Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50b20 kytkin -> m52b28

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Busch
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 271
    • Seinäjoki/Lapua

    #16
    Originally posted by jr66 View Post
    Ei mene, tämä pitäisi jo olla selvä asia jos on lukenut topikkia yhtään. Kova vauhtis vaatii oman asetelman (myös m20 asetelma käynee :think), ja jousitetun levyn ainakin siiviilikäytössä.
    Yritin ettiä tietoa mut en löytänyt... Miks ei käy? voishan tuon massalevyn vaihtaa jousitettuun massalevyyn? vai onko paineasetelman kiinnityksetkin eri kohdissa?

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11078
      • Oulu

      #17
      Ei ole se kytkinlevy ongelma vaan paineasetelma. m50 kovassa vauhtiksessa paineasetelma in litteä, ja kaksoismassassa semmonen "korkea" normaalin mallinen. Eivät ole mitenkään yhteensopivia.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • nevari
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 256
        • jyväskylä

        #18
        m52b28tu e46 keulilla

        ja kytkin + vauhtipyörää vailla. molemmat kuulostaa olevan ehtoopuolella (270tkm) mittarissa... mutta onko porukka noita tilaillu mistä? oisko joku sachs kytkinpaketti ja luk vauhtipyörä järkevin vaihtoehto? saishan tuossa olla vielä vähän paremmin pitoakin, heitetään vaikka 300 heppaan asti jos tuota moottoria innostuu kutittelemaan joskus. täällä kuitenkin jollain on tietoa niin kiitos jo tässä vaiheessa!
        perhana ihan väärään topicciin lisäsin.. pahoittelut!
        Last edited by nevari; 07-01-2014, 20:09. Reason: väärä topic

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11078
          • Oulu

          #19
          Uppaus tällekkin. Nakkasin sitten tuon m50 kovan vauhtiksen paikalleen. Peräisin siis -92 ilmastoimattomasta e34 520:stä.



          Kuvassa oikeella ko. vauhtipyörä ja vieressä vakio kaksoismassa. En punninnut painoeroa, mutta bmwFans näyttää 10,6kg kovalle ja 11,5 kasoismassalle. Vähän pitäs olla kevyempi, mutta en kyllä huomannu kierrosherkkyydessä eroa.

          Ja mitä nyt oon ajellu, niin tunnustaishan tuo pelaavaan. Vaikka köyhäilin ja laitoin tuolla alkuperäisellä vuoden -92 asetelmalla ja levyllä kiinni Toki kesärenkailla en oo kokeillu vielä kytkinpommia, niin en tiedä mitä sillon sanoo. Ja onhan tuuo nyt huomattavasti loogisempi käyttää ja helpompi lähtä liikeelle mitä kaksoimassalla. Toki se oli rikki, että vaikuttaa myös asiaan.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • nikko1122
            BTCF Member
            • Nov 2012
            • 36
            • Fin

            #20
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Uppaus tällekkin. Nakkasin sitten tuon m50 kovan vauhtiksen paikalleen. Peräisin siis -92 ilmastoimattomasta e34 520:stä.



            Kuvassa oikeella ko. vauhtipyörä ja vieressä vakio kaksoismassa. En punninnut painoeroa, mutta bmwFans näyttää 10,6kg kovalle ja 11,5 kasoismassalle. Vähän pitäs olla kevyempi, mutta en kyllä huomannu kierrosherkkyydessä eroa.

            Ja mitä nyt oon ajellu, niin tunnustaishan tuo pelaavaan. Vaikka köyhäilin ja laitoin tuolla alkuperäisellä vuoden -92 asetelmalla ja levyllä kiinni Toki kesärenkailla en oo kokeillu vielä kytkinpommia, niin en tiedä mitä sillon sanoo. Ja onhan tuuo nyt huomattavasti loogisempi käyttää ja helpompi lähtä liikeelle mitä kaksoimassalla. Toki se oli rikki, että vaikuttaa myös asiaan.
            Itsellä olisi nyt kans valinnan vaikeus tuon vauhtipyörän valinnan kanssa m50b25 koneeseen zf laatikolla. Löytyy jo valmiiksi juurikin samat vauhtipyörät ja jokatapauksessa joudun ostaa uuden kytkin sarjan. Kaksoismassa olisi ainakin bolt on setti mutta mitäs kaikkea tuohon joutuu muuttelemaan kun laittaa tuon kiinteän? kytkin haarukkaa, painelaakeria jne? Entä luistaako kytkin pommeilla tai muussa rääkissä tuo m50b20 koneen kytkin?

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11078
              • Oulu

              #21
              Olit laittanut privaakin, mutta vastaan tänne. Bolt-on. Ei vaadi mitään muutoksia, muuta kuin lyhkäsemmät tuolle vauhtipyörälle tarkoitetut pultit. (Tai köyhäillen vetää rälläkällä kaksoismassan pultit lyhyemmäksi). On pitänyt käytettynäkin sen mitä on tarvinnut. 2 vaihteella jos antaa kytkinpommin, niin saattaa karvan verran lipsahtaa ennenkuin nappaa kiinni.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • EMP
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2006
                • 822
                • Kuusjoki

                #22
                Tuota samaa kiinteää pyörää on käytetty myös ihan ensimmäisissä e34 525i m50 malleissa. Niissä jäykempi asetelma. Taisi olla ->9/90 asti.

                Edit: Ja kytkin haarukka on eri kaksoismassalla ja kiinteällä pyörällä. Kaksoismassalla keskiosa n.5mm alempana.

                Edit2: Uudella levyllä ja asetelmalla saattaa ottaa tuo kaksoismassan haarukka kytkin pohjaan panettaessa asetelmaan kiinni tuolla kiinteällä setillä. Kokemusta on.

                Tuossa vielä kuva. Etummainen kiinteä ja taaempi kaksoismassan.

                Last edited by EMP; 28-11-2016, 21:12.
                E30 318i 2d M52B27 "eta"

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11078
                  • Oulu

                  #23
                  Eipä tullut tuollaista katsottua. Toki vaihdelaatikkokin ja kytkimen työsylkkä on eri (ZF vs. Getrag). Mittasin vain että paineasetelman kynsien etäisyys kampuralla kiinnityspinnasta ois muutaman millin tarkkuudella sama kummassakin paketissa kun ne on kasassa. :think

                  EDIT mutta kovin erikoinenhan tuo vauhtis+kytkin ei oo. Painaa suurinpiirtein saman verran kuin kaksoismassan, eli kierrosherkkyydestä ei huomaa eroa. Ainoastaan pääsee eroon kaksoismassan oudosta kytkintuntumasta. En tekisi koko muutosta, ellei tommonen löytyisi jo valmiina ja kaksoismassan ois rikki esim. (Itse tarvitsin sen eri autoon).
                  Last edited by Pazi88; 29-11-2016, 09:24.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • EMP
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2006
                    • 822
                    • Kuusjoki

                    #24
                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    Eipä tullut tuollaista katsottua. Toki vaihdelaatikkokin ja kytkimen työsylkkä on eri (ZF vs. Getrag). Mittasin vain että paineasetelman kynsien etäisyys kampuralla kiinnityspinnasta ois muutaman millin tarkkuudella sama kummassakin paketissa kun ne on kasassa. :think

                    EDIT mutta kovin erikoinenhan tuo vauhtis+kytkin ei oo. Painaa suurinpiirtein saman verran kuin kaksoismassan, eli kierrosherkkyydestä ei huomaa eroa. Ainoastaan pääsee eroon kaksoismassan oudosta kytkintuntumasta. En tekisi koko muutosta, ellei tommonen löytyisi jo valmiina ja kaksoismassan ois rikki esim. (Itse tarvitsin sen eri autoon).
                    Laatikolla ei ole väliä tuon haarukan osalta. Ja e36 on sama kytkinsylinteri kaikissa malleissa laatikosta riippumatta poislukien m3. zf tai getrag niin on sama haarukka kun kaksoismassa ja vastaavasti sama jos kiinteä pyörä. Velipoika laittoi tuollaisen kovan pyörän ja uuden kytkimen e36 325:seen, niin otti kytkin pohjaan painettaessa tuo kasoismassan haarukka asetelman kiinni ihan hiukan. Eli varmaan jos levy aavistuksen kulunut niin silloinhan asetelman käpälät on hiukan ylempänä niin tuota ongelmaa ei tule.

                    Juu eipä tuolla muuta saavuteta tosiaan. Varsinkin e30 korissa tuo kiinteä on kyllä huomattavasti mielyttävämpi käyttää.
                    Tietty noita pyöriä saa halvalla niin ei siitä haittaakaan ole jos esim. kytkinreppa edessä.
                    E30 318i 2d M52B27 "eta"

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11078
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by EMP View Post
                      Laatikolla ei ole väliä tuon haarukan osalta. Ja e36 on sama kytkinsylinteri kaikissa malleissa laatikosta riippumatta poislukien m3. zf tai getrag niin on sama haarukka kun kaksoismassa ja vastaavasti sama jos kiinteä pyörä. Velipoika laittoi tuollaisen kovan pyörän ja uuden kytkimen e36 325:seen, niin otti kytkin pohjaan painettaessa tuo kasoismassan haarukka asetelman kiinni ihan hiukan. Eli varmaan jos levy aavistuksen kulunut niin silloinhan asetelman käpälät on hiukan ylempänä niin tuota ongelmaa ei tule.

                      Juu eipä tuolla muuta saavuteta tosiaan. Varsinkin e30 korissa tuo kiinteä on kyllä huomattavasti mielyttävämpi käyttää.
                      Tietty noita pyöriä saa halvalla niin ei siitä haittaakaan ole jos esim. kytkinreppa edessä.
                      Mulle tuo tuli m50b20 e34:stä ja siinä oli m20 getragin tyylinen laatikko ja työsylkkä. Erilainen kuin e36:ssa. Katoin muka sillon varaosanumeron perusteella, että ei olis käytetty edes e36 mallissa: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=21211223345

                      Mutta ilmeisesti tosiaan onkin käytetty: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=21211223240

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • EMP
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2006
                        • 822
                        • Kuusjoki

                        #26
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Mulle tuo tuli m50b20 e34:stä ja siinä oli m20 getragin tyylinen laatikko ja työsylkkä. Erilainen kuin e36:ssa. Katoin muka sillon varaosanumeron perusteella, että ei olis käytetty edes e36 mallissa: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=21211223345

                        Mutta ilmeisesti tosiaan onkin käytetty: http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...&q=21211223240
                        Ainiin unohdin tuon että e34 m50b20 oli ihan ekoissa tuo vanhanmallinen laatikko. Ja siinä voi ollakin tosiaan erillainen sylkkä.
                        Mutta siis sitten kun se sileäkylkinen getrag mikä tuli vissin 90 loppuvuodesta tai zf niin sama sylinteri. Ja e36 siis aina tuo uudemman mallinen getrag käytössä.
                        E30 318i 2d M52B27 "eta"

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎