memebuy23buy

REDLINE öljyt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hanza
    replied
    Miksei sinne vois laittaa sitä öljyä, mitä sinne suositellaan.
    Ihmiset tunkee kaikkia harakiriöljyjä ja ihmettelee, kun ei vaihteistot toimi. :think
    Ohan se tietysti kalliimpaa, mutta jos tosta laatikon öljynvaihdosta vaikka 150tkm välein menee konkurssii nii ehkä parempi myydä vaikka se auto pois?

Edit: Toki, jos sinne atf pitää laittaa tarran mukaan niin sitten laitetaan atf:ää, vaikka sitä redlinee. Itse tosin laittasin vaikka Mobilia.
    Last edited by Hanza; 02-02-2012, 14:54.

Leave a comment:

• Dani
    replied
    Viime sunnuntaina laitettiin RedLine D4 ATF sigun laatikkoon, toimii erittäin hyvin näissä -16'C pakkasissa.
    Tosin vaihdettiin myös uus kytkin, asetelma, laakeri, Z3 keppi ja muoviprikat+kumihelat joten silläkin saattaa olla osuutta asiaan

Leave a comment:

• Pazi88
    replied
    Minä laitoin redline mtl:t getrag 250:een joka oli varustettu oranssilla lätkällä. Siinä ainakin vaihtaminen parani ja mitä enemmän ajo, niin sitä paremmin vaan toimi. Vaihteet meni siis vähemmällä takertelulla sisään. Mutta rutisevaan kakkoseen ei öljyillä ollu mitään vaikutusta. Samalla lailla sieltä sorsa löyty kuin aiemminkin.

Leave a comment:

• [BMW]
    replied
    Ei ollut kyllä mitään ihmeellistä öljyä loppujen lopuks tuo redline kun sitä 523i laatikkoon ja perään laitoin. Pieni öljyvuoto oli laatikossa ja se vaan paheni noilla öljyillä. Perästä en osaa sanoa, sama se mitä siellä on. Entiset öljyt oli mobil vs200 ja paremmat oli, vs200 oon myös käyttänyt volkkarreissa ja tosi hyvin pelaa. Mobilin öljyt vaativat vaan pari sataa kilometriä ajoa ennenkun alkavat toimia hyvin. Semmonen kuva jäi että aika luirua on nuo redlinet. Tokihan noita voi kokeilla jos mobil ja castrol on ensin kokeiltu. Kannattaa tosiaan ajaa reilummin autolla ennen kun vetää johtopäätöksiä vaihteistoöljyistä.

Leave a comment:

• Jonee^^^^
    replied
    vaikuttaiskoha toi redlinen öljy tohon mun sigun ämmään ku vaihtaa kakkoselle ni rusahtaa ja et mitäköhä öljyä sinne tunkis:think

Leave a comment:

• Bomb5
    replied
    Kuinka teillä on D4 ATF toiminut nyt talvella pakkasessa? Omassa autossa toimi hyvin vielä syksyllä vaihdon jälkeen, mutta ilmojen viilennyttyä on alkanut taas tökkimään. Veikkaan tosin, että syy löytyy kytkimestä ja sen aionkin vaihdattaa lähiaikoina. Uusi LUKin vauhtipyörä odottelee tuossa myös vaihtoa. Jotain asialle on tehtävä, kun pikku-fiiatilla päästävät ohi liikennevaloissa, ku ei ite raaski murjoa kylmänä kakkosta sisään.
    Last edited by Bomb5; 02-02-2012, 20:41.

Leave a comment:

• rawpower
    replied
    Mites onko kellään kokemuksia redlinen D4 ATF vaihteistoöljyistä E61 -06 530xDa automaattilootassa? Vai pitäisikö tässä laatikossa käyttää D6 ATF öljyä? Ois tuo öljynvaihto tällä hetkellä ajankohtainen ja hyviä kokemuksia on muissa autoissa ollut noista redlinen öljyistä niin kiinnostaisi kokeilla nyt tähänkin..

Laatikkohan tuossa on siis ZF 6HP19

Leave a comment:

• Puisto
    replied
    Omassa kolinapesässä keltainen MTF LT 1 -tarra ja Redlinen sivujen mukaan D4 ATF:n speksit ovat hyvin lähellä Pentosinin alkuperäisspeksejä ja sitä myös laitoin. Perään meni Mobil VS600. Vaihteet toimivat erittäin hyvin.

Leave a comment:

• Bomb5
    replied
    Originally posted by Dani View Post
    Itse laitoin tohon D4 ATF ja perään juurikin tota 75W90
    Vaihdatin omaan 530i:hin myös D4 ATF:t laatikkoon ja 75W90 perään. ZF-laatikon kyljessä oli MTF-LT1-tarra. Veikkaan, että öljyt olivat alkuperäiset 116tkm ajetut. Heti vaihdon jälkeen huomasi, että vaihteet liikkuvat kevyemmin. Viikon ajelun jälkeen ei ole mitään pahaa sanottavaa, tuntuu jopa että parantuisi hieman päivä päivältä. Toimii edelleenkin kevyemmin kuin vanhoilla öljyillä ja aamulla kylmästä lähdettäessä toimii paremmin.

Toinen vaihtoja helpottava homma oli kytkinnesteiden vaihto jarrunesteiden vaihdon yhteydessä. Kytkimessä oli hieman ilmaa ennen tuota. Jos vie auton huoltoon jarrunesteiden vaihtoon, kannattaa varmistaa, että vaihtavat myös kytkinpiirin nesteet. Eivät olisi tehneet tätä merkkihuollossa, ellen pyytänyt erikseen.
    Last edited by Bomb5; 10-12-2011, 22:26.

Leave a comment:

• Spiddu
    replied
    Mitäs öljyä tuohon e36 328i manuaali laatikkoon kannattaisi laittaa.

Leave a comment:

• Wibu
    replied
    öljyt

osaakos kukaan kertoo että mitä öljyä 318is vaihdelootan pitäs laittaa? lootassahan pitäs olla joku värimerkki, mutta on niin yltäpäältä paskan/öljyn peitossa ettei jaksais alkaa jynsäileen.

Leave a comment:

• Leba
    replied
    Originally posted by MM-5 View Post
    Moottorissa on Redlinen 10W40 täyssynteettiset öljyt ja hyvin toimii.
    Saakohan tota muissakin kuin vajaan litran törpöissä? Mistäpäin on tullut osteltua?

Leave a comment:

• Dani
    replied

Itse laitoin tohon D4 ATF ja perään juurikin tota 75W90

Leave a comment:

• JerZe
    replied
    Eli mulla on keltaisella tarralla oleva manuaali laatikko. Kumpaa porukka suosittelee D4 Atf vai MTL? Entä perään käykö? Redlinen 75W90?
    Last edited by JerZe; 12-04-2011, 18:56.

Leave a comment:

• jeemu
    replied
    Tokiha toi MTL on kankeempaa, mutta ei se ny niin kankeeta oo ettei saa vaihteita tupaa . Käytin ite alakuun tota D4:sta ja vaihoin MTL. Paremmin menee vaihteet päälle.

Leave a comment:

Working...
X