memebuy23buy

REDLINE öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alpina E34
    replied
    Originally posted by marko.m View Post
    Uppia.
    Ajattelin vaihtaa tuohon oman pirran Zf lootaan Redline MTL öljyt. Lootassa punainen ATF ONLY tarra. Paljon tuntuu olevan hyviä kokemuksia MTL:stä. Mulla tahtoo 1-4 vaihteet mennä vähän nihkeästi päälle. Ei kuitenkaan ole aivan mahdoton vielä. Pitää toivoa että auttaa. Sen näkee ens viikolla auttoko. Onko lisää kokemuksia kyseisestä ölpästä?

    Emännän Tds:ssä on ZF kova laatikko. Vaihdoin sinne MTL:t ja alkoi toimimaan jouhevammin, etenkin kylmemmillä ilmoilla. Kesäkuumallakaan ei ole mitään ongelmia ollut. En tiedä mitä aikaisemmin siellä oli, huoltokuiteista päätellen Mobilia.

    Leave a comment:


  • marko.m
    replied
    Originally posted by MarttiKK View Post
    CAstrolit toimi paremmin ratapelissä, melkoista kirskuntaa piti laatikko Redlinellä.
    No ei tule mulla ainakaan ratakäyttöön.

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    CAstrolit toimi paremmin ratapelissä, melkoista kirskuntaa piti laatikko Redlinellä.

    Leave a comment:


  • marko.m
    replied
    Uppia.
    Ajattelin vaihtaa tuohon oman pirran Zf lootaan Redline MTL öljyt. Lootassa punainen ATF ONLY tarra. Paljon tuntuu olevan hyviä kokemuksia MTL:stä. Mulla tahtoo 1-4 vaihteet mennä vähän nihkeästi päälle. Ei kuitenkaan ole aivan mahdoton vielä. Pitää toivoa että auttaa. Sen näkee ens viikolla auttoko. Onko lisää kokemuksia kyseisestä ölpästä?

    Leave a comment:


  • Autobahnboy
    replied
    Originally posted by Autobahnboy View Post
    Itsellä laatikkoon öljyn vaihto edessä.

    Auto on e36 M50B25 motilla ja laatikko taitaapi olla Getrag ja kylessä oranssilla(punaisella?) ATF merkintä. Olisiko tähän laatikkkoon paras ja käypäinen Redlinen tarjoama ATF D4 vaihteistoöljy? Se MTL öljy taitaa olla vihreällä tarralla oleviin laatikoihin?

    Meneekö tuohon kyseiseen laatikkoon se yksi Quart eli 0.98 litraa vai autodatan 1.3 ilmoittama?
    Itse itseäni vastaten: Toimii erinomaisesti nuo MTL öljyt tässä getragin 250 laatikossa. Vaihteet vaihtuu paljon paremmin ja ei kai se synkroille syntyvä kitka ole mitään huhua. Enempää en saanu menemään kuin yhden purkin vaikka kaikki öljyt tuli pois:think No hyvin silti on toiminut. Voin suositella kyseistä öljyä muillekkin!

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Originally posted by Autobahnboy View Post
    Ja onko siinä pikku getragissa atf tarra vai ei? Oletko laittanut ATF D4 vai juurkin nuo MTL:t? Kumpaa suosittelisit laitettavaksi?
    MTL:ä laitoin.

    Leave a comment:


  • Autobahnboy
    replied
    Originally posted by luntti View Post
    Kaikissa lootikoissa kuulemma ei vain toimi.
    Itsellä pikku getragissa toimii pirun hyvin.
    Ja onko siinä pikku getragissa atf tarra vai ei? Oletko laittanut ATF D4 vai juurkin nuo MTL:t? Kumpaa suosittelisit laitettavaksi?

    Leave a comment:


  • Luntti
    replied
    Kaikissa lootikoissa kuulemma ei vain toimi.
    Itsellä pikku getragissa toimii pirun hyvin.

    Leave a comment:


  • Autobahnboy
    replied
    Itsellä laatikkoon öljyn vaihto edessä.

    Auto on e36 M50B25 motilla ja laatikko taitaapi olla Getrag ja kylessä oranssilla(punaisella?) ATF merkintä. Olisiko tähän laatikkkoon paras ja käypäinen Redlinen tarjoama ATF D4 vaihteistoöljy? Se MTL öljy taitaa olla vihreällä tarralla oleviin laatikoihin?

    Meneekö tuohon kyseiseen laatikkoon se yksi Quart eli 0.98 litraa vai autodatan 1.3 ilmoittama?

    Edit: Pitäisikö tehdä kuten tässä topicissa

    Originally posted by Samppasika View Post
    Nyt on Redlinen MTL ölpät vaihdettu lootaan vuoden vanhojen Castrol TransmaxZ tilalle ja kyllä auttoi. Vaihteet menee todellakin paremmin päälle. Suosittelen kaikille! Lootan kyljessä oli ATF lappu, mutta laitoin kuitenkin tuohon MTL:n paremman synkronoinnin vuoksi ja se kannatti!

    -Samppa
    Editedit: ja etsivä löytää

    Originally posted by Samppasika View Post
    Just tuota lientä!
    Pohjassa on tyhjennysproppu ja oikeassa kyljessä samanlainen täyttöaukko. Olikohan tuo nyt 17mm hylsyllä aukaistava.. Lientä saa menemään 1,3-1,4 litraa. Sen verran että alkaa täyttöaukosta valumaan.. 1,3l virallinen vetoisuus..
    Last edited by Autobahnboy; 08-08-2008, 18:32.

    Leave a comment:


  • pt.
    replied
    Originally posted by Tonppa1 View Post
    On ominaisuus pakkasella 1,8t:n 2- vaihde. Joillain onnekkailla toimii. Itsellä ollut 2kpl omistuksessa, tosin 6 vaiht. ja kylmillä öljyillä kakkosen saaminen oli houkutustaistelua.
    Tämähän se noissa on ja hieman tuo kakkonen haroi vastaan jo edellisillä öljyillä, mutta muuttui todella isoksi vaivaksi noilla öljyillä. Mutta vaihtamallahan tuo paranee, joko autoa tai öljyjä :think

    Leave a comment:


  • goldenm
    replied
    Mikä oljy tuohon Passatin lootaan kuuluu alunperin?
    Esim. Mobil VS-200 75W-90.

    Leave a comment:


  • Tonppa1
    replied
    On ominaisuus pakkasella 1,8t:n 2- vaihde. Joillain onnekkailla toimii. Itsellä ollut 2kpl omistuksessa, tosin 6 vaiht. ja kylmillä öljyillä kakkosen saaminen oli houkutustaistelua.

    Leave a comment:


  • KFZ-Koenig
    replied
    Originally posted by pt. View Post
    Tuohon kauppakassiin (1,8t passat) vaihdoin Redlinen öljyt laatikkoon ja kyllä harmitti.. Auto siis manuaalilaatikolla ja n50tkm välein vaihdeltu öljyt. Tähän asti menty Mobilin tavaralla ja siirtyminen tapahtuu tuohon takaisin tai sitten muissa autoissa käytettyyn Gastroliin.

    Kylmänä toimii todella kankeasti ja lämpimänäkin meinaa kakkonen olla hieman vaikeammin kytkeytyvä.
    Mikä oljy tuohon Passatin lootaan kuuluu alunperin? Onko synteettinen vai mineraaliöljy? Noi Redlinet on kuitenkin viskositeetin perusteella helkkarin ohuita, joten kuulostaa kummalta, että alkuperäiset olisi vielä notkeemmat, ellei sitten ole automaattiöljyt??

    Leave a comment:


  • 928 GTS
    replied
    Omaan tuli laitettua Redline tomaattiöljyä kun laatikon kyljessä oleva tarra käski käyttää ATF:ää. Olisi ehkä kannattanut valita jonkun muun valmistajan aine kun tuntuu olevan liiankin litkua ainetta. Ihan kun synkrorenkaat ei aina ehtisi mukaan vaihdossa vaikka ei tule mitään hirveää repimistä harrastettua.

    Tuon sigun harrastekulkineen kaltasissa autoissa Redline on suosittu öljy kun näissä on manuaalivaihteisessa laatikossa ja perässä yhteinen neste. Tästä tulee sitten ongelmia etenkin lukkoperän kanssa kun synkrot ja lukko vaatisi juuri vastakkaiset lisäaineistukset. Ongelma on yleensä ratkaistu laittamalla Redlinen MTL 75W90 ja 75W90NS versioita tietyssä sekoitussuhteessa niin laatikko toimii kuulemma todella hyvin.

    Yksi vaihteisto mihin ei todennäköisesti kannata missään nimessä laittaa Redlinea on 850:sen manuaalilaatikko. Ulkolaisilta palstoilta tullut luettua juttua miten Redlinen kama pilaa kepin poikittaisjousen toiminnan laatikon sisältä. Öljy päästää laatikon kuoressa olevan pinnoitteen kulumaan ja helpoin korjaus vaihtoehto on vaihtaa koko laatikko toiseen. Sama tauti koskee kaikesta päätellen myös Toyota Supran ja Nissan Skylinen laatikoita. Ne on hyvin läheistä sukua 850:sen laatikolle.

    Eli oikea öljy oikeaan paikkaan eikä Redline ole soveliasta kaikissa tapauksissa.

    Leave a comment:


  • pt.
    replied
    Originally posted by KFZ-Koenig View Post
    Nostetaas ylös tätä. Onko monikin kokeillut paraneeko Redlinella vaihteiden toimivuus pakkasella tai paraneeko kuluneiden synkroneiden toiminta?
    Ehkä jonkun syytä laittaa myös eroava mielipide.

    Tuohon kauppakassiin (1,8t passat) vaihdoin Redlinen öljyt laatikkoon ja kyllä harmitti.. Auto siis manuaalilaatikolla ja n50tkm välein vaihdeltu öljyt. Tähän asti menty Mobilin tavaralla ja siirtyminen tapahtuu tuohon takaisin tai sitten muissa autoissa käytettyyn Gastroliin.

    Kylmänä toimii todella kankeasti ja lämpimänäkin meinaa kakkonen olla hieman vaikeammin kytkeytyvä.

    Leave a comment:

Working...
X