Announcement

Collapse
No announcement yet.

ohjeita imusarjamuutokseen m52-->m50 kaivataan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AaaVee
    Bimmer Rookie
    • Apr 2012
    • 60
    • Luumäki

    ohjeita imusarjamuutokseen m52-->m50 kaivataan

    eli oisiko kellään antaa vaikka linkkiä tai ohjeita tuon muutoksen tekemiseen mielellään ihan suomeksi? tuo saksan kieli on vähän hakusessa... ja olisikohan pienestä bensapaineen nostosta myös apua tuohon kokeiluun.. M50B25 imusarja siis m52b28 koneeseen+bensapaineen nosto?
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    #2
    ota yhteys nimimerkkiin Gonzalez

    Tai katso hänen myynti ilmoitus jossa myydään joko valmiita settejä tai osia tee-se-itse miehelle. Siellä asiaa selostettu ko. imusarja operaatiosta.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • AaaVee
      Bimmer Rookie
      • Apr 2012
      • 60
      • Luumäki

      #3
      Originally posted by Haju69 View Post
      ota yhteys nimimerkkiin Gonzalez

      Tai katso hänen myynti ilmoitus jossa myydään joko valmiita settejä tai osia tee-se-itse miehelle. Siellä asiaa selostettu ko. imusarja operaatiosta.
      tämän jo tiesinkin,mutta tarkoitus olisi itse tehdä ja ajattelinkin että jos joku osaisi selostaa tuon homman niin ei tarvitsisi purkaa autoa ja miettiä sitten mitä tehdä.

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        #4
        Originally posted by AaaVee View Post
        tämän jo tiesinkin,mutta tarkoitus olisi itse tehdä ja ajattelinkin että jos joku osaisi selostaa tuon homman niin ei tarvitsisi purkaa autoa ja miettiä sitten mitä tehdä.
        Tarvitset imusarjan ja jotain modaus välineitä. Gonzalez varmaankin osaa asian selostaa Laita sille viestiä.
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • AaaVee
          Bimmer Rookie
          • Apr 2012
          • 60
          • Luumäki

          #5
          Originally posted by Haju69 View Post
          Tarvitset imusarjan ja jotain modaus välineitä. Gonzalez varmaankin osaa asian selostaa Laita sille viestiä.
          imusarja tulossa joskus ensi viikolla.. otan yhteyttä Gonzales:n

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4987
            • 013

            #6
            Lyhyesti ulkomuistista pari neuvoa.

            -tarvitsen välilevyn kaasuläpän ja imusarjan väliin koska molemmissa tiiviste.
            -tarvitsen bensatukille parin sentin siirtopalat kun kiinnityspisteet ei ole ihan samassa kohtaa.
            -m52 imusarjan raudat käy
            -m50 kannen väliset imusarjan tiivisteet.

            Itse tein niin että kaverin isä sorvasi mulle tulpan siihen isoon reikään mikä imusarjassa on.
            Tilasin palikan mikä on m52 imusarjan pohjassa mihin tulee letkuja ja tyhjäkäyntimoottori ja tein sille reiän m50 Imusarjaan. Sen asentelin jollain liimalla mitä en nyt muista ja testailin vielä saippuavedellä ja paineilmalla liitoksen tiiviyden. Muistaakseen jouduin vielä tekee pienen adapterin tkm kiinnitykselle mut muuten meni viskaamalla paikalleen.

            Tuon väilevyn kaasuläpälle tein ohuesta alumiinista ja bensatukin siirtopalat parin millin raudasta.
            Kuvia ois kuvablogissa mut eipä tuo toimi nykyisin enää

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11085
              • Oulu

              #7
              Tapojahan on monia. Jos haluaa tehdä bolt on hommana, niin laittaa huohotusosat, kaasuläppäkotelon jne. M50:stä, niin ei tarvii kikkailla.

              Itte leikkasin m52 imusarjasta palasen pois missä on kaikki tarvittavat liitokset ja liimasin sen epoksilla m50 sarjaan. Raudoille vaan pikku modit ja kaasuläpän väliin se levy, niin voi käyttää m52 osia.







              EDIT niin ja ne pikku siirtopalat suutintukille. M50 suutintukki ei muistaakseni käyny m52 suutintien kanssa, tai joku sovitusongelma siinä oli..

              EDIT2 noita kaasuläpälle tulevia laippoja löytyy ebaystä "m50 m52" -hakusanalla, jos itseltä ei teko onnistu.
              Last edited by Pazi88; 11-10-2012, 20:15.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • AaaVee
                Bimmer Rookie
                • Apr 2012
                • 60
                • Luumäki

                #8
                Kiitos näistä ohjeista! projekti menee nyt hetkeksi jäihin kun tuli hylkäys katsastuksessa siitä uusi ketju.. jatketaan sitten sen jälkeen kun on taas leima=)

                Comment

                • AaaVee
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2012
                  • 60
                  • Luumäki

                  #9
                  olisi varmaan aika jatkaa tätä projektia kun auto alkaa muilta osin olemaan kunnossa. Kelpaisiko sikaflex tuon imusarjan liimailuun ?

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11085
                    • Oulu

                    #10
                    kelpaa.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • AaaVee
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2012
                      • 60
                      • Luumäki

                      #11
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      kelpaa.
                      hyvä! onneksi jätin ylihintaiset mömmöt kaupan hyllylle.. tosin ajavat varmaan asiansa mutta kuitenkin

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11085
                        • Oulu

                        #12
                        Joku 2k muoviliima on toki parempi vaihtoehto, mut yllättävän hyvin on sika kestäny myös.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • PQatPIT
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 29
                          • Hki

                          #13
                          Oliko kenelläkään tai missään dynokäppyröitä tyyliin heti ennen ja heti jälkeen?

                          Ei muuten mutta jos on käyttökiesi niin 99% ajosta moottori pyörii alle 3krpm. Jos hyöty on sen yläpuolella tai haittaa tulee pääasialliselle käyttöalueelle niin itse taidan jättää tekemättä.

                          Jos joku haluaa tehdä kunnollisia mittauksia ennen jä jälkeen niin mulla on suhteita kunnolliseen dynoon pääkaupunkiseudulla ja vetoja voidaan tehdä myös osakaasu-alueilla. Ideana siis saada mittaamalla selville mikä oikeasti kannattaa ja mikä ei.
                          Last edited by PQatPIT; 20-11-2012, 12:43. Reason: Kirotusehreet pois.

                          Comment

                          • Janza182
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 4987
                            • 013

                            #14
                            Itsellä on MUTTA ne on kuvablogissa joka on täysin jumissa

                            Käppyrät ennen/jälkeen samassa penkissä (rotopenkki)

                            Itselläkin auto oli ihan normikäytössä ja omasta mielestä oli mukavempi ajoltaan kun "piikit" katosi käppyröistä.

                            Muistaakseni erot oli +24hp/-0.5nm

                            Comment

                            • ohohh
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2012
                              • 268
                              • Porvoo

                              #15
                              Janza varmaan 328? Olisi kiva nähdä kyseisiä dynotuloksia 323.
                              G20 330e M-Sport '21

                              ex's

                              F30 330e M-Sport '17
                              F11 530d X-Drive M-sport '12
                              E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                              E46 330Ci M-Sport II '03
                              E36 323i Coupe '97

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎