Originally posted by van cleef
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E34 m30 vs E28 m30
Collapse
X
-
sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
-
-
Originally posted by Valtsi View Poste34 öljypumpun ketjulle kiristin.Originally posted by Pinxi View PostMinkä takia jokaisessa e28 lohkossa lukee 35, eikä 34 startin kaulalla?
E24 ///M635CSI
E61 520d LCI
Ex: E30 1006hv/1161nm
ig: m1ckee_
Comment
-
-
Mitenkäs e23 m30 lohkot eroavat uudemmista joita on käytetty e32 ja e34 keulalla?
Itselläni on 4/84 e23 728i ja tallista löytyisi ylimääräinen m30b34 vm. 89 joka on alunperin ollut e34 535 voimanlähteenä. Olisin kiinnostunut tietämään kuinka monta palikkaa ei sovi uuden ja vanhan välillä?
Kun olen lohkoja vertaillut olen huomannut että vanhan lohkon kiinniikkeet eivät sovi suoraan uuteen lohkoon, yksi pultti jäisi käyttämättä kummallakin puolella. Moottorin kannattimethan ovat vanhassa neljällä pultilla ja e23 lisäksi eri kohdassa kuin uudemmissa malleissa.
Comment
-
-
Originally posted by e34touringmies View PostMitenkäs e23 m30 lohkot eroavat uudemmista joita on käytetty e32 ja e34 keulalla?
Itselläni on 4/84 e23 728i ja tallista löytyisi ylimääräinen m30b34 vm. 89 joka on alunperin ollut e34 535 voimanlähteenä. Olisin kiinnostunut tietämään kuinka monta palikkaa ei sovi uuden ja vanhan välillä?
Kun olen lohkoja vertaillut olen huomannut että vanhan lohkon kiinniikkeet eivät sovi suoraan uuteen lohkoon, yksi pultti jäisi käyttämättä kummallakin puolella. Moottorin kannattimethan ovat vanhassa neljällä pultilla ja e23 lisäksi eri kohdassa kuin uudemmissa malleissa.
Moottorin kannakkeet joutuu kait ihan teettämään/adaptereilla laittamaan jos e23 haluaa kunnolla istumaan. (Eikö 3 pulttia riitä :think ?)
Tässä kyseisessä tapauksessa tosin joutuisit hieman punnertamaan:
Muistaakseni 728i on vielä L-jetronicilla (mekaaninen sytkä) ja uudemmassa on jo Motronic (sytkä moottorinohjaukselta), joten joutuisit sähköt vetämään uusiksi.
Tai vaihtoehtoisesti naitat 728in kannen tuon m30b34 lohkon päälle.
Käytännössä en osaa sanoa mitä ongelmia tuollasen asennusvaiheessa tulee, mutta itse puoli vuotta samanmoisella kokoonpanolla ajanut ja todennut toimivaksi.
Tarkkaan en siis tiedä mitä koneelle oli tehty, mutta oli e34:sta napattu m30b34 alakerta höystettynä m30b25 jetronic kannella. En usko että vaatii kauheasti ponnisteluja, koska eikai kukaan muuten sellaista olisi tehnyt.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Pinxi View Postm30 koneissa itse rautahan ei juuri eroa toisistaan, paitsi nuo koneen kannakkeiden paikat. Tai sanotaanko raudan toisiinsa istuminen, onhan näissä eroja vaikka kuin helvetisti
Moottorin kannakkeet joutuu kait ihan teettämään/adaptereilla laittamaan jos e23 haluaa kunnolla istumaan. (Eikö 3 pulttia riitä :think ?)
Tässä kyseisessä tapauksessa tosin joutuisit hieman punnertamaan:
Muistaakseni 728i on vielä L-jetronicilla (mekaaninen sytkä) ja uudemmassa on jo Motronic (sytkä moottorinohjaukselta), joten joutuisit sähköt vetämään uusiksi.
Tai vaihtoehtoisesti naitat 728in kannen tuon m30b34 lohkon päälle.
Käytännössä en osaa sanoa mitä ongelmia tuollasen asennusvaiheessa tulee, mutta itse puoli vuotta samanmoisella kokoonpanolla ajanut ja todennut toimivaksi.
Tarkkaan en siis tiedä mitä koneelle oli tehty, mutta oli e34:sta napattu m30b34 alakerta höystettynä m30b25 jetronic kannella. En usko että vaatii kauheasti ponnisteluja, koska eikai kukaan muuten sellaista olisi tehnyt.
Olin itse arvellut samoin että joko saa sähköjä uusia tai sitten sovitella kansia. Kyllä kai se lohko kolmella pultilla voisi kiinnii pysyä kun onhan ne uudemmatkin kolmella pultilla , tosin hieman eri kohdassa. Katsotaan nyt kuinka tehdään.
728i on tosiaan vielä L-jetronic kun taas ainakin loppupään 735 e23 on jo motronic moottorinohjauksella.
Mitenkäs sitten öljypohjat? meneekö ne m30b28 ja m30b34 lohkoissa ristiin kun tuosta isommasta/uudemmasta on joku hajottanut öljypohjan voin toki hankkia toisen öljypohjan tilalle.
Comment
-
-
Originally posted by e34touringmies View PostKiitoksia tiedosta
Olin itse arvellut samoin että joko saa sähköjä uusia tai sitten sovitella kansia. Kyllä kai se lohko kolmella pultilla voisi kiinnii pysyä kun onhan ne uudemmatkin kolmella pultilla , tosin hieman eri kohdassa. Katsotaan nyt kuinka tehdään.Originally posted by e34touringmies View Post728i on tosiaan vielä L-jetronic kun taas ainakin loppupään 735 e23 on jo motronic moottorinohjauksella.
Originally posted by e34touringmies View PostMitenkäs sitten öljypohjat? meneekö ne m30b28 ja m30b34 lohkoissa ristiin kun tuosta isommasta/uudemmasta on joku hajottanut öljypohjan voin toki hankkia toisen öljypohjan tilalle.
Öljypumput tosin taas pitäisi käydä ristiin.Last edited by Skunkki^; 30-12-2013, 19:40.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by Pinxi View Post
Vanha ÖP ei ainakaan käy uuteen, koska öljypumppu on erikohdassa. Uudemmat lohkot tarvitsee koneen etuosaan öljypumpulle syvennyksen.
Öljypumput tosin taas pitäisi käydä ristiin.
Ajattelin vielä esittää muutaman "tyhmän" kysymyksen kun kerran muistui mieleen.
Eli mitenkäs nokan etupää eroaa näissä kansissa(m30b28 ja m30b34), pystyykö vanhan jakajan sovittamaan uuteen kanteen, uuden mallisen jakajan tilalle?:think tällainenkin asia alkoi askarruttamaan
Kannen etuosasta saa sen kopan irti jossa on nokan etustefa sekä pyörijän kiinnitys itse nokkaan, miten vanhemmassa jossa jakaja on perinteinen "vaihteella" eli jakajan akseli lähteekin ylöspäin.
Comment
-
Comment