Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aftermarket ecu/12 cyl

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Freak
    BTCF Member
    • Apr 2003
    • 2558
    • .

    #16
    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Sithän tuo olisi toteutettavissa juurikin kahdella m50 eculla jos ominaisuuksilta vaaditaan suorasytkä ja sekventaali ruiskutus. Osat ei maksa paljon mutta työtä riittää Saadaan myös vanos ohjaus jos tarvetta?
    Periaatteessa se varmaan onnistuu, mutta kampiakselin asentoanturit täytyy saada oikeaan kohtaan eli samaan mitä M50:ssä on vakiona ja toinen anturi siitä 60 astetta. Täähän on varmaan se helpoin nakki, mutta mites nokka-akselien asentoanturit?
    Last edited by Freak; 22-08-2012, 11:01.
    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

    Vanha Uuden liiton mies...

    Comment

    • Peksu_M20
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 2122
      • Lahti

      #17
      Originally posted by Freak View Post
      Periaatteessa se varmaan onnistuu, mutta kampiakselin asentoanturit täytyy saada oikeaan kohtaan eli samaan mitä M50:ssä on vakiona ja toinen anturi siitä 60 astetta. Täähän on varmaan se helpoin nakki, mutta mites nokka-akselien asentoanturit?
      Hyvä kysymys? Tuskin konetta purakamatta mitenkään? tai jos hyvä säkä käy niin ovat kohdallaan jo valmiiksi :think On siinä muuttujia matkassa varmasti. Onkos siellä millanen kehä v12 moottorissa mistä se tunnistetaan?
      Mahtiala kustom - No connection
      Bmw E21 320A -81 "330i"
      Bmw e30 318is

      Comment

      • Guest's Avatar

        #18
        Vakiopurkeista puuttuu kaikki launch/traction/boost controlit ja vaihtohetken katkasut ja autotunet ja muut sillaset. Mut pääsishän tohon sitten tolla logiikalla esim 2:lla vemsillä tms. jossa on loogisia lähtöjä vaan 8 sytkä/ruisku/härvelille. Vemsin purnukka on niin pieni et niit menis varmaan 2 iisisti vakiomotronicin koteloon.

        Kuulostaa kyllä haastavalta...

        Ruotsissa on yksi m70-tt-proggis mihin tulee Autronic SM4 mut siinäkään ei oo lähtöjä kun 8/8 eli se joutuu parittamaan sylintereitä tmv.

        Comment

        • Ter0
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2003
          • 297
          • Tampere

          #19
          Kun sytkäjärjestys on tuo mainittu "perinteinen" niin on todettu toistaiseksi toimivaksi ratkaisuksi liimata 2 ohjainyksikköä rinnan lukemaan samoja antureita (tietyt seikat huomioiden) ja ajoittaa toinen purkki 60 astetta myöhempään.

          Tatechilla testattu tämä "täyssekventiaalinen" V12 (mersun pannu), ja voi säätää yhdellä PC:llä kahta purkkia yhtäaikaa. Muuten ois aika raskasta hommaa..
          Last edited by Ter0; 04-11-2012, 19:38. Reason: tarkennus
          ______________________________
          BP-2010 burnismestari \o/
          ______________________________
          -Ter0
          [email protected]
          TT-Speed Oy

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #20
            MS3 tukee muuten nykyään 12cyl sekventiaalia, huomasin vaan kun kävin lueskelemassa manuaalia hetki sitten.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎