Announcement

Collapse
No announcement yet.

tietääkö kukaan pystyykö m10 vanha ja uus malli nokka akseli rattaan vaihtamaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tussu jusu
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 57

    tietääkö kukaan pystyykö m10 vanha ja uus malli nokka akseli rattaan vaihtamaan

    eli kiinnostas tietää kun vaihdoin jyrkemmän nokan ni siinä on se nokan ratas eri kätinen ni pystyykö uudemman mallin m10 nokka akselin ratasta vaihtaan vanhanmallin nokka akseliin vai pitääkö nyt sitten vaihtaa vanha kärjellinen sytytys
  • sleepertuning
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 662
    • Kotka

    #2
    Kärjellisen ja kärjettömän jakajan rattaat käy suoraan ristiin joten lähtisin itse tekemään muutosta jakajaan.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16419
      • Asikkala

      #3
      Originally posted by sleepertuning View Post
      Kärjellisen ja kärjettömän jakajan rattaat käy suoraan ristiin joten lähtisin itse tekemään muutosta jakajaan.
      Eli jakajan pyörimissuunta muuttuu ? Toimiko keskipakosäätö sen jälkeen :think

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Originally posted by jr66 View Post
        Eli jakajan pyörimissuunta muuttuu ? Toimiko keskipakosäätö sen jälkeen :think
        Ei todellakaan toimi keskipakosäätö. Onhan noita "virityksiä" yrittänyt yks, jos toinen vuosien aikana tehdä. Sitä en tiedä onko kukaan kääntänyt keskipakosäätimen jousia toisinpäin. Vaatii varmaan myöskin omat "viritykset"
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • basso72
          BTCF Member
          • Dec 2004
          • 1837
          • Ylä-Pinsiö

          #5
          Originally posted by tussu jusu View Post
          eli kiinnostas tietää kun vaihdoin jyrkemmän nokan ni siinä on se nokan ratas eri kätinen ni pystyykö uudemman mallin m10 nokka akselin ratasta vaihtaan vanhanmallin nokka akseliin vai pitääkö nyt sitten vaihtaa vanha kärjellinen sytytys
          Ei pysty vaihtamaan. Voi vaihtaa myös uuden kärjellisen sytytyksen.
          Jos nokkaa ei voi vaihtaa oikeanlaiseen,kärjellisiin saa tarvikkeena erilaisia muutossarjoja kärjettömiksi. Jos ne kärjet siellä pelottaa.. esim. http://www.ebay.com/itm/310432198282
          sigpic
          Kaikissa meissä asuu pieni M115.
          320i -77

          Comment

          • sleepertuning
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2006
            • 662
            • Kotka

            #6
            Tosiaan...

            Comment

            • tussu jusu
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 57

              #7
              ratas vaihettu on ja helposti

              eli pistettiin alkuperänen eli uudempi malli nokka rälläkällä poikki rattaan vierestä ja ratas sorviin kiinni ja sorvattiin reikä keskelle ratasta ja sitten vanhempi malli nokka sorviin kiinni ja sorvattiin ratas pois ja jätettiin akselinpää pikkusen isommaks ja ratas sitten uuniin 250asteeseen ja rässillä painettiin kuumana nokkaan paikalleen ja tuli todella hyvä ja ei edes huomaa että onko ikään vaihettu

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Originally posted by tussu jusu View Post
                eli pistettiin alkuperänen eli uudempi malli nokka rälläkällä poikki rattaan vierestä ja ratas sorviin kiinni ja sorvattiin reikä keskelle ratasta ja sitten vanhempi malli nokka sorviin kiinni ja sorvattiin ratas pois ja jätettiin akselinpää pikkusen isommaks ja ratas sitten uuniin 250asteeseen ja rässillä painettiin kuumana nokkaan paikalleen ja tuli todella hyvä ja ei edes huomaa että onko ikään vaihettu
                Tässä on juuri oikeaa rakentamisen meininkiä.
                Näin se pitää tehdä.

                Comment

                • vexu524tdic
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 776
                  • Gallia = Kinnula

                  #9
                  TussuJusu-Beckham-Stefa-MacGyver

                  Miehestä on moneksi.
                  e70 X5 3.0sd -08
                  f30 320i xdrive -16
                  e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                  e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                  e30 316 -88 2,2TIC M10
                  e21 323i -81 ruostekasa...

                  Comment

                  • JaTR
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2012
                    • 38
                    • Turku

                    #10
                    Originally posted by tussu jusu View Post
                    eli pistettiin alkuperänen eli uudempi malli nokka rälläkällä poikki rattaan vierestä ja ratas sorviin kiinni ja sorvattiin reikä keskelle ratasta ja sitten vanhempi malli nokka sorviin kiinni ja sorvattiin ratas pois ja jätettiin akselinpää pikkusen isommaks ja ratas sitten uuniin 250asteeseen ja rässillä painettiin kuumana nokkaan paikalleen ja tuli todella hyvä ja ei edes huomaa että onko ikään vaihettu
                    Sulla varmaan onnistuisi vaikka sähkötoimisen lasisen kattoluukun asentaminen keskelle Bemarin lattiaan. Pikkusen vaan siirtää kardaania ja vaihdelaatikkoa sekä asentaa rattivaihteet, ettei vaihdekeppi häiritse näkyvyyttä.

                    Tossa on kyllä tekemisen meininkiä +++++
                    F30 320iA business

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎