Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 2,0 tehot hukassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arttu
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 73

    M10 2,0 tehot hukassa?

    Koneessa noin 11:1 pintaan puristukset, isoventtiili kansi (kanavat ja venttiilit työstetty), 45mm tuplat, 4-2-1 pakosarja, bemun oma kärjetön sytkä(keskipakosäädintä hieman muokattu) ja vakio ruiskun nokka. Mutta kun ei vaan vedä niinku pitäis?? Ahistaako toi ruiskun nokka vai mikä kumma mättää?? Nokan ja sytytyksen säätämisellä ei kummene, seoksetkin on aika kohdallaan. Tai onko vaan liian suuret odotukset tolle koneelle : )
  • samtheMan
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 4759
    • Tikkaslovakia

    #2
    Re: M10 2,0 tehot hukassa?

    Originally posted by Arttu
    Mutta kun ei vaan vedä niinku pitäis?? Tai onko vaan liian suuret odotukset tolle koneelle : )
    No miten sen pitäs vetää? Tai siis miten sinun mielestäsi?
    Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
    PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Mutta ruiskun nokkahan on ihan sama kuin kaasarimallissa.

      Laitapas siihen koneeseen joku ihan kunnon nokka, niin pääsevät nuo rutistuksetkin oikeuksiinsa. Sitä en sitten tiedä onko sulla joku siellä tosiaan pielessä ja kuinka paljon odotit tuolta koneelta.
      Kyllä tommosilla rutistuksilla, 45mm-tuplilla ja pellisarjalla semmonen 140-145hp pitäis tulla, ihan vakiokannella. Kunnon nokalla kivasti lisää.
      Mites nuo kanavien muotoilut... hmm, kuka teki ja onnistuiko.

      Onkos muuten jako kohdillaan?
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Larry
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 646
        • höpö

        #4
        parhaiten m10 toimii schrickin nokalla

        Comment

        • Arttu
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 73

          #5
          Ennakko

          Nokan ajoituksessa otin huomioon kannen laskemisesta aiheutuvan muutoksen. Saattaa se tietenkin olla että nokka olis vähän liian aikaselle säädetty?? Se on nyt säädetty karvan verran vakiota aikaisemmalle. Koneessa ei ole minkään laista "teho" piikkiä.. vetää tasaisen huonosti koko kierros alueen.

          Comment

          • mortimer
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1079
            • Satulinna kaukomaan

            #6
            kaasuttimiin 36-38 kurkut ja esim. juuri tuo mainittu 304 nokka. jos kaikki muu todellakin on oikein tehty ja toimii, niin pitäisi koneesta irrota noilla osilla 160+ hevosta. jos uuden nokan hinta hirvittää niin sitten M-sportista hiottu + epäkeskot huomattavasti halvemmalla.

            i3S -20
            E30M3 slotcar 1:32
            XKE FHC 1971
            Mgb Gt -66
            T6 -19
            E91 -08

            Comment

            • Arttu
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 73

              #7
              nokka

              Kurkut on 36mm..Niin....pitäis saada joku edullinen nokka...ei raskis ostaa uutta.
              "M -sportista hiottu + epäkeskot huomattavasti halvemmalla".
              Paljon lie noilla hintaa?

              Comment

              • bmwm5e28
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 474
                • suomusjärvi

                #8
                Originally posted by Larry
                parhaiten m10 toimii schrickin nokalla
                samaa mieltä olen. 304 vai 306 schrick nokkaa varten pitää vaan keskimmäiseen laakeripukkiin kaivaa pieni kolo.

                tolle isoventtiili kannelle ei kait tarvitse tehdä paljon mitään , sehän virtaa vakiona jo tavallisen hyvin.
                Gentlemen prefer Blondes

                Dodge Challenger R/T 1970


                ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                Comment

                • wj
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 3253
                  • Järvenpää

                  #9
                  Re: nokka

                  Originally posted by Arttu
                  Kurkut on 36mm..Niin....pitäis saada joku edullinen nokka...ei raskis ostaa uutta.
                  "M -sportista hiottu + epäkeskot huomattavasti halvemmalla".
                  Paljon lie noilla hintaa?
                  Unohda..

                  Hintaa tulee sen verran että sillä saa jo tehas nokan..

                  Ainakin tossa mun tapauksessa
                  - 2006 Mustang cabriolet
                  - Sleekcraft Enforcer 28'

                  Comment

                  • Arttu
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2004
                    • 73

                    #10
                    Re: nokka

                    Originally posted by Wittu_joo
                    Originally posted by Arttu
                    Kurkut on 36mm..Niin....pitäis saada joku edullinen nokka...ei raskis ostaa uutta.
                    "M -sportista hiottu + epäkeskot huomattavasti halvemmalla".
                    Paljon lie noilla hintaa?
                    Unohda..

                    Hintaa tulee sen verran että sillä saa jo tehas nokan..

                    Ainakin tossa mun tapauksessa
                    Kysyin tänään hintaa. Hiottu nokka + epäkeskot oisko ollut 220€ Ei mun mielestä kovin paha??

                    Comment

                    • Vilikki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 6309
                      • Raahe

                      #11
                      itse hioitin nokan jollakin miehellä joka hioo jokkismiehille nokkaakseleita ja se maksoi 90€ ja tais olla postikuluineenkin vielä ja epäkeskojahan saa tekemälläkin eli hitsillä täytettä oikeaan kohtaan ja sitten esim. nauhahiomakoneella pyöristelee. :roll:
                      BMW e36 316i Turbo Compact

                      Comment

                      • Vilikki
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 6309
                        • Raahe

                        #12
                        ja omassa oli kone1,8 m10 jos se nyt jotain vaikuttaa..
                        BMW e36 316i Turbo Compact

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2195
                          • kaustinen

                          #13
                          Kaverilla on 1.8 m10 koneessa siistitytkanavat, venttiilit muotoiltu 304ast nokka, 40mm dellorvot ja 11.1 puristukset 4:1 pakosarja ja 147hp
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • Arttu
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 73

                            #14
                            epäkeskot

                            Originally posted by Vilikki
                            itse hioitin nokan jollakin miehellä joka hioo jokkismiehille nokkaakseleita ja se maksoi 90€ ja tais olla postikuluineenkin vielä ja epäkeskojahan saa tekemälläkin eli hitsillä täytettä oikeaan kohtaan ja sitten esim. nauhahiomakoneella pyöristelee. :roll:
                            Jos tekee täytehitsaamalla epäkeskot niin saako venttilejä olla koko ajan säätämässä.... Eli jos kestää hyvin niin taidanpa tehdä uudet epäkeskot hitsaamalla : ).. säästö se pienikin säästö

                            Comment

                            • mortimer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 1079
                              • Satulinna kaukomaan

                              #15
                              Originally posted by Vilikki
                              epäkeskojahan saa tekemälläkin eli hitsillä täytettä oikeaan kohtaan ja sitten esim. nauhahiomakoneella pyöristelee. :roll:
                              niin, kai sen nokankin voi itse hioa esim. smirkelillä tai nauhahiomakoneella. jos haluaa rajummin nostoa niin hitsaa ensin lisää materiaalia. säästöä lisää :roll:

                              i3S -20
                              E30M3 slotcar 1:32
                              XKE FHC 1971
                              Mgb Gt -66
                              T6 -19
                              E91 -08

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎