epäkeskojahan saa tekemälläkin eli hitsillä täytettä oikeaan kohtaan ja sitten esim. nauhahiomakoneella pyöristelee. :roll:
niin, kai sen nokankin voi itse hioa esim. smirkelillä tai nauhahiomakoneella. jos haluaa rajummin nostoa niin hitsaa ensin lisää materiaalia. säästöä lisää :roll:
Joo... Tai sit hitsaa suoraan siihen venttiilinvarren päähän ison kakun ja liippaa sen sit tasaseks. Ei tarvi niihin epäkeskoihin hitsailla ja niitä hioa, pääsee paljo helpommalla
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
epäkeskojahan saa tekemälläkin eli hitsillä täytettä oikeaan kohtaan ja sitten esim. nauhahiomakoneella pyöristelee. :roll:
niin, kai sen nokankin voi itse hioa esim. smirkelillä tai nauhahiomakoneella. jos haluaa rajummin nostoa niin hitsaa ensin lisää materiaalia. säästöä lisää :roll:
Eiku hitsaa sen reijän umpeen siitä ja poraa parempaan kohtaan sen reijän
epäkeskojahan saa tekemälläkin eli hitsillä täytettä oikeaan kohtaan ja sitten esim. nauhahiomakoneella pyöristelee. :roll:
niin, kai sen nokankin voi itse hioa esim. smirkelillä tai nauhahiomakoneella. jos haluaa rajummin nostoa niin hitsaa ensin lisää materiaalia. säästöä lisää :roll:
Eiku hitsaa sen reijän umpeen siitä ja poraa parempaan kohtaan sen reijän
Tää oli kyllä vuosisadan paras.
Näin hyvät ideat kannattais ehdottomasti lähettää niksi-Pirkkaan.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
juu voihan sen joku lähettää niksipirkkaan jos haluu mutta noin pääsee halvemmalla jos jotaki kiinnostaa mutta jos on rahamiehiä niin saahan sitä tehdä mitä lystää.
Ei mut oikeesti jos haluat ajaa sillä niin osta suosiolla tehas nokka ja käytä vakio epäkeskoja. Hintaa uutena 300-400€
Tai sitten hiotutat nokan ja ostat ne epäkeskot sen 220€
Ja sen jälkeen ihmettelet miksei se toimi. Se on vähän arpapeliä noitten kanssa.
Mikään muu ei ole oikeesti vittumaisempaa kun ei tiedä mistä tehot kiikastaa.
Sitten menee hermot ja myyt nokan+ epäkeskot. Saat satasen stägällä niistä.
Itse maksoin käytettynä nokasta 80€ (m-sportin 272 asteinen) ja epäkeskoista 90€ (12kpl)
Ja nyt on se tilanne että keppi lähtee irti ja tehas nokka tilalle.
Jos rupeet hitsailemaan niitä epäkeskoja niin ajan myötä ne kuluu ja sulla on kierrossa metallisiruja jotka hajottavat koko moottorin. Ja saat säätää venttiileitä viikon välein. Jos ne sitten jää säätämättä kuluu taas nokka tai menee keinut poikki.
Jos autolla ajetaan niin virittäminen maksaa, valitettavaa mutta totta
mikä sen aiheuttaa että ei pysy venttiilinvälys oikeana noiden hitsattujen epäkeskojen kanssa? kuluuko se hitsauskohta vai mikä? itse en kyllä ole tuota tarkemmin ajatellu mutta jos olet varma tai luulet tietäväsi syyn niin olis hyvä tietää että joutuuko välillä käyttämään itseltäkin venttiilikopan auki ja tarkistamaan onko tullu kulumaa. itsellä ei ainakaan ole vielä säädöt muuttunut kun koneellahan on vasta ajettu ~3km :lol:
eihän ne epäkeskot maksa paljon mitään, muutaman euron kipale (M-Sport) Ite en ainakaan MISSÄÄN NIMESSÄ menisi hitsaileen niitä, joutuu sääteleen vähän väliä venttiileitä, koska se pehmentää niitä.
Eikö tuossa joku puhunut että isommat epäkeskot maksais 90€ (12kpl) onhan se tietenkin jos laittaa sopivan tehdas nokan niin ei tarvis värkkäillä tallissa sormet verillä epäkeskojen kanssa. Itse valitsin kuitenkin ton hitsaus vaihtoehdon kustannus syistä kun ei oikeen kehtais tohon jäärassiin investoida mahdottomia.
Comment