          Mutta se että mistä semmonen määrä öljyä olis mennyt kun aiemmissa kuvissa, sitä mä en käsitä vieläkään....oletko puhdistanut (öljyt veke)kannen sisäpuolelta, löytyykö sieltä lisää halkeamia? Entä miltä kansipahvi näyttää, onko jälkiä että öljykanavien kohdasta olis vuotoo vesikanavaan? Jos siellä on vuotojälkee, niin mä melkeen plaanaisin ton kannen vaan ja löisin uuden tiivisteen....

                          Ainiin, ja mun piti vielä Petteriltä kysyä: Kun sulla oli ottanut venttiilit mäntiin, niin tarkistitko sä jakoketjujen kunnon? Oliko venunut? Aattelin vaan että kai sieltä jollain tapaa on täytyny jako olla pielessä?
                          __________________________________________________ ________________________
                          Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                          Comment

                          • petteriu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 1164
                            • Pori

                            #28
                            Originally posted by jpeltoma
                            Ainiin, ja mun piti vielä Petteriltä kysyä: Kun sulla oli ottanut venttiilit mäntiin, niin tarkistitko sä jakoketjujen kunnon? Oliko venunut? Aattelin vaan että kai sieltä jollain tapaa on täytyny jako olla pielessä?
                            Muutaman asiantuntijan mukaan johtui siitä, että venttiilit todella löysiä ohjureihin (ts. ohjurit väljiä) ja päässeet "keikkumaan" kiinni mäntiin. Kolme TDS:n konetta nähnyt henk. koht ilman kantta ja kaikissa pakoventtiilin jäljet männissä, yhdessä jopa itse venttiili.... Tässä VNT:n koneessa en ainakaan kuvista jälkiä nähnyt.
                            Vastataan samantien LASSI-S:n aiempaan kysymykseen: koneesta ei toistaiseksi löytynyt mitään suurempaa mekaanista vikaa. Venttiilin jäljet männissä mutta sen verran pienempinä, että siitä huolimatta vielä käyntikunnossa. Ei siis venttiileitä poikki, reikää männissä tai kansi selkeästi halki. Koneesta on toistaiseksi ainoastaan kansi irroitettu.

                            Petteri
                            BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                            Comment

                            • petteriu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1164
                              • Pori

                              #29
                              VNT: Nyt kun kuvia katsoin uudelleen, niin 5:sen halkema näyttää vähän siltä kuin se olisi haljennut hitsauksesta ! Halkeama näyttää sen verran leveltä, että se voisi hyvinkin olla repeytyneestä hitsisaumasta.
                              6 sylinterin kannessa olen näkevinäni hiotun hitsisauman jälkiä, mutta pitäisi saada kansi käteen tarkempaa tutkiskelua varten. Vanha hitsaus selittäisi myös karhean hiekkapaperin jälkiä.

                              Ovatko nuo esikammion tulpat kannen tasalla vai "poterossa" ?

                              Petteri
                              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                              Comment

                              • jpeltoma
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2004
                                • 600
                                • pirkanmaa

                                #30
                                jos joku sattuu tarvitsemaan, niin mulla on hyllyssä 12 kpl uusia hydrl. nostajia. Viestiä tuleen, niin mä kerron lisää niistä...

                                Enivei, sillä mä niistä ketjuista kyselin, kun olen välillä lueskellut mersuforumia, ja mersumiehet tuppaa vaihtaa jakoketjuja jo siinä 250-300 tkm maissa. Ja eikös vielä esim W124 mersussa ole tuplarivinen ketju... TDS:ään toi homma vaan on niin tautinen, ylemmän ketjun sais vaihdettua yläkautta, muttakun sitä ketjua ei ole muutakun valmiiks niitattuna, milläs sen ujutat yläkautta? Vai onko tietoo käviskö tohon joku teollisuusketju+lukko. Jos kansi kerran on irti niin tutkisin huolella sen ketjun...ja vaihtotarpeen. Alkup. Ketju ei ole edes kallis, mutta kun se on se ikiluuppi...
                                __________________________________________________ ________________________
                                Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎