Announcement

Collapse
No announcement yet.

Weber 32/34 DMTL - asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samikarki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 343
    • turku

    Weber 32/34 DMTL - asiaa

    Weber 32/34 DMTL, kellään mitään käypästä saittia mielessä missä olisi keskustelua tosta kaasuttimesta ja sen asentamisesta, on asennettu nimittäin niinpäin vittua. Letkua ja piuhaa roikkuu yli miten sattuu ja pätkii ja röhii.
    Jos jollain on asennusohjeet jne. Olisin valmis maksamaankin niistä hieman. Tai sitten skannaajille nostan hattua

    Apua!

    Auto on e30 316.
    Last edited by petrolhead; 11-01-2012, 19:03. Reason: yhdistetty 6 weberi-topikkia
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Mikäli tuo on juuri se korvauskaasari, niin se ei tarvii toimiakseen muutakuin yhden ainoan alipaineletkun virranjakajalta. Nuo ylimääräset "letku ja piuhahelvetit" on jäänteitä pierburgin 2BE-sähköhässäkästä, ja joku ei vaan oo niitä raksinu pois asentaessa. Tämä korvaus-Weber on täysin mekaaninen.
    Eli kaikki mitä tuo kaasari tarvitsee toimiakseen/siitä löytyy on tuo em. alipaineletku, seos- ja tyhjäkäyntiruuvien säädöt kohdilleen, bensaletku sekä kaasun ja ryypyn vaijerit.

    Kaikki muu on ylimääräistä...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • piimeri
      Newbiemmer
      • Sep 2005
      • 7

      #3
      ööh, minkäs hintainen tuo korvaus kaasarit mahtaa olla välilaippoineen päivineen? ja onko tuo nyt kuinka vaikea saaha säädöt kohilleen ja mitä muita mahdollisia ongelmia? Ja olisiko jollain jotain ehdotusta, kun itelläki alkaa mennä maltti tuon pierburgin sähköhässäkän kanssa ku sitä ei tahdo saaha pelittään millään... Ja sori jos jotain häirittee kun kaivoin tämän topicin jostain kaukaa jos edes kaivoin kun searchilla pistin... toivottavasti joku vastailee!

      Comment

      • kaol
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 5007
        • Ilmajoki

        #4
        Originally posted by samikarki
        Weber 32/34 DMTL, kellään mitään käypästä saittia mielessä missä olisi keskustelua tosta kaasuttimesta ja sen asentamisesta, on asennettu nimittäin niinpäin vittua.
        Tuolla on aika paljon juttua tästä -> Linkki


        Tahtoo tarkoittaa, että käytä hakua.
        Kokeilemalla se selviää...

        Comment

        • Touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1310
          • Järvenpää

          #5
          Originally posted by Gonzalez
          Mikäli tuo on juuri se korvauskaasari, niin se ei tarvii toimiakseen muutakuin yhden ainoan alipaineletkun virranjakajalta. Nuo ylimääräset "letku ja piuhahelvetit" on jäänteitä pierburgin 2BE-sähköhässäkästä, ja joku ei vaan oo niitä raksinu pois asentaessa. Tämä korvaus-Weber on täysin mekaaninen.
          Eli kaikki mitä tuo kaasari tarvitsee toimiakseen/siitä löytyy on tuo em. alipaineletku, seos- ja tyhjäkäyntiruuvien säädöt kohdilleen, bensaletku sekä kaasun ja ryypyn vaijerit.

          Kaikki muu on ylimääräistä...
          Vastataan nyt näinkin vanhaan aiheeseen mutta kyllä tuohon DMTL:ään tulee tietääkseni myös sähköä (tyhjäkäyntiä varten).
          Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
          Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

          Comment

          • kaol
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 5007
            • Ilmajoki

            #6
            Originally posted by bmwe30touring
            Vastataan nyt näinkin vanhaan aiheeseen mutta kyllä tuohon DMTL:ään tulee tietääkseni myös sähköä (tyhjäkäyntiä varten).
            Oho... olipas vanha aihe... No eiköhän topicin aloittaja ole jo saanut autonsa kuntoon.

            Tuohon DMTL:ään ei tule sähköjä. Se on täysin mekaanisesti toimiva ja tyhjäkäynti säädetään ruuvista (tai käsiryypyllä).
            Kokeilemalla se selviää...

            Comment

            • piimeri
              Newbiemmer
              • Sep 2005
              • 7

              #7
              Ovatko nuo korvaus weber ja siihen ilmeisesti tarvii sen välilaipan niin olleet yhteensä minkähintaisi? osaisiko joku heittää jotain suuntaa antavaa hinta luokkaa?

              Comment

              • kalk
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 81
                • hki

                #8
                Originally posted by piimeri
                Ovatko nuo korvaus weber ja siihen ilmeisesti tarvii sen välilaipan niin olleet yhteensä minkähintaisi? osaisiko joku heittää jotain suuntaa antavaa hinta luokkaa?
                Ainakin http://www.freetechnics.fi/ antaa hinta-arvion 2-kurkkusille korvauskaasuttimille 400-600e kaikkine tarvittavine hiluineen.

                Comment

                • tombaazz
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 29
                  • Uusimaa

                  #9
                  weber 32/34 dmtl Mikä Mättää??

                  eli vaihdoin tossa nykivän pierburgin weberiin ja vaikka kuinka omasta mielestä on kaikki kohallaan ni ei! kone käy kolmella pytyllä ja ei lähe käyntii ku kylmänä,kun koneen sammuttaa niin ei lähe taas pariin tuntiin käyntiin. Kaasari ei ainakaa silmämääräsesti vuoda mistään. ja onko tässä kaasarissa seosruuvia? jos on niin missä?
                  savun hälvettyä, irrotetaan asentaja ja tarkastetaan kytkennät

                  Comment

                  • end-o
                    Newbiemmer
                    • Oct 2005
                    • 27

                    #10
                    ookko kattonu tulpat? itellä samallainen weberi ja oma ongelma oki ku vuoti yli bensaa, ja sain toimimaan pajon paremmin ku putsasin suuttimet... sulla voiolla vaikka imukaulassa jossain kohin vuoto tai jotain???

                    Comment

                    • tombaazz
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2005
                      • 29
                      • Uusimaa

                      #11
                      joo kaikki sytkäosat oon just vaihtanu... imuvuotoo oon yrittäny ettii tuloksetta. Kai seo prkl purettava ja putsattava sit kunnolla.
                      savun hälvettyä, irrotetaan asentaja ja tarkastetaan kytkennät

                      Comment

                      • tombaazz
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 29
                        • Uusimaa

                        #12
                        noniin nyt on kaasari putsattu ja tein sitte sen legendaarisen mokan, eli en kattonu missä järjestyksessä suuttimet oli! eli nyt jos joku viisaampi osais kertoo että missä järjestyksessä ne pitäis sinne laittaa... lukemat on:pidemmät F25 , F22 , ja lyhyemmät 50 ja 55. tulvii meinaa kaasarin päältä aika reippaasti!
                        savun hälvettyä, irrotetaan asentaja ja tarkastetaan kytkennät

                        Comment

                        • tombaazz
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 29
                          • Uusimaa

                          #13
                          eikö kukaan tosiaan tiedä suuttimien järjestystä!!!??
                          savun hälvettyä, irrotetaan asentaja ja tarkastetaan kytkennät

                          Comment

                          • Bmw_e30
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2004
                            • 1260
                            • joutseno

                            #14
                            kysyppä tuolta jos ei apua löydy
                            ex 325i -85 325i
                            325i soupe -92 325i

                            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                            Comment

                            • flyingfinn_148
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2005
                              • 158
                              • Nousiainen

                              #15
                              Weber 32/34 dmtl

                              Missä kyseisessä kaasarissa mahtaa olla seos ruuvi?? en ole yrityksistä huolimatta sitä löytänyt.. Vikana on että tuntuu "tukehtuvan" kun ensiö kurkku on auki mutta jos polkasee tallan tiskiin niin alkaa tapahtua..

                              Auto myös nykii aika paljon kun ajaa piuenellä kaasulla... voiko olla jokin muu vikana kuin seokset??

                              Voisiko mahdollisesti olla siinä että ensiö kurkun suutin olisi päässyt irtoamaan?? aikoinaan mopossa oli päässyt suutin irtoamaan ja nyki samalla tavalla.. Jos jollain on ollut samaa ongelmaa korvauskaasarissa niin neuvoja kiitos!
                              Last edited by flyingfinn_148; 28-01-2006, 22:00.
                              Bemari sen olla pitää!

                              e39 528ia touring -97

                              Ex E36 325i -91
                              Ex E36 325i -91
                              Ex E30 316 -87

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎