Announcement

Collapse
No announcement yet.

oil pressure too low/imu öljykorkissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shamppa
    Newbiemmer
    • Aug 2009
    • 21
    • Uusimaa

    #16
    Jos en oo ihan väärin muista ni jos öljynpaineet katoo kokonaa ni lyö dme:n maihin jolloin koko auto sammuu. Mulla se meinaa laski johonki 0.3 ku oli kiljuttanu vartin kierroksia paikallaa 5000rpm, jotta öljyt ois varmasti tarpeeks kuumat Mutta ei vielä niillä paineilla horjuttanu käyntiä. Voin toki muistaa väärinki.

    Comment

    • Janne S
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 437
      • Keminmaa

      #17
      Originally posted by mikkis View Post
      Näin pintapuolisesti tutkiessa kiinnitin huomiota öljyiseen letkuun siis tuo letku johon tulee nuo kuvan nr 10 tiivisteet, voiskohan se tihkuessaan aiheuttaa tuota öljyvalon välkkymistä tyhjäkäynnillä :think
      Saa olla jo melko reipasta tihkumista. Katoppa tarkemmin tuota öljynsuodattimen jalan tiivistettä nro.6. Onko valskannu imusarjan alle öljyä, meinaan että on melko likellä tuota vanoksen öljyletkua ja on tunnettu vuotokohde vanhemmuuttaan? Ite just vaihoin ko oli aikansa huuhdellu pohjaa öljysuihkulla. Eipähän ainakaan ruostu. Käytin pohjalevyt ja tukilevyn pois ja rapsuttelin pari kiloa öljysoraa vähemmäksi.
      ex.528iA-97, exe60 530ia -03 , e61 530xda-07 LCI ja ex e63 650-08 LCI, E39 520ia Touring, I3s 120Ah

      Comment

      • mikkis
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1900
        • Vantaa

        #18
        Öljynpaineet mittaamatta ja anturikin vaihtamatta vielä.

        Mutta tehtyjä havaintoja, öljypumppu se tuskin on kun väläyttää tuota painevaloa vain normilämmön saavutettuaan tyhjäkäynnillä muuten ei ollenkaan kun autolla ajaa enemmän niin ei saa välähtämäänkään vaik miten yrittäisi käyttää paikallaan..kun jos se tuo pumppu olisi niin sehän korostuisi vaan mitä kuumemmat öljyt/kone olisi.

        Öljyn täyttöaukossa käy kova imu kun sen avaa moottorin käydessä joten nyt epäilykset kohdistuvat huohottimeen kun se tuota käyntiäkin notkauttaa välillä ja korkin irtiottaessa lähes sammuu suoraan.
        Mutta miten hitossa tuo öljynpaine anturi liittyy huohottimeen? :think

        Voisko ne öljynsuodattimen o-renkaat aiheuttaa tuota imua tai joku muu kuin huohotin, tuleeko jotain mieleen?

        Comment

        • TFV
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 3080
          • Nurmijärvi

          #19
          Imu siellä pitääkin olla. Käynti ontuu myös ilman korkkia.
          E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

          Comment

          • mikkis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1900
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by TFV View Post
            Imu siellä pitääkin olla. Käynti ontuu myös ilman korkkia.
            Ei kai nyt sentään tommoinen imu että hädin tuskin saa korkin auki? Lievää ulinaa/vislausta nyt huomannut ennen normilämpöihin nousua esim valoihin tullessa, luulin jo että jarrut ulisee
            Saattahan se käynti ontua normaalistikkin ilman korkkia mut ei niin että heti irroituksen jälkeen tulee kiire laittaa korkki kiinni ettei sammu :think

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #21
              Originally posted by mikkis View Post
              Ei kai nyt sentään tommoinen imu että hädin tuskin saa korkin auki? Lievää ulinaa/vislausta nyt huomannut ennen normilämpöihin nousua esim valoihin tullessa, luulin jo että jarrut ulisee
              Saattahan se käynti ontua normaalistikkin ilman korkkia mut ei niin että heti irroituksen jälkeen tulee kiire laittaa korkki kiinni ettei sammu :think
              Nyt on pakko kysyä, meinaatko kenties joskus tehdä noille ongelmille mitään?

              Vai pohditko nyt tätä separaattori/huohotus ongelmaa yhtä pitkään kuin öljynpainetta? Lähes vuosi aloituksesta ja edelleen ollaan samassa pisteessä. Ihmetellään ja ihmetellään.
              Toiset on neuvoneet ja sinä et ole tehnyt mitään
              Aprilia RSV4

              Comment

              • mikkis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1900
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by jannmann View Post
                Nyt on pakko kysyä, meinaatko kenties joskus tehdä noille ongelmille mitään?

                Vai pohditko nyt tätä separaattori/huohotus ongelmaa yhtä pitkään kuin öljynpainetta? Lähes vuosi aloituksesta ja edelleen ollaan samassa pisteessä. Ihmetellään ja ihmetellään.
                Toiset on neuvoneet ja sinä et ole tehnyt mitään
                Lueppa tämä koko ketju läpi vielä kerran, ei todellakaan ole ollut jatkuva tuo öljynpaine valon vilkkuminen vaan ollut poissa yli puoli vuotta.. anturivika todennäköisesti siis kun sitä tasovaloakin väläytellyt vaik öljyt ylärajassa.

                Olisit varmaan itsekkin tuolla ajellut vaan kun auto toimii, kulkee normaalisti ja käy nätisti, sekä keskikulutus normaali 9,0l ja alaväännöt että vedot todella hyvät! Ei syö öljyä ym..

                Auto menee korjaamolle paineiden mittaukseen ja anturin vaihtoon sekä tuo huohotin vaihdetaan mikäli tarve on.

                Tästä sun kommentistasi ei ollut mitään apua kenellekkään joten olisko parempi ollut olla hiljaa

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  #23
                  Originally posted by mikkis View Post
                  Ei kai nyt sentään tommoinen imu että hädin tuskin saa korkin auki? Lievää ulinaa/vislausta nyt huomannut ennen normilämpöihin nousua esim valoihin tullessa, luulin jo että jarrut ulisee
                  Saattahan se käynti ontua normaalistikkin ilman korkkia mut ei niin että heti irroituksen jälkeen tulee kiire laittaa korkki kiinni ettei sammu :think
                  Joopas.
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5856
                    • Joccis City

                    #24
                    Originally posted by mikkis View Post
                    Lueppa tämä koko ketju läpi vielä kerran, ei todellakaan ole ollut jatkuva tuo öljynpaine valon vilkkuminen vaan ollut poissa yli puoli vuotta.. anturivika todennäköisesti siis kun sitä tasovaloakin väläytellyt vaik öljyt ylärajassa.

                    Olisit varmaan itsekkin tuolla ajellut vaan kun auto toimii, kulkee normaalisti ja käy nätisti, sekä keskikulutus normaali 9,0l ja alaväännöt että vedot todella hyvät! Ei syö öljyä ym..

                    Auto menee korjaamolle paineiden mittaukseen ja anturin vaihtoon sekä tuo huohotin vaihdetaan mikäli tarve on.

                    Tästä sun kommentistasi ei ollut mitään apua kenellekkään joten olisko parempi ollut olla hiljaa

                    Olen lukenut koko paskan läpi.
                    Ja itse olisin vaihtanut ne anturit heti. Itsellä kun on ollut tapana korjata kaikki viat heti, pienetkin jotteivat jää kummittelemaan taustalle.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • Miku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 2624
                      • Kajaani

                      #25
                      Originally posted by mikkis View Post
                      Elikkä alkuun tuo pyysi vilauttamalla öljykannun kuvaa lisää öljyä joka ei nyt mikään uutinen ole näissä m54 koneisissa että öljyä kysyy öljynvaihto välillä, lisäsin 1,5 litraa öljyä ja ylärajassa normaalisti on...
                      Originally posted by mikkis View Post
                      Ei syö öljyä ym..
                      Minnes ne öljyt sitten katoaa jos ei syö öljyä
                      TEAM "Peli Menetetty"
                      Nyt:
                      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                      E30 320i 2d m20b27 tic project
                      E38 728ia
                      E46 316i sedan
                      Ex:
                      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                      Comment

                      • mikkis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2006
                        • 1900
                        • Vantaa

                        #26
                        Originally posted by Miku View Post
                        Minnes ne öljyt sitten katoaa jos ei syö öljyä
                        Haistappa sinäkin vaikka vittu!

                        Mikäs vittuilu topic tästä tuli?

                        Tarkoitin tietenkin ettei mitään m54 konetyypille normaalia suurempaa öljynkulutusta ole ollut..

                        ja jos vielä joku haluu jatkaa vittuilua niin sovitaan treffit vaik privalla jos on joku ongelma!!

                        Comment

                        • kalevik
                          BTCF Member
                          • Apr 2009
                          • 957
                          • Salo

                          #27
                          Originally posted by mikkis View Post
                          Menee auto pajalle just niin eiköhän se ala selviämään mikä mättää.
                          Originally posted by mikkis View Post
                          Öljynpaineet mittaamatta ja anturikin vaihtamatta vielä.
                          Originally posted by mikkis View Post
                          Auto menee korjaamolle paineiden mittaukseen ja anturin vaihtoon sekä tuo huohotin vaihdetaan mikäli tarve on.
                          Montako kertaa auto nyt siis on ollut korjaamolla tai edes pajalla?
                          E61 525i, Suzuki VS1400
                          Exät: Jaana, Susanna, Maija

                          Comment

                          • Miku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 2624
                            • Kajaani

                            #28
                            Originally posted by mikkis View Post
                            Haistappa sinäkin vaikka vittu!

                            Mikäs vittuilu topic tästä tuli?

                            Tarkoitin tietenkin ettei mitään m54 konetyypille normaalia suurempaa öljynkulutusta ole ollut..

                            ja jos vielä joku haluu jatkaa vittuilua niin sovitaan treffit vaik privalla jos on joku ongelma!!
                            Se aika kuusta?

                            Pahoitteluni. Ei tarkoitus ollut noin suurta itkua aiheuttaa .
                            TEAM "Peli Menetetty"
                            Nyt:
                            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                            E30 320i 2d m20b27 tic project
                            E38 728ia
                            E46 316i sedan
                            Ex:
                            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                            Comment

                            • mikkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1900
                              • Vantaa

                              #29
                              Originally posted by kalevik View Post
                              Montako kertaa auto nyt siis on ollut korjaamolla tai edes pajalla?
                              Viime viikolla juuri kävi pikaseen korjaamolla näytillä jossa 3 eri asentajaa piti tuota imua epänormaalin kovana ja siis huohotinta syynä siihen..mutta mites ne suodattimen o-renkaat voisko ne tai joku muu paikka tuota imua aiheuttaa, kun eihän se huohotin painevaloa pitäs vilauttaa..paitsi tietysti jos se anturi on rikki.
                              Öljypumppukaan se ei voi olla kun kuumetessaan toimii täysin normaalisti.

                              Korjaamolle menossa kyllä pikimmiten eikä takaisin tule ennen kuin toimii normaalisti!

                              Comment

                              • mikkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2006
                                • 1900
                                • Vantaa

                                #30
                                Päivitetään nyt lopputulos tännekkin

                                Elikkä öljynpaineet mitattu normaalit olivat ja anturi vaihdettu.

                                Ne öljynsuodattimen o-renkaat vaihdettiin myöskin ihan varuiksi.

                                Huohotin päivitetty ja nyt käy sekä toimii paremmin kuin uutena tuo kone taas

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎