Remonttipaikan puutteessa ajauduin viemään 524td:n jakohihnan vaihtoon. Tuli seurattua remonttia sivummalta ja jälkeen päin alko mietityttää tuo nokka-akselin ajoitus.
Nokka-akselin hihnapyörän rikkaanhan on stanssattu O -merkki ja rikka ei räjäytyskuvan mukaan mene kuin yhdessä asennossa paikalleen (tappi). 'Sattuipa' vielä kamera mukaan. Kuvassa näkyy että tuo O -merkki ei ole suoraan ylöspäin vaikka syöttöpumpun sekä kampiakselin merkit olivat kohdallaan. Nokka-akselissa olevaa 'neliöpalan' asentoa ei tarkistettu.
Ei kai p*kele nokka-akseli nyt heitä useammalla hampaalla. Dieseli ei ilmeisesti ole niin tarkka tuolle kuin bensa. Voiko ajoituksen tarkastaa ottamatta jakopäätä auki?
Oli ensimmäinen kerta kun vein auton pajalle ja täytyy sanoa että huolellisemmin tulisi itse tehtyä! :?
Nokka-akselin hihnapyörän rikkaanhan on stanssattu O -merkki ja rikka ei räjäytyskuvan mukaan mene kuin yhdessä asennossa paikalleen (tappi). 'Sattuipa' vielä kamera mukaan. Kuvassa näkyy että tuo O -merkki ei ole suoraan ylöspäin vaikka syöttöpumpun sekä kampiakselin merkit olivat kohdallaan. Nokka-akselissa olevaa 'neliöpalan' asentoa ei tarkistettu.
Ei kai p*kele nokka-akseli nyt heitä useammalla hampaalla. Dieseli ei ilmeisesti ole niin tarkka tuolle kuin bensa. Voiko ajoituksen tarkastaa ottamatta jakopäätä auki?
Oli ensimmäinen kerta kun vein auton pajalle ja täytyy sanoa että huolellisemmin tulisi itse tehtyä! :?
Comment