Announcement

Collapse
No announcement yet.

automaattilaatikko luistaa!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    automaattilaatikko luistaa!!

    kaverilla on e34 525i ja laatikko tais olla zf 5hp18 ja se tekee sellasta välillä kun nostaa vaihde päällä jalan jarrulta niin ei ota heti kiinni vaan kestää hetken! mikähän olis vikana?? öljyä haisteltiin eikä haise palaneelta!
  • Juhis
    BTCF Honorary Member
    • Jul 2002
    • 19175
    • -

    #2
    kannattaa kokeilla vaihtaa suodatin + öljyt laatikkoon..
    All good things come to those who wait.

    Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

    Sound Factory Bar & Nightclub

    Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Öljyä lisää laatikkoon.

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #4
        keväällä vaihdettu öljyt ja suodatin, öljyä on tarpeeksi!

        Comment

        • Juhis
          BTCF Honorary Member
          • Jul 2002
          • 19175
          • -

          #5
          testeriin merkkiliikkeessä? jos mikään sähköinen helposti korjattava osa ei ole rikki niin vaihtoehdot on lähinnä viedä laatikko automaattivaihteistoja huoltavaan firmaan tai sitten heittää vesilintua ja laittaa uusi ( ehjä käytetty ) vaihteisto tilalle.
          All good things come to those who wait.

          Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

          Sound Factory Bar & Nightclub

          Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

          Comment

          • LASSI-S
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 4918
            • hattula/hämeenlinna.

            #6
            taitaa olla kytkinpakka entinen
            E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

            Comment

            • pete81
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 2056
              • .........

              #7
              Originally posted by LASSI-S
              taitaa olla kytkinpakka entinen
              pystyykö vaihtamaan vai meneekö koko paska uusiksi jos vika on siinnä?

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Laatikko on vuosimallista riippuen joko 4HP 22/EH tai A4S 310R, oli mikä oli mutta yksi mahdollinen syy voisi olla se ettei laatikon öljypumppu nosta painetta tyhjäkäynnillä tarpeeksi. Jos se laatikko on 4HP 22 niin sen vioista löytyy kyllä haullakin paljon tekstiä. 4HP22:n vikakoodeja löytyy tästä.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • jani73
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 4331
                  • Turku

                  #9
                  Oliko sen uudemman laatikon "tunnuserkkinä" se sähköinen ajotavan valitsin, siis economy, winter tai sport?

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Lisää kaikesta huolimatta laatikkoon 1/2-1 litra öljyä ennenkuin heität vesilintua nykyisellä laatikolla. Ei olisi ensimmäinen kerta kun öljynvaihdossa harrastetaan vajaatäyttöä. Toisaalta yleensähhän nämä juuri laukeavat vähän ölyrempan jälkeen...

                    Comment

                    • Kentsu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 1397
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Lisää kaikesta huolimatta laatikkoon 1/2-1 litra öljyä ennenkuin heität vesilintua nykyisellä laatikolla. Ei olisi ensimmäinen kerta kun öljynvaihdossa harrastetaan vajaatäyttöä. Toisaalta yleensähhän nämä juuri laukeavat vähän ölyrempan jälkeen...
                      Ja miksihän ne laukee yleensä vähän öljyrempan jälkeen? Itse totean että halvin automaattilootan "korjaus" on öljynvaihto suodattimen kera suositusten mukaisesti. Nimimerkki "9 v. pelkkää positiivista kokemusta automaattivaihteisesta."
                      Ex: 523iA '97, 520iA '89
                      /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Tottakai ne laatikkoöljyt huolto-ohjelman mukaan vaihdetaan jos tehdas on niille jotkin vaihtovälit antanut, siis olipa proppu tai ei. Toisaalta jos ne on tarkoitettu vaihdettaviksi vain rempan(täydellisen puhdistuksen) yhteydessä, itse en ainakaan näe mitään syytä niitä vaihdella ja ottaa riskiä laatikon "korkkaamisesta". Siis, siinä vaiheessa kun öljynvaihto tulisi tarpeelliseksi suodattimen tukkeutumisen tai/ja öljyn ominaisuuksien laskun vuoksi, on kitkapinnat ym.joka tapauksessa niin finaalissa että pelkkä öljynvaihto ei enään laatikon kestoikää juurikaan lisää. Ei ainakaan niin paljon kuin mitä tuolla "öljyhuoltoon" sijoitetulla rahasummalla saadaan pelastettua. Siis siinäkään tapauksessa että uudet öljyt eivät pese laatikon venttiilikoneistoa tukkoon,tms.

                        Comment

                        • Hörö
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 223

                          #13
                          Originally posted by Leka
                          Laatikko on vuosimallista riippuen joko 4HP 22/EH tai A4S 310R
                          Tuskin se nyt mikään jenkkimalli ole, eli joko 4HP22/EH tai 5HP18 aka A5S310Z.

                          Töpseli kiinni vaan ja vikakoodit lukuun.
                          "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                          There's no one else to take the consequences
                          See when the day is gone free & the night creeps up on me
                          I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                          D.A.D. True Believer

                          Comment

                          • pete81
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 2056
                            • .........

                            #14
                            Originally posted by Hörö
                            Tuskin se nyt mikään jenkkimalli ole, eli joko 4HP22/EH tai 5HP18 aka A5S310Z.

                            Töpseli kiinni vaan ja vikakoodit lukuun.
                            5hp18 se on, sano kaveri vievänsä sen vikakoodien lukuun

                            Comment

                            • jupe_84
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 242
                              • Joensuu

                              #15
                              Onko autolle annettu kierrosta P tai N asennossa! jos on nin varmasti luistaa laatikko se antaa paineiskun ja pakka on sitämyöten entinen!!! kazii kokeilla castrolin täyssynteettinen öljy sinne laatikkoon! mulla esson öljyt vaahtos pihalle huohottimenkautta

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎