Nettiautossa suurin osa tds:stä ajettu mukamas vaa 300tkm. Todellisuudessa yli 50% ajettu jo yli 500tkm. Sitte ihmetellää ku ketjut venyy
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw e34 525tds (M51D25) ongelmaa.
Collapse
X
-
Omalla oli ajettu 370 mittarin mukaan kun sen ostin. Kaverilla vastaavassa vitosessa on lastu ja loota vaihtaa huomattavasti terävämmin, joten veikkaan ton oman mittarista kadonneen satkun tai kaks.
Ja ketju oli venynyt paljon, itse en tyyppivikana sitä oikein pidä.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostTyyppivika?
Katiskalla tuupataan 400 tuhatta kilsaa samalla ketjulla, jos se kuluu on tyyppivika? Itselle tulisi mieleen käytöstä johtuva kuluminen.
Kuluuko muissa VE-pumpullisissa autoissa pumput vähemmän, vai miten se liittyy just noihin TDS/TD motteihin?
Miten olet tuon venyneen ketjun tuoman ongelman ratkaissut? Jos et kerta viallisia osia uusiin vaihda?
Tää ei ole vittuilua, vaan ihan ihmettelyä miten muuten voi ongelmat ratkaista kuin korjaamalla alkuperäisen vian?
Ja en ole ratkaissut mitenkään. Pumpun ajotus on hieman pielessä ketjun venymisestä johtuen,mutta kun ei ketju ÄÄNNÄ mitenkään en ole jakopäätä siis sen takia jaksanut purkaa. On vieläpä kohtalaisen vittumainen homma tehdä tuo ketjun vaihto.Last edited by Lötkö; 27-01-2014, 20:17.
Comment
-
-
Jos autolla ajetaan yli 300 tuhatta kilsaa ilman isompia remppoja, ei siinä ole oikein tyyppivikoja enään.
Ehkäpä siinä 2.9-3.0l motissa on parannettu ketjun ohjaimia, kiristystä yms, eli ei kulu niin paljoa. Todennäköisesti ketju on lähes sama kummassakin.TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
TDS osaa.
Comment
-
-
Originally posted by Mikkeri View PostJos autolla ajetaan yli 300 tuhatta kilsaa ilman isompia remppoja, ei siinä ole oikein tyyppivikoja enään.
Ehkäpä siinä 2.9-3.0l motissa on parannettu ketjun ohjaimia, kiristystä yms, eli ei kulu niin paljoa. Todennäköisesti ketju on lähes sama kummassakin.
Ja todennäköisesti ketju on täysin eri,samoin kun laahaimet ja kiristäjä,koska kyseessä on ihan täysin erilaiset moottorit.
Comment
-
-
Okei, jaetaas kaikille taas tietoa asiasta. Eli auto toiminut kohtalaisesti jonkin aikaa, toki huono vieläkin käynnistymään. Tänään huomasin kumminki että lämpimällä koneella ei siirtopumppu lähde päälle ollenkaan. Mutta heti kun hehkua saa niin lähtee pyörimään. Mistäs moinen voisi johtua ? Ja tuohon jakoketjun venymiseen lisäten auto olisi silloin tehoton jos olisi ajoitus pielessä.Bmw e34 tds touring -94
Ex: Nissan Sunny, BMW e28 518 rat , Opel Astra, VW Passat, Chevrolet Blazer, Bmw e34 tds touring Bmw e39 525 tds, M-B 190e -86, M-B 190e automaatti -89, Ford Sierra 1.6 ohc -88, Ford Sierra 2.0 Dohc 4x4, Bmw ///M518i.
Comment
-
-
Originally posted by Bestec View PostOkei, jaetaas kaikille taas tietoa asiasta. Eli auto toiminut kohtalaisesti jonkin aikaa, toki huono vieläkin käynnistymään. Tänään huomasin kumminki että lämpimällä koneella ei siirtopumppu lähde päälle ollenkaan. Mutta heti kun hehkua saa niin lähtee pyörimään. Mistäs moinen voisi johtua ? Ja tuohon jakoketjun venymiseen lisäten auto olisi silloin tehoton jos olisi ajoitus pielessä.
Oisinkohan nyt ainakin kymmenestä tds:stä säätänyt, eikä mikään niistä ollut merkittävästi tehoja menettänyt. Ei se paljon tarvitse olla myöhäsellä niin alkaa jo haittamaan käynnistystä.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Originally posted by joni_wt View PostKäännä vaan sitä pumppua niin alkaa lähtemään käyntiin
Oisinkohan nyt ainakin kymmenestä tds:stä säätänyt, eikä mikään niistä ollut merkittävästi tehoja menettänyt. Ei se paljon tarvitse olla myöhäsellä niin alkaa jo haittamaan käynnistystä.Bmw e34 tds touring -94
Ex: Nissan Sunny, BMW e28 518 rat , Opel Astra, VW Passat, Chevrolet Blazer, Bmw e34 tds touring Bmw e39 525 tds, M-B 190e -86, M-B 190e automaatti -89, Ford Sierra 1.6 ohc -88, Ford Sierra 2.0 Dohc 4x4, Bmw ///M518i.
Comment
-
-
Originally posted by Bestec View PostSillä pumpun kääntämisellä ei ny oo mitään vaikutusta. Ongelma nyt on että siirtopumppu ei lähe pyörimään lämpösellä koneella...
Ja oliko ainut oire enää tuo huono käynnistyminen lämpimänä?e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Originally posted by joni_wt View PostPyöriikö se startatessa?
Ja oliko ainut oire enää tuo huono käynnistyminen lämpimänä?Bmw e34 tds touring -94
Ex: Nissan Sunny, BMW e28 518 rat , Opel Astra, VW Passat, Chevrolet Blazer, Bmw e34 tds touring Bmw e39 525 tds, M-B 190e -86, M-B 190e automaatti -89, Ford Sierra 1.6 ohc -88, Ford Sierra 2.0 Dohc 4x4, Bmw ///M518i.
Comment
-
-
Itse nyt kuitenkin kääntäsin ensimmäisenä ennakkoa, se kun ei maksa mitään. Jakajapumppu tekee tuossa yksin sen paineen ja siirtopumppu vaan auttaa siirtämään sitä polttoainetta keulille, siirtopumpun tuottama paine on aivan olematon.
Itsellänikin on sekoillut omassa aina tuo siirtopumppu jollain tavalla, enkä ole käynnistyksessä huomannut eroa. Jostain syystä mulla toimii niin että hehkuttaessa tai muuten vaan virrat päällä ei pyöri, mutta startatessa pyörii jonkin aikaa jos pyörii.
Ja jos haluat sen vaikutuksen kokeilla niin laita hyppyjohdolla suoraa virtaa pumpulle vaikka katkasijan kautta, niin näkee alkaako starttaamaan paremmin.e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige
Comment
-
-
Originally posted by joni_wt View PostItse nyt kuitenkin kääntäsin ensimmäisenä ennakkoa, se kun ei maksa mitään. Jakajapumppu tekee tuossa yksin sen paineen ja siirtopumppu vaan auttaa siirtämään sitä polttoainetta keulille, siirtopumpun tuottama paine on aivan olematon.
Itsellänikin on sekoillut omassa aina tuo siirtopumppu jollain tavalla, enkä ole käynnistyksessä huomannut eroa. Jostain syystä mulla toimii niin että hehkuttaessa tai muuten vaan virrat päällä ei pyöri, mutta startatessa pyörii jonkin aikaa jos pyörii.
Ja jos haluat sen vaikutuksen kokeilla niin laita hyppyjohdolla suoraa virtaa pumpulle vaikka katkasijan kautta, niin näkee alkaako starttaamaan paremmin.Bmw e34 tds touring -94
Ex: Nissan Sunny, BMW e28 518 rat , Opel Astra, VW Passat, Chevrolet Blazer, Bmw e34 tds touring Bmw e39 525 tds, M-B 190e -86, M-B 190e automaatti -89, Ford Sierra 1.6 ohc -88, Ford Sierra 2.0 Dohc 4x4, Bmw ///M518i.
Comment
-
-
Vaihda vaan osia,mutta yhtään kun viitsit kaivaa tietoa,niin erittäin_harvoin vika on lämpöanturissa tai siirtopumpussa. Eikä tosiaankaan menetä tehoja jos tuo pumpun ajoitus on pielessä,tai menettää jos on hammaskaupalla,mutta ei juuri tuon ketjun venymisen verran. Sama on esim transporterin vanhemissa td koneissa,niissä ei tosin ole ketjua,mutta jos ajoitus on karvanki pielessä niin ei lähde nätisti käyntiin.Last edited by Lötkö; 29-01-2014, 22:02.
Comment
-
-
Itellä ollu samantapasta ongelmaa mutta lähtee aina käymään nätisti, mutta tyhjäkäynnilä tärryyttää jonku verran... voisko vika olla ajotuksessa, edellisen omistajan mukaan vaihettu pumppu jossa on vissiin isompi nestepää ja voisko olla että on vain nakattu kiinni eikä ole viittitty säätä oikealle kohalle?E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
Ex e39 530da -fl
Ex e36 325tdsa
Comment
-
Comment