Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 nokkapyörästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rizkavaa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 187
    • Nastola

    #31
    Ei huono ajatus ollenkaan! Katohan lahesta oot. ilmottelen tänne tai prival jos ei vehkeet ala pelata..

    Muuten, napsahti tuossa kampuran kiilahihnapyörän kiinnityspulteista yksi poikki sinne hihnapyörän sisään kun niitä kiristelin. Siis niistä kuudesta.. Onko mitään merkitystä minkää tasapainon kannalta? En edes ehtinyt viel "viimeseen momenttiin" kääntää kun muljahti. Totesin vaan et no vittu, ja käänsin loput 5 kuitenkin hyvään kireyteen.

    Mosa syyläriä ja vesiletkuja vailla valmis koekäynnistykseen.

    Comment

    • Peksu_M20
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 2121
      • Lahti

      #32
      Originally posted by rizkavaa View Post
      Ei huono ajatus ollenkaan! Katohan lahesta oot. ilmottelen tänne tai prival jos ei vehkeet ala pelata..

      Muuten, napsahti tuossa kampuran kiilahihnapyörän kiinnityspulteista yksi poikki sinne hihnapyörän sisään kun niitä kiristelin. Siis niistä kuudesta.. Onko mitään merkitystä minkää tasapainon kannalta? En edes ehtinyt viel "viimeseen momenttiin" kääntää kun muljahti. Totesin vaan et no vittu, ja käänsin loput 5 kuitenkin hyvään kireyteen.

      Mosa syyläriä ja vesiletkuja vailla valmis koekäynnistykseen.
      Eihän se siihen yhteen pulttiin kuole Loput viisi kannattaa laittaa lukitteella
      Mahtiala kustom - No connection
      Bmw E21 320A -81 "330i"
      Bmw e30 318is

      Comment

      • rizkavaa
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 187
        • Nastola

        #33
        Jotku prikat sinne väliin vaan meni et ei sen kummempia lukitteita.

        Kone vaan pyörii epämääräsen helposti vaik tosiaan tuo jako nyt kohallaan on.. Kampiakselista kun sitä pyöritin. Ei niinku mitään puristeita. Että voiko tuo venttiilien liimautumis ilmiö nyt olla sattunu kohalle kaiken kukkuraksi? Mitään epämääräsiä ääniä ei kuulu kuitenkaan konetta pyörittäessä. Sahaamaanko joutuu sit niin perkuleesti ku kone on nipussaan?

        Comment

        • Peksu_M20
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 2121
          • Lahti

          #34
          Originally posted by rizkavaa View Post
          Jotku prikat sinne väliin vaan meni et ei sen kummempia lukitteita.

          Kone vaan pyörii epämääräsen helposti vaik tosiaan tuo jako nyt kohallaan on.. Kampiakselista kun sitä pyöritin. Ei niinku mitään puristeita. Että voiko tuo venttiilien liimautumis ilmiö nyt olla sattunu kohalle kaiken kukkuraksi? Mitään epämääräsiä ääniä ei kuulu kuitenkaan konetta pyörittäessä. Sahaamaanko joutuu sit niin perkuleesti ku kone on nipussaan?
          Tyhmä kysymys... Onkos tulpat paikallaan? Ei kai ne kaikki ole liimautuneet? Ja en kyllä rehellisesti ole törmännyt venttiilien liimautumiseen M20 kohdalla ikinä :think Oletko varma ettei koneesta kuulunut kilauksia kun oli vielä vanha hihna paikallaan? Ja lukitteella tarkoitin ns: kierre liimaa.
          Last edited by Peksu_M20; 17-08-2012, 10:27.
          Mahtiala kustom - No connection
          Bmw E21 320A -81 "330i"
          Bmw e30 318is

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            #35
            Tuo "liimautumisjuttu" koskee vain hydraulinostajallisia koneita. (Eikä ne siinäkään "liimaannu") Lähinnä kai M50 ja M52.
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • rizkavaa
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 187
              • Nastola

              #36
              Ei ainakaan cabiiniin kuulunu mitään kilahduksia.. Tuntunu muutaku yks pienehkö takku kiidyttäessä normaalilla kaasumäärällä jonka jälkeen heti virrat sammuksiin ja kytkin pohjaan.. Tiedä sitten olisiko jako päässyt hyppään aiheuttaen jotakin tuhoa. Hihna kuitenkin oli paikallaan ja kireällä. Niin, ja kyllä ne tulpat paikallaan on..

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16421
                • Asikkala

                #37
                Originally posted by rizkavaa View Post
                Tiedä sitten olisiko jako päässyt hyppään aiheuttaen jotakin tuhoa.
                Eikö noita merkkejä ole neuvottu jo vaikka kuinka paljon ? Eli oliko ne miten ennenkuin teit mitään ?

                Comment

                • rizkavaa
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2011
                  • 187
                  • Nastola

                  #38
                  No se nyt jäi kattomatta purkuvaiheessa ku nypin riekaleina olevan hihnan pois tieltä niin vinhaa vauhtia..

                  Mutta kertoohan sekin nyt vissii jotain, kun tällä hetkellä jako kohallaan puristukset hukassa, täysin samalla tavalla kun koitin sillon tienpäällä narahduksen jälkeen että käynnistyykö enää. Samallai kuuli ikäänkuin pelkkä startti hurrais vaikka kone pyörii.

                  Tästä voisi joku päätellä että jako ei olisi muuttunut? Ellei sitten täyden moottorin pyörähdyksen verran..

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #39
                    Vahvasti veikkaisin, että sulla on siellä tienpäällä käynyt pikku vahinko. Kerroit, että nokkahihna oli riekaleina ja kiristimen jalka vääntynyt. Tarkistitko jakopään avauksen yhteydessä, oliko jako muuttunut tuon pienen räsäyksen seurauksena? Mikäli oli, kuinkahan kauan se kone on mahtanut pyöriä tuon jälkeen? Jos jako on mennyt sekaisin ja kone pyörinyt muutaman sekunnin senjälkeen, niin ihan varmasti on jokaisen sylinterin joku venttiili napannut mäntään ja vääntynyt. Senjälkeen venttiilit ei enää sulkeudu ja ei ole mikään ihme, että kone pyörii startilla ihan kuin ei olisi ollenkaan puristuksia.
                    Laitat virta-avaimet naulaan ja alat irrottelemaan kantta.
                    Last edited by T3; 18-08-2012, 13:21.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎