E46 Touring + subbari

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blacksatin
    replied
    Originally posted by takatalvi View Post
    Lueskeles tämä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=130256 niin eiköhän se siitä lähe loikkimaan...

    Pikkaisen olen nyt kyllä pihalla noiden rca juttujenkaa tai yleensä ääni signaalin kanssa

    Leave a comment:


  • takatalvi
    replied
    Originally posted by Blacksatin View Post
    Olisi vielä tälläinen "ongelma".

    Eli vaihtaisin tuon orkkis soittimen tilalle uuden soittimen. Soitin jonka laitan on pioneer rs88. Subbarille on oma vahvari ja sitten autossa on valmiina oma vahvari auton omille kaiuttimille. Ongelma vaan on se että miten saan signaalin tuosta pioneerista siihen orkkis vahvariin kun siinä ei ole rca liittimiä vaan signaali kulkee muulla tavalla.

    Vedän kyllä kolmet rca:aat takakonttiin eli olisiko helpompi asentaa samalla tuollainen spl-dynamicsin 6kanavainen vahvari orkkis kaiuttimille. Autossa siis harman/kardon hifit.
    Lueskeles tämä http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=130256 niin eiköhän se siitä lähe loikkimaan...

    Leave a comment:


  • sassi
    replied
    Originally posted by Blacksatin View Post
    Olisi vielä tälläinen "ongelma".

    Eli vaihtaisin tuon orkkis soittimen tilalle uuden soittimen. Soitin jonka laitan on pioneer rs88. Subbarille on oma vahvari ja sitten autossa on valmiina oma vahvari auton omille kaiuttimille. Ongelma vaan on se että miten saan signaalin tuosta pioneerista siihen orkkis vahvariin kun siinä ei ole rca liittimiä vaan signaali kulkee muulla tavalla. Autossa siis harman/kardon hifit.
    Kun laitat soittimen siihen sovitejohtosarjaan kiinni (jonka joutunet hankkimaan kun soittimen vaihdat) niin signaali kulkee kaiutinjohtoja alkuperäiselle vahvistimelle samalla tavalla kuin aiemminkin. Harman/kardon -sarjasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta tuskin siinäkään on käytetty mitään epätavallista ratkaisua soittimen ja vahvistimen välisen signaalin suhteen, vaan se menee tavallisena "high output" liitäntänä, eli suoraan soittimen kaiutinlähdöistä.

    Jos näin kuitenkin on, niin joku asiasta tietävä nostakoon nyt kätensä ylös ja huutakoon HEP!

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Olisi vielä tälläinen "ongelma".

    Eli vaihtaisin tuon orkkis soittimen tilalle uuden soittimen. Soitin jonka laitan on pioneer rs88. Subbarille on oma vahvari ja sitten autossa on valmiina oma vahvari auton omille kaiuttimille. Ongelma vaan on se että miten saan signaalin tuosta pioneerista siihen orkkis vahvariin kun siinä ei ole rca liittimiä vaan signaali kulkee muulla tavalla.

    Vedän kyllä kolmet rca:aat takakonttiin eli olisiko helpompi asentaa samalla tuollainen spl-dynamicsin 6kanavainen vahvari orkkis kaiuttimille. Autossa siis harman/kardon hifit.

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Nyt olisi muutama kuva kotelosta jota aloin tuossa lauantaina tekemään. Ihan kotelon alkuvaiheista mulla ei ole kuvia.

    Tässä olisi jo laminoitu kuitua ja päälle vedetty hiekka/hartsi seos:

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Tässä sitten vielä mittailen paljon kotelon tilavuus on:

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Refleksiputken suunnittelua:

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Siinä on sitten itse kotelo. Irroitettu muotista:

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Sitten on laitettu vielä vaimennusmassaa:

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Lisää kuvia tulee kun kotelo edistyy.

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Aloittelin eilen tuon kotelon tekemisen ja laskeskelin sitä tilavuutta niin se on 57litraa. Pitää ottaa kuvia kotelosta huomenna kun saan kameran takas.

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Originally posted by parviainenp View Post
    Just projekti tekeillä... tourinki korimallina. Rakensin lasikuidusta boksin käyttäen sitä varapyörän päällä olevaa harmaata koppaa (siis muodostaa sen jemmatilan sinne varsinaisen tavaratilan ja varapyörän väliin). Teippiä ja foliota vaan perkeleesti sitte kuidutus. irti ja sisäpuolelle alkaa kasvattamaan vahvuutta. 16mm lastulevystä sorvailtiin kopio siitä tavaratilan kansilevystä ja kuidutus kiinni. hiekkahartsia vielä lopuks sisään ja reilusti taitteisiin ja pystyseiniin sekä lastulevyn ja lasikuidun yhdyssaumaan, jotta pysyy kunnolla kasassa. sitte pohjaan vaan 1mm:stä bilteman äänieristys-vanumattoa, että istuu tukevasti kaukaloon. tuli tosi hyvä..

    10kg hartsia, 2½ pulloo kovetetta ja suurinpiirtein 7-8 neliöö mattoa, 1x1mm äänieristysmattoa, paljon pensseleitä ja kumihanskoja...

    kyllähän toi vähän kustantaa, mut soikin sit ihan eri tyyliin... ei syö tavaratilaa ja vararengaskin säilyy.

    ei muuta ku rakentamaan

    nii ja tilavuutta tolle tulee kai jotain 40-50 litraa arvioisin ... kai. kyl se ainaki 30 on... joskus olin mittailevani yli 40 litraiseks ton

    Ai no siihen saa aika ison kotelon sitten aikaseksi eikä tarvi koko varapyöräkoteloa käyttää. Pitää vielä laskea kuin iso se koppa on. Tuli tuossa mieleen kun en ole pahemmin tutkinut autoa että yhdistyykö jotkut kaiutin piuhat? Vai tuleeko kaikki erikseen vahvareille asti? Ollut suunnitelmissa jos asentaisi orkkis kajareille vielä kunnon vahvistimen kun sellainen olisi ylimääräisenä.

    Leave a comment:


  • parviainenp
    replied
    Just projekti tekeillä... tourinki korimallina. Rakensin lasikuidusta boksin käyttäen sitä varapyörän päällä olevaa harmaata koppaa (siis muodostaa sen jemmatilan sinne varsinaisen tavaratilan ja varapyörän väliin). Teippiä ja foliota vaan perkeleesti sitte kuidutus. irti ja sisäpuolelle alkaa kasvattamaan vahvuutta. 16mm lastulevystä sorvailtiin kopio siitä tavaratilan kansilevystä ja kuidutus kiinni. hiekkahartsia vielä lopuks sisään ja reilusti taitteisiin ja pystyseiniin sekä lastulevyn ja lasikuidun yhdyssaumaan, jotta pysyy kunnolla kasassa. sitte pohjaan vaan 1mm:stä bilteman äänieristys-vanumattoa, että istuu tukevasti kaukaloon. tuli tosi hyvä..

    10kg hartsia, 2½ pulloo kovetetta ja suurinpiirtein 7-8 neliöö mattoa, 1x1mm äänieristysmattoa, paljon pensseleitä ja kumihanskoja...

    kyllähän toi vähän kustantaa, mut soikin sit ihan eri tyyliin... ei syö tavaratilaa ja vararengaskin säilyy.

    ei muuta ku rakentamaan

    nii ja tilavuutta tolle tulee kai jotain 40-50 litraa arvioisin ... kai. kyl se ainaki 30 on... joskus olin mittailevani yli 40 litraiseks ton
    Last edited by parviainenp; 26-06-2008, 18:53.

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    No seuraava kysymys. Paljonko kannattaa varata lasikuitua kun tekee subbari kotelon varapyörä koteloon? Tarkoitus olisi ottaa siis varapyörä pois että saa mahdollisemman ison kotelon tehtyä. Jos joku on tehnyt kotelon niin voisi kertoa ystävällisesti arvion monta neliöö kannattaa varata.

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Edestä löytyy ovista kahdet diskantit ja midit, takaovista diskantit ja takakopasta 6x9:sit (sedanin ja coupen sijoituksesta en tiedä, mutta luultavasti hattuhyllyltä). H&K:n vahvistin kuuluu samaan settiin. Eli yhteensä 10 kaiutinta.

    Voisiko joku kertoa noiden elementtien koot mitä löytyy etu ja takaovista?

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Originally posted by Raaseri View Post
    Tottakai saa, tässä versiossa vaan pääsi säilyttämään varapyörän. Eli se kaukalo joka siellä on pois ja tilalle boksia.

    Miika
    Selvä homma. Eli siis toi varapyörä saa lähteä mulla kotelon tilalta. Onko kukaan tehnyt koteloa ilman varapyörää jolloin kotelo on siis yllätys yllätys isompi. Kun olisi tarkoitus asentaa 12-15" subi. Eli kotelon tilavuus olisi kiva saada tietoon, että saako sinne tehtyä about 40litran kotelon? Jopa isomman??

    Leave a comment:


  • Raaseri
    replied
    Tottakai saa, tässä versiossa vaan pääsi säilyttämään varapyörän. Eli se kaukalo joka siellä on pois ja tilalle boksia.

    Miika

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Originally posted by Raaseri View Post
    Jos kiinnostaa, mulla on siististi alkuun kuidutettu boksi vararenkaan päälle e46 tourinkiin. Sanoisin että illan homma läträtä kuitua lisää tarpeellisen vahvuuden saamiseksi ja toisessa MDF kanneksi ja sprayliimalla kangas päälle. Tilavuus - lonkalta 20l?

    Laita privaviestiä jos kiinnostaa, tein kaverille mutta se meni ja möi farkun...


    Miika

    PS: boksinalku löytyy Helsingistä
    Ihan mielenkiinnosta mutta eikö siihen varapyörän koteloon saa yhtään isompaa koteloa tehtyä? Eli kun tarkoitus olisi laittaa Dls Nobelium 15" niin tuo 20litran suljettu taitaa olla vähän pieni sille subbarille.

    Leave a comment:


  • Raaseri
    replied
    Jos kiinnostaa, mulla on siististi alkuun kuidutettu boksi vararenkaan päälle e46 tourinkiin. Sanoisin että illan homma läträtä kuitua lisää tarpeellisen vahvuuden saamiseksi ja toisessa MDF kanneksi ja sprayliimalla kangas päälle. Tilavuus - lonkalta 20l?

    Laita privaviestiä jos kiinnostaa, tein kaverille mutta se meni ja möi farkun...


    Miika

    PS: boksinalku löytyy Helsingistä

    Leave a comment:


  • Blacksatin
    replied
    Onko kukaan muuten ikinä mitannut kuinka iso tuo varapyöräkotelo on? Mietin vaan tässä kuinka ison kotelon siihen pystyy tehdä renkaan kanssa ja sitten ilman rengasta.

    Leave a comment:

Working...
X