Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 2,0 tehot hukassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #16
    Originally posted by mortimer
    Originally posted by Vilikki
    epäkeskojahan saa tekemälläkin eli hitsillä täytettä oikeaan kohtaan ja sitten esim. nauhahiomakoneella pyöristelee. :roll:
    niin, kai sen nokankin voi itse hioa esim. smirkelillä tai nauhahiomakoneella. jos haluaa rajummin nostoa niin hitsaa ensin lisää materiaalia. säästöä lisää :roll:
    Joo... Tai sit hitsaa suoraan siihen venttiilinvarren päähän ison kakun ja liippaa sen sit tasaseks. Ei tarvi niihin epäkeskoihin hitsailla ja niitä hioa, pääsee paljo helpommalla
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Vilikki
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 6309
      • Raahe

      #17
      sama miten sen tekee mutta kuitenkin pitäis olla aika iisi homma
      BMW e36 316i Turbo Compact

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #18
        Originally posted by mortimer
        Originally posted by Vilikki
        epäkeskojahan saa tekemälläkin eli hitsillä täytettä oikeaan kohtaan ja sitten esim. nauhahiomakoneella pyöristelee. :roll:
        niin, kai sen nokankin voi itse hioa esim. smirkelillä tai nauhahiomakoneella. jos haluaa rajummin nostoa niin hitsaa ensin lisää materiaalia. säästöä lisää :roll:
        Eiku hitsaa sen reijän umpeen siitä ja poraa parempaan kohtaan sen reijän
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #19
          Originally posted by Wittu_joo
          Originally posted by mortimer
          Originally posted by Vilikki
          epäkeskojahan saa tekemälläkin eli hitsillä täytettä oikeaan kohtaan ja sitten esim. nauhahiomakoneella pyöristelee. :roll:
          niin, kai sen nokankin voi itse hioa esim. smirkelillä tai nauhahiomakoneella. jos haluaa rajummin nostoa niin hitsaa ensin lisää materiaalia. säästöä lisää :roll:
          Eiku hitsaa sen reijän umpeen siitä ja poraa parempaan kohtaan sen reijän
          Tää oli kyllä vuosisadan paras.
          Näin hyvät ideat kannattais ehdottomasti lähettää niksi-Pirkkaan.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Vilikki
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 6309
            • Raahe

            #20
            juu voihan sen joku lähettää niksipirkkaan jos haluu mutta noin pääsee halvemmalla jos jotaki kiinnostaa mutta jos on rahamiehiä niin saahan sitä tehdä mitä lystää.
            BMW e36 316i Turbo Compact

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #21
              Ei mut oikeesti jos haluat ajaa sillä niin osta suosiolla tehas nokka ja käytä vakio epäkeskoja. Hintaa uutena 300-400€
              Tai sitten hiotutat nokan ja ostat ne epäkeskot sen 220€
              Ja sen jälkeen ihmettelet miksei se toimi. Se on vähän arpapeliä noitten kanssa.
              Mikään muu ei ole oikeesti vittumaisempaa kun ei tiedä mistä tehot kiikastaa.

              Sitten menee hermot ja myyt nokan+ epäkeskot. Saat satasen stägällä niistä.

              Itse maksoin käytettynä nokasta 80€ (m-sportin 272 asteinen) ja epäkeskoista 90€ (12kpl)

              Ja nyt on se tilanne että keppi lähtee irti ja tehas nokka tilalle.

              Jos rupeet hitsailemaan niitä epäkeskoja niin ajan myötä ne kuluu ja sulla on kierrossa metallisiruja jotka hajottavat koko moottorin. Ja saat säätää venttiileitä viikon välein. Jos ne sitten jää säätämättä kuluu taas nokka tai menee keinut poikki.

              Jos autolla ajetaan niin virittäminen maksaa, valitettavaa mutta totta
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • Vilikki
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 6309
                • Raahe

                #22
                mikä sen aiheuttaa että ei pysy venttiilinvälys oikeana noiden hitsattujen epäkeskojen kanssa? kuluuko se hitsauskohta vai mikä? itse en kyllä ole tuota tarkemmin ajatellu mutta jos olet varma tai luulet tietäväsi syyn niin olis hyvä tietää että joutuuko välillä käyttämään itseltäkin venttiilikopan auki ja tarkistamaan onko tullu kulumaa. itsellä ei ainakaan ole vielä säädöt muuttunut kun koneellahan on vasta ajettu ~3km :lol:
                BMW e36 316i Turbo Compact

                Comment

                • Larry
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2002
                  • 646
                  • höpö

                  #23
                  eihän ne epäkeskot maksa paljon mitään, muutaman euron kipale (M-Sport) Ite en ainakaan MISSÄÄN NIMESSÄ menisi hitsaileen niitä, joutuu sääteleen vähän väliä venttiileitä, koska se pehmentää niitä.

                  Comment

                  • Vilikki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 6309
                    • Raahe

                    #24
                    Eikö tuossa joku puhunut että isommat epäkeskot maksais 90€ (12kpl) onhan se tietenkin jos laittaa sopivan tehdas nokan niin ei tarvis värkkäillä tallissa sormet verillä epäkeskojen kanssa. Itse valitsin kuitenkin ton hitsaus vaihtoehdon kustannus syistä kun ei oikeen kehtais tohon jäärassiin investoida mahdottomia.
                    BMW e36 316i Turbo Compact

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎