memebuy23buy

REDLINE öljyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lassiv
    replied
    Kellään kokemuksia suuntaan tai toiseen peräöljyksi E46 330CI:hin? Pientä jollotusta pitää perä kevyellä kaasulla ajaessa, (enempi kaasua tai moottori jarrutukselle ääni häviää tai sitä ei ainakaan enää kuule).

    Redline aikoinaan ainakin manuaali lootia pelasti vielä pienien ongelmien jälkeenkin vuosiksi äänettömiksi, mietin onko Redlinellä mahdollisuuksia onnistua perässäkin samalla tyylillä?

    Mikä mahtaa olla oikeaa öljyä tuollaisen cabrion perään?

    Vaiko http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=134

    Jälkimmäisen saanti vähän vaikeampaa Suomesta, vaikka kaippa sitäkin jostain löytyy. Monesti suositellaan 75w-140 esim Castrolii periin, niin lieneekö tuo Red Linen jälkimmäinen parempi vaihtoehto vai toimiiko tuo ensinnä mainittukkin yhtälailla?

    OT: Kellään muilla ollut ääntämis ongelmia näissä, onko perän laakerointi tms mitenkään järkevää vai onko ainoa järki vaihtoehto vaihtaa perä kun ääni käy sellaiseksi ettei jaksa kuunnella?

    Leave a comment:


  • TommiT
    replied
    Originally posted by Gedd View Post
    Kokemuksia MTL vaihteistoöljystä Tremec T56 6v manuaaliaskissa.
    Veljen 4Gen camarossa oli sama aski ja ensin öljyinä MTL. Etenkin nelosen vaihtaminen isoilla kierroksilla aiheutti hankaluuksia. Sitten laatikkoon vaihdettiin redlinen automaattiöljyt ja toiminta parani selkeästi.

    Leave a comment:


  • Dealhill
    replied
    Nostetaas vanhaa topicia.

    En löytänyt tästä ketjusta mainintaa tällaisesta vaihtoehdosta:
    GS6-53DZ manuaali sinisellä MTF-LT-3 tarralla.

    Sopiiko tuohon D4 ATF, vai pitääkö ehdottomasti olla D6 ATF?

    Leave a comment:


  • Gedd
    replied
    Kokemuksia MTL vaihteistoöljystä Tremec T56 6v manuaaliaskissa.

    Kylmällä kuten aiemmin mainittiin hieman kankeampi kun muut öljyt, mutta kuumana sitten senkin edestä parempi. Vaihteet menee sisään kuin ajatus ja äänet vaimenevat selvästi. Jossain näin aikanaan testinkin näistä, ainoa joka pisti vielä paremmaksi oli joku Royal Purplen vastaava.

    Ja vaihtaessa kannattaa hieman lämmittää öljypurkkia, ei tahdo mennä kylmänä sisään millään pienellä letkulla saati injektioruiskulla.

    Leave a comment:


  • Carbonfiber
    replied
    Originally posted by Bmw Master View Post
    Kokemuksia Redline MTL öljystä E34:sen Getrag 280:ssä? Jotkut sanoo, että tulee hyvä, jotkut sanoo että ei toimi.
    Tätä samaa pohdin Zetan laatikon kanssa, kun kokemuksia on puolin ja toisin.

    Täten päädyin BMW Original MTL-öljyyn, siitä kun en soraääniä ollut kuullut.

    Leave a comment:


  • nachi
    replied
    Redlinen öljyjä tullut käytettyä MB, BMW, Volvo takavetoisiin sekä vaihdelaatikkoon, että perään ja kaikissa on ollut havaittavissa selvä muutos jollain tavalla parempaan suuntaan, esimerkiksi:

    -Vaihteet kytkeytyneet paremmin
    -Pienet sivuäänet hävinneet sekä vaihteistoista, että peristä

    Viimeisenä redlinet meni W211 facelift 6v-manuaaliin ja ennen takerrellut vaihteensiirto 1-2 vaihteilla toimi tämän jälkeen moitteetta.

    Tätä aikaisemmin E60 30d 6v-manuaali, sama homma, vaihteensiirto jälkeen lähes kuin uusi

    Mainittakoon kuitenkin, että mihinkään automaattivaihteiseen en ole ks öljyjä käyttänyt, ainoastaan manuaaleihin.
    Last edited by nachi; 07-04-2015, 18:04.

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Laiton omaan e36 vakio getraggiin redlinen mtl hyvin ne siel toimi! Vaihtamisen sulavuudesta nyt on osaa sanoa mut ehkä hitusen ainakin hiljeni laatikko...

    Leave a comment:


  • Bmw Master
    replied
    Kokemuksia Redline MTL öljystä E34:sen Getrag 280:ssä? Jotkut sanoo, että tulee hyvä, jotkut sanoo että ei toimi.

    Leave a comment:


  • ockelbo4500
    replied
    Kumpaa kannattas laittaa 320d E46:n laatikkoon. MTL vai D4 ATF. Maahantuoja sanoi että D4, mutta kuulema MTL:kin toimii ihan hyvin. No siitäpä ei saanut selvää sen enempää.
    Itsellä lähinnä ongelmana yli 15 asteen pakkasella vaihteiden suht huono kytkeytyminen, ennen kuin laatikko lämpenee. Niin ja sitten vaihdettu yksmassapyörä, joka saattaa vähän enemmän rasittaa laatikkoa. Laatikkoöljyillä ajettu joku 40 tkm ja ovat tällä hetkellä BMW:n LT2.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Joo päivitetään sen verran tilannetta, että kytkin ja kuiva kytkinakseli se täällä oireili ja parani kytkinremontilla. Ei siis johtunut redlinen D4-laatikkoöljystä mitenkään vaihteiden takkuaminen. MTF-LT2:lla nyt kuitenkin mennään, kun ne lootaan vaihdeltiin.

    Leave a comment:


  • bigblock
    replied
    itse kokeilin redline MTL ölppää 280 sport getragiin,koska laatikkoa vaivasi lievä ulina KUUMANA vaihtelin atf:iä mobil ja castrollia useampaan kertaan mutta ulina ei muuttunut,MTL poisti ujelluksen lähes kokonaan.
    Tosin tuo MTL on omasta mielestä hieman kankeampi käyttää pakkasella vs. ATF.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Antsah View Post
    Itse olen kyllä kaikissa autoissani noita Redlinen tuotteita käyttänyt laatikkoihin ja periin, eikä ole ollut kuin positiivisia kokemuksia.
    Joo, osa tuosta mun laatikon takkuilusta on varmasti kytkimestä / kuivasta kytkinakselista peräisin ja kytkin onkin menossa vaihtoon tulevan 6 kk aikana. Eli aivan kaikkea en voi laittaa redlinen pikkiin.

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Vaihdatin ZF-lootaan MTF-LT2:t (2 vaihtoa). Parani selkeästi 5 kk vanhaan D4 ATF:ään verrattuna, jotka vaihdatin alkuperäisen MTF-LT1:n tilalle. Redline toimi hyvin aluksi, mutta alkoi myöhemmin takkuilemaan. Pakkasilla oli tosi jäykkä. Jostain luin, että zf-laatikoiden "detent pin"-jumitus voi korostua d4 atf:llä. MTF-LT2 alkaa toimia nopeammin, kun lähtee ajamaan. D4:llä vaihteiston sisuskalut tuntui selvemmin kepissä. En välttämättä näe syytä käyttää redlineä, kun MTF-LT2 maksaa about saman verran ja on varmasti yhteensopiva, jos laatikko on alunperin ollut MTF-öljyllä toimitettu. Tässä pari muuta kokemusta: Linkki 1 Linkki 2
    Minulla on nuo D4 olleet nyt n. 20tkm e39:ssä, ei ainakaan ole ollut valittamista. Pakkasilla ei ole ollut mitään ongelmaa vaikka on välissä ollut -35 luokkaakin.

    Edellisessä e46 oli MTL:t vaikka kai siinäkin olisi nuo D4 pitäneet olla. Niillä tuli ajettua 150tkm. Selvittelin silloin maahantuojalta, että pitääkö nuo öljyt vaihtaa MTL:stä D4, mutta ainoaksi haitaksi sanottiin, että MTL:t voi olla talvella jäykemmät. Semmoista ominaisuutta en kyllä huomannut joten MTL:llä mentiin.

    Itse olen kyllä kaikissa autoissani noita Redlinen tuotteita käyttänyt laatikkoihin ja periin, eikä ole ollut kuin positiivisia kokemuksia.
    Last edited by Antsah; 05-03-2012, 11:44.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Vaihdatin ZF-lootaan MTF-LT2:t (2 vaihtoa). Parani selkeästi 5 kk vanhaan D4 ATF:ään verrattuna, jotka vaihdatin alkuperäisen MTF-LT1:n tilalle. Redline toimi hyvin aluksi, mutta alkoi myöhemmin takkuilemaan. Pakkasilla oli tosi jäykkä. Jostain luin, että zf-laatikoiden "detent pin"-jumitus voi korostua d4 atf:llä. MTF-LT2 alkaa toimia nopeammin, kun lähtee ajamaan. D4:llä vaihteiston sisuskalut tuntui selvemmin kepissä. En välttämättä näe syytä käyttää redlineä, kun MTF-LT2 maksaa about saman verran ja on varmasti yhteensopiva, jos laatikko on alunperin ollut MTF-öljyllä toimitettu. Tässä pari muuta kokemusta: Linkki 1 Linkki 2
    Last edited by Bomb5; 27-02-2012, 18:27.

    Leave a comment:


  • MarttiKK
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Kuinka teillä on D4 ATF on toiminut nyt talvella pakkasessa? Omassa autossa toimi hyvin vielä syksyllä vaihdon jälkeen, mutta ilmojen viilennyttyä on alkanut taas tökkimään. Veikkaan tosin, että syy löytyy kytkimestä ja sen aionkin vaihdattaa lähiaikoina. Uusi LUKin vauhtipyörä odottelee tuossa myös vaihtoa. Jotain asialle on tehtävä, kun pikku-fiiatilla päästävät ohi liikennevaloissa, ku ei ite raaski murjoa kylmänä kakkosta sisään.
    318is:ssä vaihteet rutisi selkeästi enemmän Redlinen kuin Castrolin litkuilla.

    Leave a comment:

Working...
X