kertokaapa hifistit noista.mulle on jbl,llän vahvari noin 500 wattia pukkaa joka soittelee erillis-sarjaa ja subaa.tarttis semmottisen akun et pystyy soitteleen pari tuntia parkissa.minä olen kuullut noista optima akuista et olis hyviä.niitähän on eri värisiä ja tarvisi tietää noitten värien merkitys/hintaluokat
Announcement
Collapse
No announcement yet.
optima akku
Collapse
X
-
Yleensähän noita Opima-akkuja käytetään hyvän virranantokykynsä takia. Halvempi
vaihtoehto tälle on esim. Vartan Hopea-akku, joka on lähes yhtä hyvä virranantokyvyltään.
En usko, että sellaista akkua on olemassakaan, joka kestäisi parin tunnin luukutuksen
ilman latausta. Aika nopeasti nuo popit yleensä akun vetäisee tyhjäksi. Tietenkin
jos tuo akku olisi vain lisäakkuna, jonka varaan ei tarvitse käynnistystä laskea.Jussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Comment
-
-
Originally posted by juuzeYleensähän noita Opima-akkuja käytetään hyvän virranantokykynsä takia. Halvempi
vaihtoehto tälle on esim. Vartan Hopea-akku, joka on lähes yhtä hyvä virranantokyvyltään.
En usko, että sellaista akkua on olemassakaan, joka kestäisi parin tunnin luukutuksen
ilman latausta. Aika nopeasti nuo popit yleensä akun vetäisee tyhjäksi. Tietenkin
jos tuo akku olisi vain lisäakkuna, jonka varaan ei tarvitse käynnistystä laskea.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Kanattaa ostaa Exiden Maxxima on samanlainen kuin optiman keltainen, mutta maksaa 100€ vähemmän.
Muistaakseni yellowtop on 65Ah akku eli kestää tunnin 65 amppeerin kulutuksella ja noilla sinun antamilla tehoilla kulutus on noin 100A (1200W), mutta eihä nuo tehot pidä kuiteskaan paikkaansa. :wink:E28 ///M-tech V8 -83
E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
Comment
-
-
olen kanssa kuullut, että nuo optiman akut olis hyvän laatusia (hintahan aika mehevä) mutta laatu/merkki maksaa...saman huomaa muissakin laatumerkeissä esim. momo jne.
itelle pitäs ostaa kanssa joku hyvä akku (joku optima tai vastaava)Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Jos päätät ostaa optiman akun, niin ei ainakaan mistään ""hifi"" liikkestä kannata hankkia. Vaan esimerkisi jostain traktori/muu iso ajoneuvo liikkestä.Official member of BTCF-Sauna Team
E46 316i -03
Ex: E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85
Comment
-
-
Originally posted by JiiPJos päätät ostaa optiman akun, niin ei ainakaan mistään ""hifi"" liikkestä kannata hankkia. Vaan esimerkisi jostain traktori/muu iso ajoneuvo liikkestä.S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
kumpi ois autoon paremmin soveltuva akku
Optima Orange Top 800E vai toi Yellow Top D1000S :?:
hyvät käynnistys ominaisuudet pitää olla ja sitten hifi-käyttöönkin hyvin soveltuvaNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
Comment
-
-
pitääköhän paikkaansa :?:
soitin tossa kaverille, ja se sano lukeneensa jolatin foorumeilta missä käyttäjät sanoivat, että tuo optiman akku on hyvä hifi-käytössä, mutta jos virrat pääsee akusta ihan loppuun, niin sen jälkeen akulla ei tee enää mitään
onko kellään varmaa tietoo/kokemusta optiman akuista :?:
pitäs laittaa itellä akku autosat vaihtoon ja hommata joku sellanen hyvän laatunen joka kestää hifi-käytössä ja on hyvät käynnistys ominaisuudet
tiedättekö hyviä muita merkkejä ja malleja joissa (kyseiset ominaisuudet) ja laatu hyväNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
Comment
-
-
Eli siis keltainen on _ainut_ optima, joka kestää syväpurkauksen (tyhjäks ajon). Sitä ei tarvitse heittää suolle yhden tyhjenemisen jälkeen. Virranantokykyä löytyy riittävästi. CCA n. 1000A (kylmäkäynnistysvirta tms.) kun "vakio" ja bilteman akuissa CCA on noin 250A.
Eli jos aiot soittaa poppeja parkissa, niin yellow top on paras vaihtoehto. Muuten yleiskäyttöön ja hifiinkin soveltuvat muutkin optimat hyvin.
Itse ostin Odysseyksen PC1700 akun, koska mulla on akku edessä ja optiman yellow top on liian korkea E30:n konepellin alle (ainakin minulla). Odysseyksen mainoksen näin yhdessä Gti-lehdessä. Sille luvataan hyvin pitkälti samat arvot, kuin Optima yellow topille. http://www.odysseyfactory.com/specs.htmS65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
-
Originally posted by pyrozEli siis keltainen on _ainut_ optima, joka kestää syväpurkauksen (tyhjäks ajon). Sitä ei tarvitse heittää suolle yhden tyhjenemisen jälkeen. Virranantokykyä löytyy riittävästi. CCA n. 1000A (kylmäkäynnistysvirta tms.) kun "vakio" ja bilteman akuissa CCA on noin 250A.
Eli jos aiot soittaa poppeja parkissa, niin yellow top on paras vaihtoehto. Muuten yleiskäyttöön ja hifiinkin soveltuvat muutkin optimat hyvin.
Itse ostin Odysseyksen PC1700 akun, koska mulla on akku edessä ja optiman yellow top on liian korkea E30:n konepellin alle (ainakin minulla). Odysseyksen mainoksen näin yhdessä Gti-lehdessä. Sille luvataan hyvin pitkälti samat arvot, kuin Optima yellow topille. http://www.odysseyfactory.com/specs.htm
Onko noissa muissa kuin tuossa (keltasessa) optiman akussa toi juttu että ei mee paskaks, jos pääsee tyhjäks :?:Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
Comment
-
Comment