Announcement

Collapse
No announcement yet.

Seos erittäin rikkaana M20B20 koneessa! -Ongelma ratkaistu!-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Schutzstaffel
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2006
    • 345
    • Lounais-Suomi

    Seos erittäin rikkaana M20B20 koneessa! -Ongelma ratkaistu!-

    E28 M20B20 koneella ei mennyt päästöistä läpi leimalla. Kaikki muut arvot olivat loistavat, paitsi CO joka meni yli ajokieltorajankin ollen 6.77. Helvetisti.

    Putkesta lentää nestettä kun laittaa käden eteen, käsi kastuu aika nopeasti. Ei ole vettä, vaan kyllä bensalta tuoksuu hyvin voimakkaasti. Kone ei myöskään nestettä vie.

    Nyt on tehty seuraavat:

    -IMM irti, kierrokset laskivat ja auto sammui. Eli toimii?
    -Tulpat ja virranjakajan kansi vaihdettu, olivat todella surkeassa kunnossa. 2. ja 4. pytyn tulpat olivat bensassa, muut mustia. 2.pytyn suuttimen tämä muovinen ns.kuppi oli käytännössä musta. Voiko siitä jotain päätellä? Ainakin yksi toinenkin suutin oli erilainen verrattuna muihin.
    Tulppien ja kannen vaihto ei vaikuttanut käyntiin juurikaan.
    -Lämpöaika anturit mitattu, en muista kumpi oli kumpi, mutta arvot olivat järkevät.

    Koska 2. ja 4. pytyn tulpat olivat bensassa, niin otimpa koko imusarjan mäkeen. Ongelma on nyt se, että silmämääräisesti bensan suihku näyttää ok ja ei ole mitään mihin verrata. Pitäiskö suihkun olla laakea, koska nyt jokainen näyttäis menevän aika terävänä ?

    Jos olen oikein ymmärtänyt, niin suuttimen pitäisi vuotaa levossa kun bensassa on paine ?

    Mistä muuten nykyään voi tilata imusarjan tiivisteet ? Motonet, Schmiedmann ja KL-varaosat myyvät tyhjää ja koko tiivistesarjaa en tarvi.

    Mukavaa jos joku osais neuvoa!
    Last edited by Schutzstaffel; 29-10-2012, 16:52.
    Monta 80-luvun autoa
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by schutzstaffel View Post
    jos olen oikein ymmärtänyt, niin suuttimen pitäisi vuotaa levossa kun bensassa on paine ?
    ei pitäisi.
    Olli.

    Comment

    • Schutzstaffel
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 345
      • Lounais-Suomi

      #3
      Originally posted by Rocla View Post
      ei pitäisi.
      Tarkoitin jos ei toimi. Samalla paine laskee. Mutta ei ole mittaria niin en näe paineen muutosta, vaan tiputuksen...
      Monta 80-luvun autoa

      Comment

      • Schutzstaffel
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2006
        • 345
        • Lounais-Suomi

        #4
        Tänään testattu suuttimet, 2 suutinta vuotaa hieman, eli tiputtavat pisaroita levossa.

        Jos suutin vuotaa, voiko normaali suuttimen huolto korjata sen vai onko vuotava romu ? Jos ei, vien nuo huoltoon maanantaina. :think
        Monta 80-luvun autoa

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Originally posted by Schutzstaffel View Post
          Tänään testattu suuttimet, 2 suutinta vuotaa hieman, eli tiputtavat pisaroita levossa.

          Jos suutin vuotaa, voiko normaali suuttimen huolto korjata sen vai onko vuotava romu ? Jos ei, vien nuo huoltoon maanantaina. :think
          En tiedä kannattaako alkaa huollattamaan.

          Foorumillakin on ehjiä myynnissä sopu rahaan vaikka m50 koneesta.

          Comment

          • [Snowboarder]
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2008
            • 2187
            • Karstula

            #6
            Originally posted by Schutzstaffel View Post
            Tänään testattu suuttimet, 2 suutinta vuotaa hieman, eli tiputtavat pisaroita levossa.

            Jos suutin vuotaa, voiko normaali suuttimen huolto korjata sen vai onko vuotava romu ? Jos ei, vien nuo huoltoon maanantaina. :think
            laita suoraan m50 suuttimet, samalla hiljentyy moottorin säksätys huomattavasti suuttimia löytyy kohtuu hintaan foorumilta. Toki voin myydä täysin kunnossa olevat m20b25 suuttimet halvalla jos kiinnostaa..ota privalla yhteyttä
            Last edited by [Snowboarder]; 04-08-2012, 21:52.
            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
            Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

            Comment

            • Schutzstaffel
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2006
              • 345
              • Lounais-Suomi

              #7
              Helppoja ratkoa nämä ongelmat. Purat ensin koko imupuolen..

              Löytyneitä syytä rikkaaseen seokseen tähän asti:

              1) Letku tyhjäkäyntisäätimeltä oli halki juuri ja juuri kiristimen alta, ei näkynyt ekassa tarkastuksessa
              2) Tyhjäkäyntisäätimen 3 ruuvista imusarjaan yhden kierteet menneet -> ottaa ilmaa sisään
              3) Imusarjan tiivisteet murenivat käsiin
              4) Tulpat ja virranjakajan kansi loppuunkäytetyt
              5) Jäähdytysveden anturin vastus hivenen yli. Oli ruiskunsäätökirjassa eri arvoilla kuin Haynesin kirjassa, miksi ? Haynesin yläarvona oli 410 ohmia, mitattu arvo oli 434 ohmia
              6) 2kpl suuttimia vuotivat -> vaihdettu M30B25 suuttimet

              Anyway, näillä mennään huomenna päästömittaukseen kokeilemaan. Ei silti kylmänä nostanut kierrokset kuin noin 1400 ja laskee siitä sitten about 800-900 kierrokseen. Kone myös hieman tärisee, varmaan mekaaninen vika venttiilikoneistossa, antaa sen olla tällä erää. :think
              Monta 80-luvun autoa

              Comment

              • Schutzstaffel
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2006
                • 345
                • Lounais-Suomi

                #8
                Menee mielenkiintoiseksi. Korjaamolla CO-arvoksi saatiin 9,7% !!!! Kaikkien läpikäyntien jälkeen siis seos vain rikastui!

                Käynti on hieman vaeltavaa ja korjaamolla ei ainakaan ideoita enää ollut.

                Ilmamäärämittari ? Johdon poisoton jälkeen auto sammui, eli se toimii? Piirilevyn siirto ei taannoin vaikuttanut mitään.

                Hyviä arvauksia ?
                Monta 80-luvun autoa

                Comment

                • M. Luuri
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2008
                  • 268
                  • SJK

                  #9
                  Originally posted by Schutzstaffel View Post
                  Hyviä arvauksia ?
                  Bensan paineet?
                  e34 540i (5 speed) "Teddy" projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=268557


                  http://mluuri.kuvat.fi/kuvat/e34+v-power/

                  Comment

                  • tsbmw
                    BTCF Member
                    • Jun 2004
                    • 1495
                    • Ilvola

                    #10
                    Sytytystulppien ja puolan johdot?
                    Virranjakajan pyörijä?
                    Virranjakajan kylkeen tuleva asentotunnistimen johdon pistoke hyvin kiinni ja ehjä?
                    Ilmamäärämittarin sisällä jousi jännityksessä eikä räpsähtänyt löysälle?
                    Ilmamäärämittarin pohja tiukasti kiinni eikä "raollaan"?
                    Puola uusiksi!
                    Imusarjaan tulevat paksut ilmajohdot varmasti ehjät sieltä imusarjan sokkeloistakin?
                    Last edited by tsbmw; 15-08-2012, 22:39.
                    - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                    - E28 528i, 528i+, M5

                    Comment

                    • Peksu_M20
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 2121
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by M. Luuri View Post
                      Bensan paineet?
                      Eli mittaappa bensan paineet. Yhdestä rikkaalla käyvästä koneesta mittasin 8bar :think Voipi bensan paine säädin jumittaa . Toinen vika kohta on kylmä käynnistin suutin/sen ohjaus. Voit tulpata sille menevän letkun ja koittaa onko apua?
                      Mahtiala kustom - No connection
                      Bmw E21 320A -81 "330i"
                      Bmw e30 318is

                      Comment

                      • Magirus
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2006
                        • 875
                        • Keski-Suomi und Sawo

                        #12
                        Omassa M20B20 jetissä oli myös samankaltaisia ongelmia ja viaksi paljastui lopulta bensapaineensäädin josta oli kalvo rikki -> paineet vituillaan ja veti säätimen läpi alipaineletkuunkin menovettä..

                        M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                        M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                        M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                        M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                        O: E24 osasia

                        Comment

                        • Schutzstaffel
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2006
                          • 345
                          • Lounais-Suomi

                          #13
                          Nostellaas ylös.

                          Paljon ohjearvo pitäis olla tulpanjohdoissa ? Mittasin niistä 6.19-6.58 kilo-ohmia kaikista.
                          Puolasta mittasin ensiöpuolelta 1.5 ohmia, ohjearvo oli 0.82 ohmia. Myös toisesta puolasta mittasin saman, onko tämä ok ? On kyllä yli arvon. Toisiopuoli oli alle sallitun 8250 ohmia.
                          Kuinka kireä IMM jousen pitäs olla ? Se palautuu omalla voimalla kuitenkin ja en osaa onko se hyvä vai huono.

                          Auto käy nyt kylmänä aika tasaisesti noin 1500 kierroksella, johon se kylmänä asettuu. Sen sijaan lämmettyään alkaa helvetinmoine tärinä, koneen etupäässä se tuntuu eniten. Etummaisen pakosarjan lämpösuoja heiluu aika voimakkaasti.

                          Omatekoisella bensapaineenmittarilla koitin mittailla paineita, ei onnistu. Ei muka bensa nouse T-haarassa mittariin asti. Motonet myy vain kaasutin mittareita, enkä maksa 200e ruiskun mittarista.
                          Last edited by Schutzstaffel; 21-10-2012, 18:10.
                          Monta 80-luvun autoa

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            #14
                            Originally posted by Schutzstaffel View Post
                            Nostellaas ylös.


                            Omatekoisella bensapaineenmittarilla koitin mittailla paineita, ei onnistu. Ei muka bensa nouse T-haarassa mittariin asti. Motonet myy vain kaasutin mittareita, enkä maksa 200e ruiskun mittarista.
                            Ei onnistu vai:think
                            Ihan normaali parinkympin teollisuusmittarilla ja t-haaralla noita on mittailtu, ja joka kerta paine on osannu mittarille asti..
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by Schutzstaffel View Post
                              Menee mielenkiintoiseksi. Korjaamolla CO-arvoksi saatiin 9,7% !!!! Kaikkien läpikäyntien jälkeen siis seos vain rikastui!
                              Siis vaihdoit suuremmat suuttimet ja seos rikastui ;D

                              Eli tuossa lienee L-jetronic, sen saanee kalibroitua suuremmille suuttimille yksinkertaisesti ilmamäärämittarin jousta kiristämällä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎