Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 koneremonttia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Niksu^^
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 70
    • Kouvola/Luumäki

    M20B25 koneremonttia

    Aiheesta varmaan löytyy topikkeja, mutta kai tänne vielä yksi mahtuu.

    Tuli tuossa purettua tuo IX:n pannu mikä söi öljyä aika huolella.
    Pahvihan sieltä oli mennyt, ja aika monesta kohtaa. Painetta ei tehnyt, vedet ja öljyt eivät sekottuneet. Öljyt vain pääs palotilaan. Mutta itse varsinaiseen ongelmaan, onko normaalia että nokka ei pyöri kun kansi on irrallaan? Kahteen mieheen ei jaksanut nokkapyörästä pyörittää. Kone kasassa pyöri ihan nätisti. Siis koko kone eikä pelkkä nokka. Leveys suunnassa kansi oli suora, pituus suunnassa en vielä mitannut. Onkohan tuossa nokka-akselin linjaus kierossa?
    Ja miten käy jos kannesta ottaa tavaraa pois, pyöriikö nokka sitten enää kansi kiristettynäkään???
    Edellisen omistajan mukaan kansiremontti tehty juuri, noinkohan

    Muitakin "pieniä" yllätyksiä autosta on löytynyt. Nokan voitelu putki irti takaata, nokka vaihtokunnossa. "sintterikytkin" oli ihan normi kytkin, uretaanipuslia ei löytynyt yhtään, madallusjouset vaikuttaa rälläkkämadalluksilta... Pultteja ja muttereita sillätäällä sormitiukkuudessa...
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16457
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by Niksu^^ View Post
    Mutta itse varsinaiseen ongelmaan, onko normaalia että nokka ei pyöri kun kansi on irrallaan? Kahteen mieheen ei jaksanut nokkapyörästä pyörittää.
    Mitä ?

    Comment

    • Niksu^^
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 70
      • Kouvola/Luumäki

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Mitä ?
      Kyllä. Lenkillä en kokeillu mut kai sitä pitäs jaksaa sorminee pyörittää.

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        #4
        Originally posted by Niksu^^ View Post
        Kyllä. Lenkillä en kokeillu mut kai sitä pitäs jaksaa sorminee pyörittää.
        Ei jaksa.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • Niksu^^
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 70
          • Kouvola/Luumäki

          #5
          Originally posted by Jasu View Post
          Ei jaksa.
          Hmm pitää sit avaimella kokeilla. Volvon nokka kyllä pyöri ihan helposti

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Niksu^^ View Post
            Hmm pitää sit avaimella kokeilla. Volvon nokka kyllä pyöri ihan helposti
            Taitaa olla aika vetelät jouset volvon kannessa.

            Kyllä ne sen verran pistää vastaan että ei ihan sormin pyöri.

            Comment

            • Niksu^^
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 70
              • Kouvola/Luumäki

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Taitaa olla aika vetelät jouset volvon kannessa.

              Kyllä ne sen verran pistää vastaan että ei ihan sormin pyöri.
              Pyörihän se lenkillä aika vaivattomasti.

              Onkohan noissa laakereissa tai männänrenkaissa miten paljon eroa, kun hinnassa on ainakin jonkuu verran eroja esim. motonetin, schmiedmannin ja kl-varaosan välillä.
              Merkeistä en tiedä että mitä mikäkin myy, kysymällähän se selviää. Onko jotain merkkiä mitä pitäs erityisesti välttää??

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Glyco, Goetze, Kolbenschmidt jne. ainakin laatutavaraa.
                Last edited by JJT; 28-08-2012, 21:38.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Niksu^^
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2008
                  • 70
                  • Kouvola/Luumäki

                  #9
                  Uskaltaakohan noita Goetzen männänrenkaita laittaa?? Lukenu muutamasta topikista et se 3 osanen öljyrengas olis tays paska??

                  Toinen kysymys, saakohan ulkomailta tai muualta halvemmalla nokka-akselisettiä kuin Schmiedmannilta?? Tarkotus laittaa kaikki keinut ja nokka uudet.

                  Comment

                  • naukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2004
                    • 1222
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Niksu^^ View Post
                    Uskaltaakohan noita Goetzen männänrenkaita laittaa?? Lukenu muutamasta topikista et se 3 osanen öljyrengas olis tays paska??
                    Siis merkkivikaa vai tarkoitatko että 3-osanen öljyrengas olisi huonompi kuin 1-osainen? Eli 3 -osainen teräsöljyrengas on kyllä ominaisuuksiltaan ihan ylivoimainen 1-osaiseen valettuun nähden eikä muunlaisia suuremmilla männännopeuksilla kannata edes käyttää.

                    Mutta ei se 3-osainen rengas tietysti toimi jos sen pistää 1-osaisen painavan renkaan tuhoamaan öljyrengasuraan eli kannattaa niitä mäntiäkin vähän tsekkailla ennen renkaiden tuomitsemista paskoiksi...... Väljään rengasuraan sitten 1-osainen öljyrengas jos niitä mäntiä on pakko käyttää.....

                    Comment

                    • Niksu^^
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2008
                      • 70
                      • Kouvola/Luumäki

                      #11
                      Originally posted by naukkis View Post
                      Siis merkkivikaa vai tarkoitatko että 3-osanen öljyrengas olisi huonompi kuin 1-osainen? Eli 3 -osainen teräsöljyrengas on kyllä ominaisuuksiltaan ihan ylivoimainen 1-osaiseen valettuun nähden eikä muunlaisia suuremmilla männännopeuksilla kannata edes käyttää.

                      Mutta ei se 3-osainen rengas tietysti toimi jos sen pistää 1-osaisen painavan renkaan tuhoamaan öljyrengasuraan eli kannattaa niitä mäntiäkin vähän tsekkailla ennen renkaiden tuomitsemista paskoiksi...... Väljään rengasuraan sitten 1-osainen öljyrengas jos niitä mäntiä on pakko käyttää.....
                      Nimenomaan noista Goetzen renkaista oli jossain topikissa puhetta. Pitää kattoa onko ne öljyrenkaan urat mitoissaan, jos on niin kasaan noilla renkailla.

                      Comment

                      • 426Hemi
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2008
                        • 621
                        • Pälkäne

                        #12
                        itse laitoin joskus tuon smiedmannin nokka akselipaketin m20b25een ja olin kaikinpuolin tyytyväinen. Nokan voiteluputki voi olla kanssa järkevä uusia kokonaan jos vähääkään epäilystä kunnon suhteen.
                        ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎