Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 +subbari (mihin?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimer327
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1928
    • Eastside

    #31
    12"Pioneer Tsw 1200 Dvc Bandpass kotelossa poikkitukea vasten.Kyllä sillä ainaki uutiset kuuntelee...
    "Suck my dick!"
    -Ron Jeremy

    Comment

    • BestMotorWith
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 382
      • Hämeenlinna

      #32
      Onko kenelläkään sit kokemusta tosta bandpass kotelosta? Lähinnä minkä kokosilla koteloilla ootte saanu hyvin toimimaan e30:ssä? Ajattelin ite sellasta koteloa 15" SPL Dynamicsille, ja siihen suljettuun koteloon lasi-ikkuna ja refleksit hattuhyllystä läpi. :juo 8)
      If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

      http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

      Comment

      • habaracing
        BTCF Member
        • Dec 2002
        • 1043
        • Vantaa

        #33
        Itellä oli 2kpl SPL DYNAMICS PRO 12d4 subeja hattuhyllyllä. Hattuhyllyyn vain julmettu reikä (keskellä pitkittäis suuntainen tuki), josta korotuskaulukset sisään. Sen jälkeen pultattiin paikalleen lasikuidesta ja vanerista tehty hattuhylly. Kaikki paineet kabiinin puolelle eikä kontti rämise. Kuvia projektista: www.edu.stadia.fi/~0302239 sieltä omat autot ja e30.
        EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
        e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

        https://www.facebook.com/carbonracingteam/

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2433
          • Kouvola

          #34
          Originally posted by biimer327
          12"Pioneer Tsw 1200 Dvc Bandpass kotelossa poikkitukea vasten.Kyllä sillä ainaki uutiset kuuntelee...
          bandpass kotelossa suurin ongelma on saada taajuusvaste tarpeeksi laajaksi ja tasaiseksi.. yhdessä vaiheessa oli muotia, mutta vaikean toteutuksen ja "huonojen" kokemusten perusteella nykyään vähemmän käytetty.. painetta tosin saa enemmän.
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • biimer327
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1928
            • Eastside

            #35
            Kotelo tehty tehtaan antamien litratilavuuksien mukaan,en muista tarkkoja mittoja,mut oisko "ensiökotelo" ollu 22,4 l ja "toisiokotelo" 18.2 l tai jotai ja 3,5" paksu ja 5" pitkä refleksiputki...Ohjeet tuli elementin mukana laatikossa ni aattelin et koitetaa nyt ku ei oo muutakaa tekemistä...Ei ois kyl järki kestäny jos ois pitäny ite käyä mitoittamaan.Bandpass kotelo vaatii vaan aika paljon tehoa kunnolla toimiakseen.
            "Suck my dick!"
            -Ron Jeremy

            Comment

            • BestMotorWith
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 382
              • Hämeenlinna

              #36
              Miten se bandpass sit sulla on toiminu? että kannattaako sellasta ees koittaa?

              Ja entä jos laittais refleksi putken hattuhyllystä läpi(siis refleksikotelossa) elementti taaksepäin ja vielä reikä hattuhyllyyn? oiskohan parempi niin ku bandpass?
              If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

              http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

              Comment

              • Nacno
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 511

                #37
                Mulla on sillein et menee hattuhyllystä 2 refleksi putkea subikoteloon. soi todella hyvin ja painetta on kyllä ihan riittämiin , paineet menee sisälle eikä takakontti rätise yhtään

                Comment

                • mabo
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 499
                  • Turku

                  #38
                  Mulla on tällähetkellä spl dynamicsin v-12s, n. 35 litrasessa suljetussa, elementti taaksepäin. Kiinni se on kahessa (sillattuna) tc-704 vahvarin (spl dynamics sekin) kanavassa. Soi ihan hyvin mutta meinas hajottaa kuusysit hattarilta (nekin spl dynamicsin) ku tuli painetta takaluukkuun niin paljon. Autto paljon ku repäs sen "suksipussi" -reiän pellin poies. Nyt toimii taas mycket paremmin. Mutta...

                  Tarkotus olis kesällä ostaa toinen tc-704 ja pari 10" subua. Pois vanha kotelo ja subi. Teen "valepohjan", eli nostan tavaratilan lattiaa n. 4cm ja tungen vahvarit pleksin alle valojen kera. Sitten taas subeille yhtenäinen kotelo (kuitenkin väliseinällä) sinne taakse selkänojia vasten. Niistä sitten kunnolliset refleksiputket hattarille.

                  Kaikista paras tapa olisi kuitenkin sedan-malliseen, jos siinä on suljettu takaluukku (eli siis 4-ovinen), tehdä sellasen bandpass-koteloitu subu (niinku joku jo tuolla aikaisemmin sanoski) ja vetää hattarille silti pari refleksiputkea. Tällä tavoin saataisiin kaikista parhaiten paineita ja jytinää sisälle.

                  Mut hei ei kaikkee kannata ottaa niin vakavasti! :juo
                  Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
                  Nyk. E34 525ia
                  Ex. E30 320tic

                  Comment

                  • fuid
                    Newbiemmer
                    • Mar 2004
                    • 16

                    #39
                    e30 Subi kotelo

                    Tere!

                    Mulla oli e30 n.90 L(saatto olla isompikin) 4asteen bandpass kotelossa 2 kpl 12" Cervin vega rinnankytkettynä 1 ohmiin... Refleksiputki (10.3cm * n.9 cm) hattuhyllyn keskeltä sisään ... Eli kaikki paine ohjaamoon... Hyvin toimi... En ole kyllä mikään HIFI korva mut tiedän jotain kokemuksesta ja jokaisella on omat mieltymykset.Sama kotelo Transporterissa mitattiin 129 dB.... Tällähetkellä kotelo menossa Kaverin Jumpperiin...

                    Comment

                    • RiiQuu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1367

                      #40
                      Miten Cabriossa kannattaa toteuttaa subbari? Kun ainakaan 'hattuhyllyn' läpi ei ruveta vetämään mitään putkia

                      Kuullu että on vaikeaa saada sen soimaan hyvin avossa, ei muodostu painetta sisälle t.j.s.p.
                      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                      - - -
                      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                      Cäbi©

                      E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
                      G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                      Comment

                      • mabo
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 499
                        • Turku

                        #41
                        niinhän se taitaapi olla noitten avojen kanssa ettei tahdo tulla oikein paineet sisälle... mut testaa jotai - heitä omaa settiis :juo ja kerro sitten kokemuksista tänne. sillä välin :juo
                        Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
                        Nyk. E34 525ia
                        Ex. E30 320tic

                        Comment

                        • BestMotorWith
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 382
                          • Hämeenlinna

                          #42
                          Mä meinasin tollasta koteloa SPL Dynamics 15D4:lle:
                          Suljetun kotelon tilavuudeksi noin 44 litraa
                          Refleksipuolen tilavuudeksi noin 23 litraa ja kaksi halkaisijaltaan
                          noin 100mm ja pituudeltaan noin 280mm refleksi putkee hattuhyllystä läpi.

                          Ei ois pelkkä peräluukun tärisyttäjä, ku sais paineet sisälle sieltä kontista.
                          If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                          http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎