Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei jaksa pyörittää, m20b23

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    Ei jaksa pyörittää, m20b23

    Autossa oli huono akku joka tuli sitten tänään vaihdettua pois. Apuvirralla auto käynnistyi heti ja pienen sulattelun jälkeen kävin puolisen tuntia ajelemassa ja tarkistamassa että kaikki ok.

    Kotiparkkipaikalla sammutin ja yritin heti uudelleen käyntiin. Ei jaksa pyöriittää...kuuluu kun startti nappaa kiinni ja sitten kaikki valot vain himmenevät. Apuvirralla lähtee kyllä.

    Tuo akku joka sinne vaihdettiin on puolisen vuotta vanha, 75aH ja toiminut moitteetta ennen, napajännitettä löytyi 11,6V. Laturin merkkivalo ei vilku ajaessa eikä tyhjäkäynnillä, joten senkin kuvittelisin toimivan. Samoin startti toimii kun vaan saa volvosta virtaa. Mikseivät ne toimi yhdessä?

    Jouluksi pitäisi saada pemari ajoon... Kiitos neuvoista jo etukäteen.

    t.Ville
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Koita nyt vielä jollain varmasti kunnossa olevalla akulla.
    Sitten vaikka maadotuksia katsomaan läpi.

    Mittaa vaikka yleismittarin pienimmällä ohmialueella koneen ja akun - navan välista
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9992
      • KVLA

      #3
      Kun ostaa auton,niin renkaissa ja akussa on turha säästää.Vaikka olisi halpakin kinneri.Kokeileppa laittaa UUSI akku,niin...Ja muista putsata kaapelikengät kunnolla vaihtotyön yhteydessä.
      Last edited by Heguli 31; 20-12-2004, 22:03.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Noista maadoituksista minäkin alkaisin vikoja etsimään.
        Tarkista moottorin maadoitus koriin ja E28:n kyseessä ollen tuo maadoitus on ennenkin ollut hukassa.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Kyytsis
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 3472
          • Helsinki

          #5
          Oikeassa olette... :jeps:

          Akun navat tuosta tuli kyllä putsattua, samalla tuli vähän harvennettua edellisten omistajien piuhaviidakkoa. Mietin tuossa itsekin, että tuo mun uusi akku (viime keväänä hankittu) on ollut 3kk tyhjänä, varmasti vaikuttanut ominaisuuksiin.

          Kokeilin tuupata sen kiinni akkulaturiin, mielenkiintoinen tulos on se, että akku ei ota virtaa kunnolla. Eli laturi lataa tovin, sitten viisari nollille, ja parin sekunnin kuluttua lataa taas... Taitaa olla rikki. Ei kun uutta tilalle.

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by T3
            Noista maadoituksista minäkin alkaisin vikoja etsimään.
            Tarkista moottorin maadoitus koriin ja E28:n kyseessä ollen tuo maadoitus on ennenkin ollut hukassa.
            Moottorin maadoitus on ainakin silmämääräisesti ok, sehän on sillä lattakaapelilla auton "runkoaisassa". Akku on maadoitettu kuskinlokasuojaan paksulla kaapelilla, ei potentiaalieroa kun mittaa navan ja maadoituspisteen välistä...

            Tutkitaan tutkitaan

            Comment

            • jeemu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1844
              • 67700

              #7
              Kannattaa tosiaan noi maadoitus pisteet käydä jo tulevan varalta läpi. Itsellä e28:sta lähti se akun viereinen kiinnike irti kun aukaisin mutteria joten putsasin tremelillä maalit pois ja hitsasin sen ympäri asti kiinni samoin kun sen moottorin maa pisteen, jonka jälkeen sinkki maali päälle, taas menee vuosia, ja kaapelit kannataa kanssa uusia näin vanhoihin peleihin.
              B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

              Comment

              • energy
                BTCF Member
                • May 2003
                • 1694
                • Haukipudas, Oulu

                #8
                Originally posted by Kyytsis
                Tuo akku joka sinne vaihdettiin on puolisen vuotta vanha, 75aH ja toiminut moitteetta ennen, napajännitettä löytyi 11,6V.
                Kovin on matala tuo jännite... Omasta akusta löytyy navoilta vähintään 12,5V kun auto ei ole käynnissä, joten sanoisin että tuo akku on tyhjä tai kaputt kun kyllä sieltä pitää vähintään se 12V löytyä normaalilatauksella
                :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                Comment

                • Kyytsis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 3472
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by energy
                  Kovin on matala tuo jännite... Omasta akusta löytyy navoilta vähintään 12,5V kun auto ei ole käynnissä, joten sanoisin että tuo akku on tyhjä tai kaputt kun kyllä sieltä pitää vähintään se 12V löytyä normaalilatauksella

                  Siellähän se vika taitaa ollakin. Kävin eilen illalla vielä autolla ja se ei jaksanut enää avata edes ovia kauko-ohjaimella. Eli toistaiseksi teoria on kuoleentunut akku, vaihdan sen vielä uuteen ennenkuin alan tekemään mitään muuta.

                  Comment

                  • ZoMbiE
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2583
                    • Lohja, Virkkala

                    #10
                    Juuu, kyllähän se niin on ,että varaustilaltaan täyden akun napajännite on 12,6V, ja jos menee lähelle/alle 12 ,ni alkaa olee aika heikossa hapessa...

                    Comment

                    • petteriu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1164
                      • Pori

                      #11
                      Tarkista myös että latausvalo toimii kun laitat virrat päälle !
                      Muistaakseni ainakin E30 vaati toimivan latausvalon, jotta lataus yleensä toimisi.

                      Petteri
                      BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                      Comment

                      • Miku85
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 12
                        • Nurmes

                        #12
                        virta hukassa

                        juu akku mykkä mulla omassa uus akku ja ajon jälkeen 13,5v ja jos se seisoo nii 12,7v vaiha akku nii kyllä lähtee
                        Vittu että talvella on luikasta.... ei voi ajaa suoraan....

                        Comment

                        • Masinol
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 988
                          • "Turku"

                          #13
                          Originally posted by Kyytsis
                          Kokeilin tuupata sen kiinni akkulaturiin, mielenkiintoinen tulos on se, että akku ei ota virtaa kunnolla. Eli laturi lataa tovin, sitten viisari nollille, ja parin sekunnin kuluttua lataa taas... Taitaa olla rikki. Ei kun uutta tilalle.

                          Laturin lämpösuoja hoitaa tehtäväänsä....
                          Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                          Comment

                          • Kyytsis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 3472
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by petteriu
                            Tarkista myös että latausvalo toimii kun laitat virrat päälle !
                            Muistaakseni ainakin E30 vaati toimivan latausvalon, jotta lataus yleensä toimisi.

                            Petteri
                            Akun kuva kyllä syttyy kun virrat päällä ja akussa virtasta. Eilen ostin uuden akun, näyttää olevan napajännitettä 12,8V. Muuten akku on 60Ah ja 520A joten luulisi sen tuolla ainakin kerran starttaavan. Aattoaamuna hyrskytin käymään ja sitten tehdään reittisuunnittelu siten ettei tarvitse sammuttaa ihan heti.

                            Comment

                            • tepabmw
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 834
                              • LAITAMAA

                              #15
                              Originally posted by Masinol
                              Laturin lämpösuoja hoitaa tehtäväänsä....
                              taitaa laturisi olla mallia automaattilaturi,millä oot koettanu sitä ladata...automatiikka haistaa että tyhjässä akussa ei kaikki kohdallaan ja näin ollen lähtee lataamaan ja kun ei ota virtaa vastaan,katkaisee latauksen...koeta ladata normaalilla ei-automaattilaturilla vuorokauden verran ja kato kuin käy...
                              -Tepan Paja-
                              Veikkola city
                              0405203098
                              Maalaustyöt yli 25v kokemuksella

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎