Sre 765+ massalevy? Mikäs käy tuon asetelman kanssa? Tulee 5-lovisen ZF:n perään?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sachs sre 765 +e39 m5 massalevy
Collapse
X
-
Originally posted by Matuh View PostSre 765+ massalevy? Mikäs käy tuon asetelman kanssa? Tulee 5-lovisen ZF:n perään?
http://static.race.fi/data/sachs/cat...lutch_2013.pdfMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
No onko löytyny tarjontaa jousitetuista massalevyistä jotka passaa paksummalle Getragin akselille SRE765 kykän kaveriksi?
En halua enää jousittamatonta, kun ärsytti edellisessä V8:ssa se kolina.
Ei taida passata e39 M5 vauhtipyörä normaaliin M62:een, vai onko trikkeri- ja startin kehä samanlainen S62/M62? Kattelin kun valmiita vauhtis/kytkin paketteja enemmän tarjolla ämmään kuin kansanmallin kasiin.
Toki pelkkä m5 kytkinasetelma/levy käy jos vauhtipyörän teettää sitten sen mukaan. :think
Edit. Jousitettu kytkinlevy löytyi joka passaa paksulle akselille SRE765 asetelman kanssa. Pitäis vielä vauhtipyöräasiaa miettiä. Ruotsista ja puolasta saisi kovan pyörän reilulla 600€:lla. Blingfactory epäili hinnaksi 400-500€, mutta muisteli ettei ole tehneet M62 sopivaa vauhtipyörää (varmaan muistaa väärin, kun tältäkin foorumilta löytyy kuva heidän tekemästään m62 vauhtipyörästä).
Varmaan kallistun noiden ulkomaisten puoleen, kun ei tarvii vakiopyörästä ottaa startti-/trikkerikehää irti, vaan voi myydä vauhtis/kytkinpaketin jollekin johonkin projektiin.
Tuon pitäis ilmon mukaan painaa n. 6,5kg. Näyttää aika ohueksi koneistetulle, näinköhän menee kieroksi ja rupeaa ravistamaan jos saa vähän lämpöä.
Last edited by bemmeri; 08-10-2016, 13:00.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Tuli tilattua tuolta Ruotsista tuo pyörä. Kyselin suomesta, mutta tuntu niin vaikeeta olevan, niin otin helpomman, mutta ehkä himpun kalliimman vaihtoehdon.
Jos vauhtipyörä on tasapainottettu, niin tarviiko sitä käyttää vielä asetelman kanssa tasapainossa?
Asetelmaksi valikoitu jälleen SRE765 ja jousitettu levy tällä kerralla, jos olisi edes hieman apua laatikon rattleen..
Viimeksi käytin asetelman ja Blingfactoryn pyörän tasapainossa pakettina ja oli siinä vähän heittoa.
Kun se satku kuitenkin menee tasapainoon, niin arvelin jos se turhaa on "hyvin" tasapainotetun pyörän kanssa, niin säästäähän sen satkun sit vaikkaLast edited by bemmeri; 13-01-2017, 19:24.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Periaattesahan ne pakettina pitäs painottaa kampuran ja männän ja kanken kans kasissa.. Mutta itelläkun oli blinfactorin vauhtis nii en painottanu. Nyt tuli monilevykytkimelle vauhtipyörä..nyt on painotettu koko paketti ku tuli uuet männät ja kanget. kampurasta joutu ottaa melko rajulla kädellö tavaraa..Last edited by ike24; 23-01-2022, 07:39.
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View PostPeriaattesahan ne pakettina pitäs painottaa kampuran ja männän ja kanken kans kasissa.. Mutta itelläkun oli blinfactorin vauhtis nii en painottanu. Nyt tuli monilevykytkimelle vauhtipyörä..nyt on painotettu koko paketti ku tuli uuet männät ja kanget. kampurasta joutu ottaa melko rajulla kädellö tavaraa..
Kaivatko sit kampuran ylos koneesta kun asetelma laukeaa? Mä puntitan kyl kaikki erikseen ton takia.
Pilaa vielä kampuran dynaamisen tasapainon lopullisesti tolla systeemillä.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostPaketti painotus kampuran kanssa on kyl ihan perseestä.
Kaivatko sit kampuran ylos koneesta kun asetelma laukeaa? Mä puntitan kyl kaikki erikseen ton takia.
Pilaa vielä kampuran dynaamisen tasapainon lopullisesti tolla systeemillä.Last edited by ike24; 14-01-2017, 08:25.
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View PostMillä tavalla se on perseestä? Nii meinaakko että tuo on pöin persettä painotettu
Mutta kirjoitetaan nyt uudestaan..
Varmaan on hyvin tasapainossa siihen asti kun vaihdat vauhtipyörän /asetelman. Harva niiden vaihdon yhteydessä taas purkaa kampuraa pois koneesta.
Siks en ite diggaa puntitusta jossa noi "sidotaan" yhteen.
Vieläkö sun kampura on yksinään tasapainossa?
Vaikea uskoa että BMW:n akseli vaatis noin kovaa rouhintaa itsessään.Last edited by jannmann; 14-01-2017, 08:50.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Itsellä on vauhtipyörä ja asetelma tasapainottamatta, eipä ole ravistellut eikä aiheuttanut ratlea. Eihän se Sorvari niin kiero voi olla että se vinossa ois(pois lukien Savolaiset ne vasta kieroja onkin
) oikeestaan ainoon heiton minkä keksin niin asetelmasta voi tulla/olla :think
E36 328i M50B30 turbo
Skoda vRS
Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu
EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostSyyhän lukee tossa mun tekstissä.
Mutta kirjoitetaan nyt uudestaan..
Varmaan on hyvin tasapainossa siihen asti kun vaihdat vauhtipyörän /asetelman. Harva niiden vaihdon yhteydessä taas purkaa kampuraa pois koneesta.
Siks en ite diggaa puntitusta jossa noi "sidotaan" yhteen.
Vieläkö sun kampura on yksinään tasapainossa?
Vaikea uskoa että BMW:n akseli vaatis noin kovaa rouhintaa itsessään.
Comment
-
-
Originally posted by ike24 View PostOnhan siellä kuitenki kanget ja männät erit että voiha vaatia
Paljonko sulla uudet veivit on kevyempiä kuin alkuperäiset, alasilmukan osalta?
Entä yläsilmät+tappi+mäntä vs. alkuperäiset?
Noi jos tasapainottaja on mitannut ja asentanut sitten siihen liittyen samat massat akseliin kun on puntittanut niin sitten pitäis olla tehty oikein.
Tossa artikkeli jossa selitetty asiaa niin että asian ymmärtää hyvin.
Aprilia RSV4
Comment
-
-
Tasapainotus kannattaa tehdä
Painotin oman setin (zJarkin vauhtis ja -765), koska yöunet. Työ tehtiin Tammer-Dieselissä siten, että osat ensin erikseen nollaan ja sitten yhdessä. Heittoa oli pahimmillaan toista sataa ja homman jälkeen muutama.
Kellarin tasapainottamista en sotkisi tähän soppaan.Bostongrün E36 328i coupe M-sport
Comment
-
-
Oliko jossain speksit tuolle -765 asetelmalle?
Eli missä asennuspaksuudessa tulee suurin voima/pito?
Laitoin levyn väliin ja asetelman päälle, niin näyttäisi jäävän aika suuri rako. Asetelman "pellin" paksuus n 4mm, niin siitä näkee että rako olisi samaa luokkaa, eli liian iso.
Pyörässä on 1mm pykälä ja levyn pitäisi olla 8.4mm paksu, massalevy kyseessä. Teoriassa pitäisi olla oikeat mitat ja pitäisi sopia ilman shimmilevyjä/sorvausta?
(pitää tarkistaa vielä nuo, levy näyttää paksummalle silmämääräisesti).Last edited by bemmeri; 03-02-2017, 16:17.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Näyttää minusta normaalilta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Alle kolmen millin esijännityksellä tulee maksimipaine=pito, sen jälkeen puristusvoima laskee asetelman rakenteen takia, mutta en uskoisi että vielä neljällä millillä mitään ongelmia tulee.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment