Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 2jz

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Originally posted by turbobliz View Post
    Wössner/Wiseco -toimittajilta luettelosta löytyvinä tuotteina.
    Hyvä lisäys tuo luettelosta löytyvinä, muuten voi joutua siihen yleismalli -helvettiin joka on alamäkeä jo orkkiksiinkin nähden
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Muumi
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 1702
      • Rovaniemi

      #17
      Originally posted by Jonsku View Post
      VAC:sta ei ole kuin lähinnä huonoja tai paskoja kokemuksia. Homma ei toimi ollenkaan ja lähes puolet kataloogista "ameriikanpäivityksiä" ..
      Samaa mieltä tuosta americanrace osista.
      Mutta, kuuluuko niiden myymä cp-carillo tuotteet samaan kasaan. Samaa kamaahan myyvät ruotsin "meilläkaikkionparasta"(ppf) hypettäjät. Ja aikas laajalti noita käytetään. Vai onko VACin cp:t yleismalleja, tyyliin virtalanvisekot??
      E24 635csi

      Comment

      • Dunky
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 4929
        • Kotka

        #18
        Originally posted by Muumi View Post
        Vai onko VACin cp:t yleismalleja, tyyliin virtalanvisekot??
        Aitoa Carilloa sieltä tulee Mittatilaus mukit itsekin sieltä tilasin ja ei ollut mitään ongelmia kunhan sain ensin jonkun puhelimeen
        Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

        Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

        Comment

        • Jaska T
          BTCF Member
          • Aug 2007
          • 215
          • Pyhäsalmi

          #19
          Originally posted by Cell View Post
          Hyvä lisäys tuo luettelosta löytyvinä, muuten voi joutua siihen yleismalli -helvettiin joka on alamäkeä jo orkkiksiinkin nähden

          Mutta siltikin wisecon luettelosta löytyvissä M50b25 8.8 turbo männissä kangen yläpään ja männän välys oli liian suuri.

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4645
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by Muumi View Post
            Mutta, kuuluuko niiden myymä cp-carillo tuotteet samaan kasaan. Samaa kamaahan myyvät ruotsin "meilläkaikkionparasta"(ppf) hypettäjät. Ja aikas laajalti noita käytetään. Vai onko VACin cp:t yleismalleja, tyyliin virtalanvisekot??
            Toki CP Carrillot on "aitoa tavaraa", vaan tuppaa nekin saamaan tuosta naapurimaasta samalla rahalla (ellei saa tullin ohi kikkailtua ameriikoista).
            - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

            ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Soiled
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3217
              • Mystinen Kuopio

              #21
              Itsellä tuli CP:n männät ja pauterin kanget projektiin (ei VAC.sta).


              Laadukkaat palikat kyllä. Painotkin oli grammalleen samat keskenään niin kangissa kuin männissäkin(mukana tuli mittauspöytäkirjaa yms.) niin piti muutamat kohdat käydä itsekkin läpi. Noita kiinan eagleista mittailtiin joskus tiheyksiä niin aika pirusti ne heittivät. Tyyliin männäntapin luona ja laakerikaulalla oli heittoa ~40% metallissa. M50 motissa käyttäisin ainakin omia veivejä kuten myös monissa ässämoottoreissakin. 2jz kamat on ihan hyvin ainakin vielä kestäny toisessa projektissa läjässä
              Niin ja jos meinasi ulkomailta tilata jotain niin ehdottomasti jenkeistä, koska esim. kruunun kurssi on aika järjetön ollut jo pitkään. Dollari on halpaa.
              Last edited by Soiled; 08-09-2013, 11:17. Reason: huom.
              Mystinen.Fi @ FB
              IG @tarmohanninen
              http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
              Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
              Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
              Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

              Comment

              • Ezpej
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2012
                • 252
                • Pilkanmaan ylipaineistaja

                #22
                Originally posted by Jonsku View Post
                VAC:sta ei ole kuin lähinnä huonoja tai paskoja kokemuksia. Homma ei toimi ollenkaan ja lähes puolet kataloogista "ameriikanpäivityksiä" ..




                .. vaan eipä ne Eaglen väljät kanget tee autuaaksi kun M50 vakiokangetkin on todettu varsin kestäviksi. Jos säästää käytännössä tonnin käyttämällä valmiiksi hyviksi todettuja osia niin en voi millään ymmärtää mikä siitä tekee jotenkin "väärää"?


                Jos / kun Supran männät ovat pienelllä / kohtuullisella koneistuksella passelit niin hemmetin hyvä - säästyneen tonnin voi käyttää vaikka isompaan turboon


                Täytyy sanoa että ei sieltä amerikasta nyt ihan paskaa laatua tule. Ite tilasin top end performancelta mittatilaus takomännät, ja onnistuivat tekemään justiinsa oikeanlaiset. Aikasempaa kokemusta sivustolta ei ollut, erittäin hyvää palvelua sai myös.
                Männistä saa melkein semmoset kun ite haluaa, mm. lisää männänrenkaita, vahvempaa männäntappia yms. jos kuvitellaan että perus hinta olis muualla tuhat äyrii niin ne on noin kolmisen sataa kalliimmat.(oli muuten JE pistons)

                Omaankin korvaan on tosiaan koneistamoltakin kantautunu että ne eaglen kanget on ihan väljiä. Suosittelen PPF racing H- kankia jos haluaa laatua.
                Yläpää tiukka, eli hoonataa männäntapille oikeanlaiseksi, ja kanget gramman tarkkuudella samoissa painoissa.


                Ja ihan varmasti ne m50 kanget tulee kestämään alle 600hp kokoonpanossa.

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #23
                  Originally posted by Ezpej View Post
                  Täytyy sanoa että ei sieltä amerikasta nyt ihan paskaa laatua tule. Ite tilasin top end performancelta mittatilaus takomännät, ja onnistuivat tekemään justiinsa oikeanlaiset. Aikasempaa kokemusta sivustolta ei ollut, erittäin hyvää palvelua sai myös.
                  Männistä saa melkein semmoset kun ite haluaa, mm. lisää männänrenkaita, vahvempaa männäntappia yms. jos kuvitellaan että perus hinta olis muualla tuhat äyrii niin ne on noin kolmisen sataa kalliimmat.(oli muuten JE pistons)

                  Omaankin korvaan on tosiaan koneistamoltakin kantautunu että ne eaglen kanget on ihan väljiä. Suosittelen PPF racing H- kankia jos haluaa laatua.
                  Yläpää tiukka, eli hoonataa männäntapille oikeanlaiseksi, ja kanget gramman tarkkuudella samoissa painoissa.

                  Ei tietenkään kaikki sieltä tuleva sutta ole, laatuakin mahtuu joukkoon. Pitää vaan tietää mitä hakee / ostaa, koska siellä päin maailmaa hehkutetaan turhanpäiväisiä usein aivan liikaa jolloin oleelliset asiat jäävät huomioimatta..
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • ColdFusion
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 410
                    • Tampere

                    #24
                    Itsellä on "tovin" ollut rakenteilla 2jz-gte männillä ja b28 kampuralla "m50b30" tekniikka. Kannentiivisteenä 1,8mm athena liekkirengas ja parhaillaan suoritettu muutamat koekasaukset vakiota hieman rajummilla nokka-akseleilla ajoitettuna siten, että ykk:ssa nostoa on 1,2mm/0,7mm. Venttiilin ja männän välys jää tällä kombolla turhan pieneksi, ei ota kiinni mäntään mutta välys alle 1mm joten täytyy hieman tehdä uraa venttiileille mäntiin. Ei nyt mikään iso juttu kun välystä ei tarvita kun se reilu millimetri ja männässä on hyvin tavaraa tuolla kohtaa. Puristussuhde tällä setillä jää suht korkeeks +10.5, mutta en usko sen olevan huono juttu etanolilla turbokäytössäkään kun paljealue on hyvä (mäntä tulee ykk:ssa 0.7mm yli lohkosta.
                    E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

                    Comment

                    • O-Peksi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 2775
                      • Joensuu

                      #25
                      Minkä mittaiset veivit ColdFusionilla tossa kokoonpanossa?
                      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                      Comment

                      • ColdFusion
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 410
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by O-Peksi View Post
                        Minkä mittaiset veivit ColdFusionilla tossa kokoonpanossa?
                        135mm veivit löytyy.
                        E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,

                        Comment

                        • Dunky
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 4929
                          • Kotka

                          #27
                          Originally posted by Soiled View Post
                          Tyyliin männäntapin luona ja laakerikaulalla oli heittoa ~40% metallissa.
                          Määrittelisitkö paremmin tämän?
                          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎