Tarkoituksena olisi laittaa toinen akku poppivehkeille ym. lisävekottimille konttiin ettei starttiakku mene tyhjäksi auton ollessa sammuksissa. Kyseessä E46 318i -98 missä alkuperäinen akku on konehuoneessa.
Tästä heräsi muutamia kysymyksia joihin olisi mukava saada vastauksia:
1. Riittääkö alkuperäinen laturi lataamaan kunnolla molemmat akut ja mistä näkee monenko amppeerin laturi siellä tällä hetkellä on? Millanen laturi on riittävä?
2. Kytkentäänhän tietenkin tarvii releen mikä yhdistää toisen akun alkuperäisen rinnalle auton ollessa käynnissä. Millasia virtoja tuossa latausvaiheessa liikkuu jos vaikka toinen akku sattuu olemaan tyhjä? Eli paljonko releen pitää kestää virtaa, samoin kuin sulakkeiden mitkä täytyy laittaa molempiin päihin latausjohtoa. Riittääkö 25mm^2 kaapeli akkujen välille joka siellä olisi tällä hetkellä valmiina vai tarviiko vaihtaa järeämpään?
3. Mistä olisi helpoin ottaa heräte releelle eli joku paikka mihin tulee jännite ainoastaan moottorin ollessa käynnissä (ei siis vielä silloin kun virrat on päällä)?
4. Missä E46 mallissa on akku alunperin kontissa että voisi tutkia mitä osia sinne tarvitsisi hommata että saisi helposti kaikki kiinnikkeet ym.
5. Muuta mitä tulisi/kannattaisi ottaa huomioon ettei tule tehtyä mitään tyhmää tai poltettua koko autoa? Akku tietenkin sellainen mikä kestää syväpurkauksen.
Tästä heräsi muutamia kysymyksia joihin olisi mukava saada vastauksia:
1. Riittääkö alkuperäinen laturi lataamaan kunnolla molemmat akut ja mistä näkee monenko amppeerin laturi siellä tällä hetkellä on? Millanen laturi on riittävä?
2. Kytkentäänhän tietenkin tarvii releen mikä yhdistää toisen akun alkuperäisen rinnalle auton ollessa käynnissä. Millasia virtoja tuossa latausvaiheessa liikkuu jos vaikka toinen akku sattuu olemaan tyhjä? Eli paljonko releen pitää kestää virtaa, samoin kuin sulakkeiden mitkä täytyy laittaa molempiin päihin latausjohtoa. Riittääkö 25mm^2 kaapeli akkujen välille joka siellä olisi tällä hetkellä valmiina vai tarviiko vaihtaa järeämpään?
3. Mistä olisi helpoin ottaa heräte releelle eli joku paikka mihin tulee jännite ainoastaan moottorin ollessa käynnissä (ei siis vielä silloin kun virrat on päällä)?
4. Missä E46 mallissa on akku alunperin kontissa että voisi tutkia mitä osia sinne tarvitsisi hommata että saisi helposti kaikki kiinnikkeet ym.
5. Muuta mitä tulisi/kannattaisi ottaa huomioon ettei tule tehtyä mitään tyhmää tai poltettua koko autoa? Akku tietenkin sellainen mikä kestää syväpurkauksen.
Comment