Moi Gurut,
Olen käyttöauton myötä myöhäisherännyt Bemarin moottoreiden loistavuuteen ja haaveina olisi joskus saada tuollainen Datsun 240Z. Alkuperäisen valurarutalohkoisen suoran kuutosen siitä heivaisin heti pois ja tilalle joku Bemarin kutonen.
Tuo Datsun painaa n. 1050 kg alkuperäisenä ja jos projektia joskus pääsee toteuttamaan, paino olisi tarkoitus pitää mahdollisimman pienenä. Siitä syystä ajattelin joko alumiini- tai alumiini+magnesiumlohkoista moottoria.
Tietysti moottori pitää olla riittävän "yksinkertainen" jotta jollain aftermarket ruiskulla voi sitä ohjata, joten nämä magnesium moottorit taitavat jäädä pois laskuista?
Tilavuutta pitäisi tietysti mahdollisimman paljon jotta olisi tehoa ja vääntöä. Aikaisemmassa elämässä on tullut Fordeja turbotettua, ja sellainen haave saattaisi tällekin olla, joten osapotentiaali (kanget, männät, nokat, jne.) on tärkeää. Jos painon saa pidettyä aisoissa, varmaan jollain 400 hp:lla pärjää mukavasti joten mitään ihmeellisen superkestäviä osia ei kyllä tarvitse.
Moottorin perään olisi kiva saada ongelmitta 6-vaihteinen manuaali.
Mikä sitten olisi paras moottori alkaa tuohon hommaan?
Itse olen ihmetellyt tuollaista M52 konetta 2,8 litraisena. Tietysti se 3,2 litrainen M3 versio olisi kiva, mutta saattaa olla liian arvokas.
Kaikki kommentit ovat tervetulleita, mieluiten tietysti perusteluineen.
Olen käyttöauton myötä myöhäisherännyt Bemarin moottoreiden loistavuuteen ja haaveina olisi joskus saada tuollainen Datsun 240Z. Alkuperäisen valurarutalohkoisen suoran kuutosen siitä heivaisin heti pois ja tilalle joku Bemarin kutonen.
Tuo Datsun painaa n. 1050 kg alkuperäisenä ja jos projektia joskus pääsee toteuttamaan, paino olisi tarkoitus pitää mahdollisimman pienenä. Siitä syystä ajattelin joko alumiini- tai alumiini+magnesiumlohkoista moottoria.
Tietysti moottori pitää olla riittävän "yksinkertainen" jotta jollain aftermarket ruiskulla voi sitä ohjata, joten nämä magnesium moottorit taitavat jäädä pois laskuista?
Tilavuutta pitäisi tietysti mahdollisimman paljon jotta olisi tehoa ja vääntöä. Aikaisemmassa elämässä on tullut Fordeja turbotettua, ja sellainen haave saattaisi tällekin olla, joten osapotentiaali (kanget, männät, nokat, jne.) on tärkeää. Jos painon saa pidettyä aisoissa, varmaan jollain 400 hp:lla pärjää mukavasti joten mitään ihmeellisen superkestäviä osia ei kyllä tarvitse.
Moottorin perään olisi kiva saada ongelmitta 6-vaihteinen manuaali.
Mikä sitten olisi paras moottori alkaa tuohon hommaan?
Itse olen ihmetellyt tuollaista M52 konetta 2,8 litraisena. Tietysti se 3,2 litrainen M3 versio olisi kiva, mutta saattaa olla liian arvokas.
Kaikki kommentit ovat tervetulleita, mieluiten tietysti perusteluineen.
Comment