Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 kannen työstämisestä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwbmw
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1370
    • Kainuu

    m20b20 kannen työstämisestä...

    mietin tässä että onkos millaista hyötyä m20b20 koneessa jos sen kannen käyttäs jossain viritys pajalla. nostaisivat puristuksia, muotoilsivat palotilaa ja suurentaisivat kanavia. mitä muuta kannattaa kannelle tehdä? millaisiin teholukemiin päästään pelkällä kannen räpläämisellä ko. koneella? mikä olisi hyvä paikka kannen työstämiseen ja paljon kertyy hintaa? kiitos jo etukäteen! niin ja tämä kone on tarkoitus rakentaa vapariksi...
    sigpic
    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by bmwbmw
    mietin tässä että onkos millaista hyötyä m20b20 koneessa jos sen kannen käyttäs jossain viritys pajalla. nostaisivat puristuksia, muotoilsivat palotilaa ja suurentaisivat kanavia. mitä muuta kannattaa kannelle tehdä? millaisiin teholukemiin päästään pelkällä kannen räpläämisellä ko. koneella? mikä olisi hyvä paikka kannen työstämiseen ja paljon kertyy hintaa? kiitos jo etukäteen! niin ja tämä kone on tarkoitus rakentaa vapariksi...
    Mihinkäs lohkoon ajattelit tuon kannen sijoittaa? Vähän sellainen vapina takapuolessa, että m20b20 lohkosta loppuu puhti vaikka kannelle tekisi mitä. Toki kanavilla ja venttiileillä siitä saa puristettua jonkin verran lisää ruutia, mutta silti se tulee melko varmasti jäämään esim vakiolle m20b23:lle. ...johon taas virityskannen pulttaaminen tuntuu paljon kivemmalta ajatukselta.

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      No itse jo mainitsit melkein kaikki. Paitsi isommat venttiilit. Eli 2.5l konneen venttiilit sinne.
      Kannattaa tosiaan miettiä se kannattavuus.
      Tommoseen kansityöhön saa menemään pajasta riippuen 500-1000€
      Alakertaan samalla tilavuutta 2.5l, 2.6l tai 2.7l
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • bmwbmw
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1370
        • Kainuu

        #4
        eli taidan jäädä tässäkin koneessa sen solmun kannalle...!
        sigpic
        Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

        Comment

        • Dynamics
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1108
          • Kiiminki City

          #5
          Originally posted by bmwbmw
          eli taidan jäädä tässäkin koneessa sen solmun kannalle...!
          sillä tavalla saat varmasti rahoilles enemmän vastinetta...toi m20b20 kone ei vaparina ole mikään virittäjän unelma..toki rahalla saa ja hevosella pääsee
          Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition & 530Da
          Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
          Ex: e34 525Tic, e34 520

          Comment

          • kondis
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 100
            • Vaasa

            #6
            m20b20 kannen tekoa

            eli autona e30 320 -87.

            1.suunnitteilla turbon laitto, ja hieman kyselyä tuosta palotilojen isontamisesta (-> puristussuhde alemmas). Onnistuuko tuosta kannesta tehdä "puolipallon" muotoinen vai onko ainut vaihtoehto puristussuhteen laskemiseksi ottaa männistä siivu pois, kovasti searchia yritin käyttää mutta ei löytynyt...

            2. Paljonko puristussuhteeksi tulee jos laittaa 325 kannen?
            E30 325i Cabrio '92
            CBR 600f '90 Faitteri
            Sierra '86 iS

            Comment

            • Jubu
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 937
              • Kuusankoski

              #7
              Originally posted by kondis
              eli autona e30 320 -87.

              1.suunnitteilla turbon laitto, ja hieman kyselyä tuosta palotilojen isontamisesta (-> puristussuhde alemmas). Onnistuuko tuosta kannesta tehdä "puolipallon" muotoinen vai onko ainut vaihtoehto puristussuhteen laskemiseksi ottaa männistä siivu pois, kovasti searchia yritin käyttää mutta ei löytynyt...
              esimerkiksi tuommonen 2mm paksu kannentiiviste petraisi tilannetta ....

              EDIT. perkules , väärä poraus sulla :(

              Comment

              • kondis
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 100
                • Vaasa

                #8
                Originally posted by Jubu
                esimerkiksi tuommonen 2mm paksu kannentiiviste petraisi tilannetta ....

                EDIT. perkules , väärä poraus sulla :(
                eli tämä mahdollista missä koneessa ja millä porauksella?
                E30 325i Cabrio '92
                CBR 600f '90 Faitteri
                Sierra '86 iS

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎