Mulla on B3 Alpinassa 6v. M3:sen laatikko, jossa alkuun oli Castrolin Transmax Z-öljyt. Laatikon toiminta tuntui todella jäykältä, ja varsinkin 1--2 vaihteelle siirto oli melkoista takkuilua vähänkin koleammalla kelillä. Vaihdoin tilalle RedLinen D4:set ja sekaan vielä pruuttasin RVS Transmission lisäaineen. Ero oli hämmästyttävä. Vaihteet loksahtaa silmään kuten pitääkin, ja kylmällä kelilläkin saa 2.vaihteen silmään ilman väkivaltaa. Suosittelen ainakin kokeilemaan tuota kombinaatiota.
Toinen asia, jota ei pidä väheksyä, on vaihteensiirtäjän mekanismin toiminta. Kulunut ja väljä mekanismi lisää myös takeltelun tunnetta huomattavan paljon. Mekanismin osien uusiminen on kokonaisuudessaan aika pieni ja edullinen operaatio nosturilla tehtynä.
REDLINE öljyt
Collapse
X
-
Jees jees, kesähän tuo näyttäis pikkuhiljaa olevan tulossa joten jäykempi öljykin passaa. Talveksi vaihtaa sit uudemman kerran. Miten lie tuo D4 ATF sit pelais kesällä, toimiikohan synkrot enää kunnolla jos kovin lirua litkua on? :think
Leave a comment:
-
-
D4ATF REdline suosittaa. MTL varmaan käy lämpimissä maissa.. Täällä jos on pirusti pakkasta niin MTL voi olla turhan jäykkää?
Leave a comment:
-
-
Kumpaa öljyä kokemuksien perusteella suosittelette ZF lootaan, Red Linen D4 ATF vai MTL? Nyt on 10 tkm. ajan sisällä pyörinyt Castrol ATF TQ Dlll mutta ei oikein toimi ihan toivotulla tavalla...
Leave a comment:
-
-
Oon alkanu tota laatikkoöljyn vaihtoa miettii, kun ei aina ihan skulaa, kilometrit taitaa jo alkaa tuntua.
Toimii pakkasillaki noilla öljyillä, mitä lie sitte tuolla onkaan, niin hyvin, eli atf:ää ehkäpä siellä on nytten... Pitäis vaan saada öljyt valutettuu ulos ja katottuu mitä siellä on, sitte vasta hakis öljyä sinne, niin tietäis kumpaa laittaa.
Ja jotkut (ilmeisest getragit) on tarkkoja öljystä, esim sprintterin loota kuulema tarkka et on just castrolia lootassa, muuten rutaa.
Kokemuksia sen verran manuaali ja atf öljyjen "sekoittelusta", että ei kannata. matussa oli atf:t ollu, laitoin kallista manuskaöljyä, ja ei toiminu alkuunkaan. Hetken ajelin, 27e litra ja 4 purkkia syletti.Sit osin Mobilin atf, 6,60e litra ja nyt toimii.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wexi View PostEli kyllä varmaan itselläkin siis nuo MTL:lät toimivat riittävästi.
Pakkasilla aika jäykät, saa tosissaan ettiä vaihteita kylmänä.
Kovissa kiihdytyksissä nopeilla vaihdoilla on joskus tippunut vaihde kesken kiihdytyksen käytettäessä MTL:ää. (Voikohan tällä olla vaikutusta?)
Nyt on Redline D4 ATF:t sisässä ja on toiminut kyllä vaihteisto mielestäni notkeammin. Ei ole vaihdekaan ainakaan toistaiseksi koskaan tipahtanut. Aika näyttää johtuiko tuo vaihteen tipahtaminen öljyistä vai laatikosta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Jantteri View PostItellä E46 M43n Getrag-laatikosta ei löytynyt tarraa joten laitoin Redlinen MTL-öljyt sisään. Edellinen omistaja oli vaihtanut öljyt, jotkut castrollit, kolmekymmentätuhatta sitten, luultavasti kakkos- ja kolmossynkronoinnin kylmänä rusahtelun takia. Selvästi huomasin muutoksen, kakkonen ja kolmonen menevät paljon paremmin sisään parinkymmenen asteen pakkasillakin. Seuraavaksi laitan perään ja ohjaustehostimeen myös redlinen öljyt.
Leave a comment:
-
-
Itellä E46 M43n Getrag-laatikosta ei löytynyt tarraa joten laitoin Redlinen MTL-öljyt sisään. Edellinen omistaja oli vaihtanut öljyt, jotkut castrollit, kolmekymmentätuhatta sitten, luultavasti kakkos- ja kolmossynkronoinnin kylmänä rusahtelun takia. Selvästi huomasin muutoksen, kakkonen ja kolmonen menevät paljon paremmin sisään parinkymmenen asteen pakkasillakin. Seuraavaksi laitan perään ja ohjaustehostimeen myös redlinen öljyt.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Wexi View PostSuunnitelmissa nyt olisi vaihtaa sigun manuaaliin laatikko- ja peräöljyt.
Perä ujeltaa hienoisesti ja ajatus mukavuuskeinohengittää kesän yli, josko kokonaisvaltainen fixaus tulevana talvena.
Mitä öljyä laatikkoon ja perään?
Leave a comment:
-
-
Suunnitelmissa nyt olisi vaihtaa sigun manuaaliin laatikko- ja peräöljyt. Laatikon kyljestä en löytänyt mitään tarraa, joten sinne kuuluisi siis tuo RedLine MTL, vai toimisiko Red Line D4 ATF paremmin kun ainakin kylmällä on tahmea vaihtaa ja kakkonen joskus todella jäykkä. Kokemuksia? Kumpaa perään RedLine 75w-90 vai RedLine 75w-90NS? Perässä ei lukkoa joten NS, mutta onko öljyillä muita eroja?
Leave a comment:
-
Leave a comment: