Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jälleen kerran TDS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jompester
    Bimmer Rookie
    • Mar 2012
    • 27
    • Sutela CITY

    Jälleen kerran TDS

    Seuraavanlaista ongelmaa, 525 Tds automaatti vm.94, lähtee käyntiin kylmänä ja toimii ok siihen asti kun lämpiää, sitten alkaa nykiminen, ja kun pysähtyy niin auto sammuu samantien ja ei oikein käynnisty, joutuu hankaamaan, ja kun lähtee käyntiin niin pyörii ihankuin ilmoja jostain vetelisi, ja kun yrittää lähteä liikkeelle niin sammuu, välillä ottaa kierroksia normaalisti ja pystyy jopa pikkumatkan ajamaan, ilmeisesti naftansaannissa vika. Sen verran kerennyt tutkia että boksilta lähtevä valkea johto katkaistu ja kun sen yhdistää niin mittaristoon syttyy suuttimen kuva eikä lähde käyntiin enää ollenkaan (lämpimänä, kylmänä en oo testannu tätä) Mikä tämän aiheuttaa, määränsäädin? ilmavuoto? Siirtopumppu, Suutin? (Vitosen suutin vuotaa ihan perkeleesti) Vika pahenee mitä vähemmän on naftaa tankissa. Saisikohan mahdollisesti apua.
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    #2
    Ensimmäisenä ne selvät viat kuntoon, kuten se suutin. Sitä ennen ei paljon kannata ruveta muuta ihmettelemään.
    Sitten sen jälkeen onkin kaikki pumppujen säädöt yms. edessä, ja niistä löytyykin jo aika laajoja topikkeja valmiiksi.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

    Comment

    • Jompester
      Bimmer Rookie
      • Mar 2012
      • 27
      • Sutela CITY

      #3
      Niin pitänee tehdä, täältä varmaan jostain löytynee ohjeet ns.hammermoden tekemiseen...

      Comment

      • Jompester
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 27
        • Sutela CITY

        #4
        Mietin tuossa sellaistakin että voiskohan olla mahdollista että tuo sais liikaa naftaa, eli ei saa riittävästi ilmaa???

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8257
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5
          Originally posted by Jompester View Post
          Mietin tuossa sellaistakin että voiskohan olla mahdollista että tuo sais liikaa naftaa, eli ei saa riittävästi ilmaa???
          sillon se savuttas mustaa perkeleesti
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Jompester
            Bimmer Rookie
            • Mar 2012
            • 27
            • Sutela CITY

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            sillon se savuttas mustaa perkeleesti
            No kun työntää ihan perkeleen mustaa...

            Comment

            • Keisari
              BTCF Member
              • Nov 2008
              • 165
              • Himanka

              #7
              Ei se pumppu määräänsä enempää ruokaa anna. Suutin kuntoon ekaks.

              Ootkos turboa vilkassu?
              e34 525tds, e30 325tds touring
              Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
              e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
              Volvo 3 x D24T + B200ET
              MB 250D x2 vw caddy d
              Opel ford

              Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

              Comment

              • Jompester
                Bimmer Rookie
                • Mar 2012
                • 27
                • Sutela CITY

                #8
                Originally posted by Keisari View Post
                Ei se pumppu määräänsä enempää ruokaa anna. Suutin kuntoon ekaks.

                Ootkos turboa vilkassu?
                Urpo näyttäs olevan ehjä ei siitä mitään ylimäärästä ääntäkään kuulu... Mietin että vaikuttaako jos on moottorissa öljy vähänä. oli alarajassa kun äsken katoin kun vuotaa aika reippaasti öljypohjan tiiviste.

                Comment

                • Keisari
                  BTCF Member
                  • Nov 2008
                  • 165
                  • Himanka

                  #9
                  Ei sen pitäs käyntiin vaikuttaa.
                  e34 525tds, e30 325tds touring
                  Ex: e39 530d, e30 324td touring, Patrol e34 525tds e34 525 tdsa (nykvaraosa). Hj60
                  e30 324tdic. E36 325ci s124 300tdt s124 e250td
                  Volvo 3 x D24T + B200ET
                  MB 250D x2 vw caddy d
                  Opel ford

                  Syöttöpumpun tiivisteiden ja nestepään vaihdot yms. Yhteyttä privaan.

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    #10
                    Edelleenkin, diisseli kone on sellainen pilkunnussija että jos vähänkin tihuttaa jostain löpöä ni voi aiheuttaa jo jos jonkinlaista vaivaa. Ja jos kerta yksi suutin vuotaa reilusti niin enempää vikaa ei tarvitse että tekee vaikka mitä.

                    Joten edelleen SELVÄT viat kuntoon ja sitten vasta tänne pohtimaan lisää, mikäli ei vielä korjaantunut.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • Jompester
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2012
                      • 27
                      • Sutela CITY

                      #11
                      Originally posted by makkis View Post
                      Edelleenkin, diisseli kone on sellainen pilkunnussija että jos vähänkin tihuttaa jostain löpöä ni voi aiheuttaa jo jos jonkinlaista vaivaa. Ja jos kerta yksi suutin vuotaa reilusti niin enempää vikaa ei tarvitse että tekee vaikka mitä.

                      Joten edelleen SELVÄT viat kuntoon ja sitten vasta tänne pohtimaan lisää, mikäli ei vielä korjaantunut.

                      Joo, eli suutinta en vielä vaihtanut kun ei ollu käypästä avainta mutta putsasin noin 5 millisestä paskasta sen pesän missä on alipainekello ja mihin tulee EGR:n putki kiinni, sekä imusarjassa olevan anturin, niin käynti parantui noin 85%. Eli paska tekee ihmeitä jälleen kerran.

                      Comment

                      • |jaakko|
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 1542
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        Originally posted by Jompester View Post
                        Joo, eli suutinta en vielä vaihtanut kun ei ollu käypästä avainta mutta putsasin noin 5 millisestä paskasta sen pesän missä on alipainekello ja mihin tulee EGR:n putki kiinni, sekä imusarjassa olevan anturin, niin käynti parantui noin 85%. Eli paska tekee ihmeitä jälleen kerran.
                        Kannattaa se suutin vaihtaa heti kun kerkeät. Muutaman euron maksaa sellanen pidempi hylsy, ei välttämättä tarvii edes imusarjaa irroittaa. 1,7 sai ainakin 4. suuttimen irti ilman imusarjan irroitusta muistaakseni.

                        Niin ja tuo anturi mikä tulee imusarjaan niin se kun on paskana/paskanen/johto irti niin ei lähde moottori käymään. Ainakaan helpolla. Mikä lie happitunnistin..?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎