Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b25 jakopää? KIIRE!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #16
    Jaa, no hyvällä mallillahan se remontti on kun on enää ilmausta vailla. Kannattaisikohan kokeilla etupään nostamista. Eli keula selkeästi takapäätä korkeammalle ja sitten vaan kierrättämään konetta ja ilmaruuvista ilmat ulos.

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #17
      Originally posted by ropo
      Jäähdytysjärjestelmän ilmausohjeita jos joku vielä kehtais kertoa nii ois hyvä. Tästä on kyllä puhuttu ennenkin mutta en kerkee nyt etsiä kun oon töissä.
      Jep.

      Eli ensin systeemiin niin paljon nestettä kuin menee. Lämppärin säädin täysin auki ja kone käyntiin. Hommaa helpottaa tosiaan jos nokan saa vähän ylämäkeen niin tulee ilmat reippaammin ulos. Tossa ilmaamisen nopeudessa tuntuu olevan vähän eroja eri autoilla, oma e28 ilmaantuu kuin itsestään, mutta kaverin e34 kanssa saa tosiaan tehdä töitä..

      Hyvä taktiikka tuntuu olevan se että ottaa termostaattikotelolta sen ilmausruuvin auki, puristaa alavesiletkua (sitä pitkää), sulkee ruuvin, päästää puristuksen, avaa ruuvin, puristaa... Tuolla lailla pumppaamalla tuntui viimeisetkin ilmat tulevan systeemistä aika kivuttomasti. Tai kivuttomasti jos _EI_ työnnä sormia viskoon tai laturiin. Se sattuu.

      Comment

      • qizmo
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 234

        #18
        Originally posted by Kyytsis
        Jep.

        Tai kivuttomasti jos _EI_ työnnä sormia viskoon tai laturiin. Se sattuu.
        heh.. kaverlla mainas laturi(m10 kone) imasta sormen. No onneks ei lähteny ku kynnestä pala ja verta lensi jonku verran.

        mulla kesti kyllä jonki aikaa ton M20 kanssa ku ilmasin.

        Comment

        • vartzu
          Newbiemmer
          • Jan 2005
          • 21
          • Tampere

          #19
          No tollahan puolen hampaan heitolla ei ole mitään merkitystä.
          Kanttakin saa laskea puolet siitä hampaan leveydestä ennenkuin se heitto tulee.

          Yleensä hihnoissa on se pieni heitto...eikä se vaikuta mitään.
          Autot ja hinhat on aina yksilöitä.
          BMW 325Ci M-Sport Steptronic -01

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by vartzu
            No tollahan puolen hampaan heitolla ei ole mitään merkitystä.
            Kanttakin saa laskea puolet siitä hampaan leveydestä ennenkuin se heitto tulee.

            Yleensä hihnoissa on se pieni heitto...eikä se vaikuta mitään.
            Autot ja hinhat on aina yksilöitä.
            Otos on toki pieni, mutta 5 eri m20b20/3 konetta ja useamman hihnan nähneenä vähän ihmettelen tuota heittoa, mulla merkit aina paikallaan...

            Alakerrassahan merkki on selvä, mutta ylhäällä kannattaa huomata, että se nuoli _EI_ ole se varsinainen merkki, se vain osoittaa suunnan josta varsinainen merkki löytyy. Ylähinhapyörän tyypistä riippuen sieltä nuolen osoittamasta hampaasta löytyy joko viisto pääty tai sitten "kolo", joka pitää täsmäyttää kannen viisteeseen.

            Pelkkää nuolta tuijottamalla voi mennä hampaan pieleen...

            Comment

            • ropo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 648

              #21
              Siis millanen nuoli siellä yläpäässä on? Minä en huomannu mitään muuta kun viivan hammaspyörässä yhessä hampaassa ja toinen viiva oli sitten kannessa. Ne viivat laitoin kohallleen.

              Onko muuten ilmaruuveja muualla kun siinä termostaatti kotelossa?
              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

              Comment

              • f1zz
                GTi:stä tuttu
                • Sep 2003
                • 1469
                • Veikkola

                #22
                Joo on ne oikeen kun se rattaan viiva on kohikkain sen kannen viivankaa.. olisko ollu kello 14 tai sinnepäin.

                Joissain pyörissä on nuoli siinä pyörässä..

                Ja ei oo mun tietääkseni muita ilmausruuveja kun toi..

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #23
                  Nyt on auto taas kunnossa. Kiitos kaikille jotka ovat auttaaneet!
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎