Announcement

Collapse
No announcement yet.

koneremontin jälkeisiä pähkäilyjä, vinkkejä kaivataan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

Ja toisekseen mä haluan nähdä kun joku vääntää lakrut itse autotallissaan ja saa vielä motin toimimaan.

Onks Naukkiksella joku kikka mistä matskusta laakerin runko tehdään? Entä pinta materiaali? Mites ne saadaan tossa työpöydällä parhaiten naitettua keskenään?
    Entä osien pyöreys ja välys? Jotain kikkoja niihin?
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

Comment

• sturer Bock
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 312
      • Häme

Päivitystä koneremonttiin:

Lohko, kampi ja kanget kävi kierroksen koneistamolla ja nyt pyöriipi minusta niinku pitääkin. Pienen laskun kirjoittivat ja sanoivat, että tarkastettu ja osat mitattu, mutta muuten osat on kunnossa. No ihan sama, kampi ja kanget pyörii nyt lohkossa kuitenkin ihan eri tapaan kun aiemmin. Ero on selvä. En kysellyt silloin sen kummemmin mitä tekivät ja enkä aio mennä kysymäänkään, lopputulokseen olen tyytyväinen. Nyt voi alkaa kasaamaan kantta ja jakopäätä.
      Tässä onkin hyvä kysyä olisko edukasta ja innokasta koneistajaa koneistamaan urat nokkapukkeihin korkeanostoisten nokkien takia, nokille pitäisi saada pukkeihin n. 1-2mm välyksellä olevat urat.

Comment

• Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

Oliko muuten laakeriliuskoissa mitään jälkiä ekan pyörityksen jälkeen?
        TDS osaa.

Comment

• sturer Bock
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2006
          • 312
          • Häme

Originally posted by Mikkeri View Post
          Oliko muuten laakeriliuskoissa mitään jälkiä ekan pyörityksen jälkeen?
          Empä avannut ja katsonut, kun luotin välyksiin mitkä oli kirjattu ylös kammenlaakeri ja runkolaakerivälyksistä.

Comment

• Mikkeri
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2011
            • 805
            • Suomi

Mitä ne siellä viimeisellä koneistamokeikalla tekivät?
            TDS osaa.

Comment

• petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

Laakerilinjan suoruudesta:
              Mä järkeilin oman alakerran kanssa näin. Kaulat oli kaikki mitoissaan, mitattiin reiät, eivät olleet soikeina. Välys oli plasticagella katottuna tolkuissaan kaikissa. Kampura pyörii herkästi ja täysin ilman "pykälää". Tällöin, kampuran ja laakerilinjan täytynee olla molempien about suoria. Kokeneemman rakentajan neuvo oli pyörittää öljytyllä kädellä kampuraa niin huomaisi pienemmänkin hetkellisen vastuksen.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

Comment

• sturer Bock
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 312
                • Häme

Originally posted by Mikkeri View Post
                Mitä ne siellä viimeisellä koneistamokeikalla tekivät?
                No sanoivat vaan mitanneensa ja tarkistaneensa osat. Vähän arvelutti kommentti enkä sitä sen kummemmin asian perään kysellyt kun kaikki toimii mulle tyydyttävästi. Välykset oli kirjattu jokaisesta mitattavasta kohdasta mitkä oli tarkastettu ja ne oli ok. No enivei, kyllä sille jotain on kuitenkin tehty, koska ero entiseen on ihan selvä! Kone pyörii tosi herkästi. Veikkaisin et joku kämmi siellä oli käyny, jonka korjasivat mut eivät halunneet sitä sen tarkemmin kommentoida. Mun puolesta asia on tältä osin bueno ja loppuunkäsitelty. Aion edelleenkin jatkossa käyttää samaa koneistamoa kaikkiin koneistuksiin.

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎