Tässä nyt säie jossa keskustelua ainoastaan ahtimista, niiden koosta, ominaisuuksista, modifioinnista, huoltamisesta ja korjaamisesta jne.
Itselläni olis kysymys Holset HX40 kokoluokan ahtimen modaamisesta hybridiksi. Eli HX40 superin siivet on imu 60/86 ja pako 65/76 ja parhaillaan näillä on otettu lähes 700hv bensakoneista. Maailmalla liikkuu kuitenkin hybridejä joissa on HX50 67/98 kompura ja pakopuoli on HX40:in T3 pesällä, sanotaan riittävän noin 750hv lukemiin säilyttäen lähes 40:in heräämisen. Hieman kuitenkin epäilyttää miten tällainen "epäsuhtainen" ahdin, jossa kompura on isompi kuin turbiini, toimii..? Käykö tossa niin et hukkaportti pitää olla luokkaa ISO, et pakopuoli virtais suhteessa imupuoleen..?
Itellä siis on 40 superi käytössä, ja hyllyssä lojuu ylimääräisenä HX50 MFS kompurasiipi ja sille sopiva pesä. Ajatus siis jos noista tekis/teettäis tommosen 45 hybridin. Lisäksihän toi billet siipihän on kevyempi kuin 50:n valettu siipi, joten vois kuvitella sopivan paremmin tämänkaltaiseen sekasikiöön..?
Tuossa vielä kuvatus HX40S vakio kompurasiivestä vs HX50 MFS:
Itselläni olis kysymys Holset HX40 kokoluokan ahtimen modaamisesta hybridiksi. Eli HX40 superin siivet on imu 60/86 ja pako 65/76 ja parhaillaan näillä on otettu lähes 700hv bensakoneista. Maailmalla liikkuu kuitenkin hybridejä joissa on HX50 67/98 kompura ja pakopuoli on HX40:in T3 pesällä, sanotaan riittävän noin 750hv lukemiin säilyttäen lähes 40:in heräämisen. Hieman kuitenkin epäilyttää miten tällainen "epäsuhtainen" ahdin, jossa kompura on isompi kuin turbiini, toimii..? Käykö tossa niin et hukkaportti pitää olla luokkaa ISO, et pakopuoli virtais suhteessa imupuoleen..?
Itellä siis on 40 superi käytössä, ja hyllyssä lojuu ylimääräisenä HX50 MFS kompurasiipi ja sille sopiva pesä. Ajatus siis jos noista tekis/teettäis tommosen 45 hybridin. Lisäksihän toi billet siipihän on kevyempi kuin 50:n valettu siipi, joten vois kuvitella sopivan paremmin tämänkaltaiseen sekasikiöön..?
Tuossa vielä kuvatus HX40S vakio kompurasiivestä vs HX50 MFS:
Comment