Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vahvistimen maadoitus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laxa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2004
    • 1363
    • Tampere

    Vahvistimen maadoitus?

    Niin eli oon laittamassa autooni suppavuuferia ja vahvistinta konttiin, voiko vahvistimelta laittaa maadoitusjohdon suoraa akun napaan ku akku sijaitsee kontissa? Ajattelin kysyä tätä täällä ku olen joskus kuullut/lukenut jostakin että: vahvistimen maadoitusta ei kannata asentaa suoraa akun napaan... :juo
    Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

    E30 325i Cabrio M-Tech II -91

    EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
    EX: E61 530xdAT -07
    EX: E60 520dA Sedan -08
    EX: F30 320dA xDrive Sport -13
    EX: E39 530dAT -02
    EX: E36 320iA -91
    EX: R1150RT -03
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17854
    • PKS

    #2
    Ei kannata asentaa suoraan akunnapaan vaan kunnollinen liitos peltiin, mahdollisimman lähelle vahvistinta.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • Spud
      BTCF Member
      • Mar 2003
      • 810
      • Helsinki

      #3
      Luulisin että jos kaikki kilkkeet saa maadoitettua akunnapaan niin sinne ois paras laittaa. Seuraava vaihtoehto ois tuo pelti ja tässäkin tapauksessa kaikki piuhat mielellään saman ruuvin alle ettei tule potentiaalieroja mankan, vahvareitten ja muitten laitteitten välille.
      Bad whiskey is better than wine
      ---------------------

      Comment

      • Laxa
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1363
        • Tampere

        #4
        Ok hommeli, täytyypä irroitella kontin sisäpuolelta verhoukset auki ja etsiä jokin paikka maadoitukselle... kiitos ja kumarrus teille! :juo
        Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

        E30 325i Cabrio M-Tech II -91

        EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
        EX: E61 530xdAT -07
        EX: E60 520dA Sedan -08
        EX: F30 320dA xDrive Sport -13
        EX: E39 530dAT -02
        EX: E36 320iA -91
        EX: R1150RT -03

        Comment

        • Jarkki-
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 164

          #5
          miten olis se sama paikka mihin akku on maadoitettu runkoon ?

          Comment

          • Laxa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1363
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Jarkki-
            miten olis se sama paikka mihin akku on maadoitettu runkoon ?
            Hyvä pointti Jarkki... eipä tullut ajateltua... pitäis varmaan :juo vähemmän...
            Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

            E30 325i Cabrio M-Tech II -91

            EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
            EX: E61 530xdAT -07
            EX: E60 520dA Sedan -08
            EX: F30 320dA xDrive Sport -13
            EX: E39 530dAT -02
            EX: E36 320iA -91
            EX: R1150RT -03

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6768
              • PK-seutu

              #7
              Akun napa on paras paikka. Suurimmassa osassa autoistahan akku on edessä ja vahvarit takana. Siksi kaikilla on se "päähänpinttymä", että akun napaan ei kannata maadoittaa. Ja ei se kannatakkaan, jos tulee pitkä veto. Mutta jos vahvari ja akku on molemmat kontissa, niin laita vaan suoraan napaan...
              S65, S85, H1, N63TU, IB1

              Comment

              • MadDog
                Bimmer Rookie
                • Mar 2004
                • 46
                • Vähäkyrö

                #8
                Sanoisin kans että suoraan akun napaan. Jos isket pelliin kiinni nii pidä sitte huoli että se _sitte kans on_ siinä pellis kiinni kunnolla ja ei mitään kakkaa välis (tämän takia laittaisin akkuun) ja että oot kolvannut johdon siihe liittimeen kiinni. Mutta tuotanniinniin, loppujenlopuksi mitä eroa on siinä että iskekkö peltiin vai akkuun... sama potentiaali :roll: . Mutta jos taas kerran pilkkua hässitään niin tähtimaa systeemi olis "paras", mutta onko järkee.
                http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1648

                Comment

                • Calypsocoupe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 2932
                  • EFNU

                  #9
                  Originally posted by MadDog
                  Sanoisin kans että suoraan akun napaan. Jos isket pelliin kiinni nii pidä sitte huoli että se _sitte kans on_ siinä pellis kiinni kunnolla ja ei mitään kakkaa välis (tämän takia laittaisin akkuun) ja että oot kolvannut johdon siihe liittimeen kiinni.
                  ...ja liitos on suojattu ilmatiiviiksi, muuten siellä on ruostekakkaa jossain vaiheessa.
                  - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎