Elikkäs ongelmat ovat seuraavanlaiset; tyhjäkäynnillä täryyttää ja kierrokset reilu 1100rpm ja lämpimänä todella huono käynnistymään startilla, hinattavana lähtee heti käyntiin kun nostaa kytkimen. Kylmänä lähtee jotenkuten käyntiin.
Tämän hetkiset viat mitä on löydetty ja korjattu, jokainen auttanut hieman.
-Imuvuoto, jokainen laippa oli vuotanut(vanha tiiviste ilmeisesti)
-Kolmas suutin irti, vaihdettu siihen uusi kuparirengas ja putsattu kierteet ja väliin laitettu kuparitahnaa. Kiristetty noin 50nm momentilla. Samalla tarkastettiin muiden momentti.
-Siirtopumppu oli rungosta irti. Valutti polttoaineen takaisin tankkiin eikä kerännyt painetta linjaan.
-Jakaja pumpun ajoitus tarkastettu ja todettu hyväksi.
Sitten asiaan. Yllämainitut auttoivat jo paljon auton toimintaan, mutta eivät riittävästi. Voisiko toimintaan auttaa pumpun kannen liikuttaminen jotta saisi perussyöttöä pienemmälle, eräs dieselexpertti uskoi ongelmien olevan siinä, koska saisi lämpimänä liikaa polttoainetta että ei pysty sytyttämään kunnolla startin pyöritysnopeuden takia, sekä tyhjäkäynnin täryyttäminen johtuisi yksinkertaisesti siitä että saa liikaa polttoainetta. Hetken tyhjäkäynnillä ollessa pölläyttää todella reilun mustan savupilven.
Voisiko akun vaihto helpottaa käyntiinlähtemistä ? Akku on todella pieni, tehoton ja vanha(Bosh 70/75ah).
Kertokaas omia kokemuksia kyseisistä ongelmista tänne jotta muutkin löytävät niitä. Todella huonosti löytyy M51 ongelmien ratkaisuja täältä foorumilta. Toki kun vian saan kuntoon ilomielin jaan ne täälä foorumilla kaikkien tietoon.
Kiitokset kaikille etukäteen !
Tämän hetkiset viat mitä on löydetty ja korjattu, jokainen auttanut hieman.
-Imuvuoto, jokainen laippa oli vuotanut(vanha tiiviste ilmeisesti)
-Kolmas suutin irti, vaihdettu siihen uusi kuparirengas ja putsattu kierteet ja väliin laitettu kuparitahnaa. Kiristetty noin 50nm momentilla. Samalla tarkastettiin muiden momentti.
-Siirtopumppu oli rungosta irti. Valutti polttoaineen takaisin tankkiin eikä kerännyt painetta linjaan.
-Jakaja pumpun ajoitus tarkastettu ja todettu hyväksi.
Sitten asiaan. Yllämainitut auttoivat jo paljon auton toimintaan, mutta eivät riittävästi. Voisiko toimintaan auttaa pumpun kannen liikuttaminen jotta saisi perussyöttöä pienemmälle, eräs dieselexpertti uskoi ongelmien olevan siinä, koska saisi lämpimänä liikaa polttoainetta että ei pysty sytyttämään kunnolla startin pyöritysnopeuden takia, sekä tyhjäkäynnin täryyttäminen johtuisi yksinkertaisesti siitä että saa liikaa polttoainetta. Hetken tyhjäkäynnillä ollessa pölläyttää todella reilun mustan savupilven.
Voisiko akun vaihto helpottaa käyntiinlähtemistä ? Akku on todella pieni, tehoton ja vanha(Bosh 70/75ah).
Kertokaas omia kokemuksia kyseisistä ongelmista tänne jotta muutkin löytävät niitä. Todella huonosti löytyy M51 ongelmien ratkaisuja täältä foorumilta. Toki kun vian saan kuntoon ilomielin jaan ne täälä foorumilla kaikkien tietoon.
Kiitokset kaikille etukäteen !
Comment