Jaa, no hyvällä mallillahan se remontti on kun on enää ilmausta vailla. Kannattaisikohan kokeilla etupään nostamista. Eli keula selkeästi takapäätä korkeammalle ja sitten vaan kierrättämään konetta ja ilmaruuvista ilmat ulos.
m20b25 jakopää? KIIRE!
Collapse
X
-
Originally posted by ropoJäähdytysjärjestelmän ilmausohjeita jos joku vielä kehtais kertoa nii ois hyvä. Tästä on kyllä puhuttu ennenkin mutta en kerkee nyt etsiä kun oon töissä.
Eli ensin systeemiin niin paljon nestettä kuin menee. Lämppärin säädin täysin auki ja kone käyntiin. Hommaa helpottaa tosiaan jos nokan saa vähän ylämäkeen niin tulee ilmat reippaammin ulos. Tossa ilmaamisen nopeudessa tuntuu olevan vähän eroja eri autoilla, oma e28 ilmaantuu kuin itsestään, mutta kaverin e34 kanssa saa tosiaan tehdä töitä..
Hyvä taktiikka tuntuu olevan se että ottaa termostaattikotelolta sen ilmausruuvin auki, puristaa alavesiletkua (sitä pitkää), sulkee ruuvin, päästää puristuksen, avaa ruuvin, puristaa... Tuolla lailla pumppaamalla tuntui viimeisetkin ilmat tulevan systeemistä aika kivuttomasti. Tai kivuttomasti jos _EI_ työnnä sormia viskoon tai laturiin. Se sattuu.
Comment
-
Originally posted by KyytsisJep.
Tai kivuttomasti jos _EI_ työnnä sormia viskoon tai laturiin. Se sattuu.
mulla kesti kyllä jonki aikaa ton M20 kanssa ku ilmasin.
Comment
-
No tollahan puolen hampaan heitolla ei ole mitään merkitystä.
Kanttakin saa laskea puolet siitä hampaan leveydestä ennenkuin se heitto tulee.
Yleensä hihnoissa on se pieni heitto...eikä se vaikuta mitään.
Autot ja hinhat on aina yksilöitä.BMW 325Ci M-Sport Steptronic -01
Comment
-
Originally posted by vartzuNo tollahan puolen hampaan heitolla ei ole mitään merkitystä.
Kanttakin saa laskea puolet siitä hampaan leveydestä ennenkuin se heitto tulee.
Yleensä hihnoissa on se pieni heitto...eikä se vaikuta mitään.
Autot ja hinhat on aina yksilöitä.
Alakerrassahan merkki on selvä, mutta ylhäällä kannattaa huomata, että se nuoli _EI_ ole se varsinainen merkki, se vain osoittaa suunnan josta varsinainen merkki löytyy. Ylähinhapyörän tyypistä riippuen sieltä nuolen osoittamasta hampaasta löytyy joko viisto pääty tai sitten "kolo", joka pitää täsmäyttää kannen viisteeseen.
Pelkkää nuolta tuijottamalla voi mennä hampaan pieleen...
Comment
-
Siis millanen nuoli siellä yläpäässä on? Minä en huomannu mitään muuta kun viivan hammaspyörässä yhessä hampaassa ja toinen viiva oli sitten kannessa. Ne viivat laitoin kohallleen.
Onko muuten ilmaruuveja muualla kun siinä termostaatti kotelossa?Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
Comment
Comment