Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 kaiuttimien vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #16
    Originally posted by Ekape View Post
    Vahvistimena toimii joku dls:n nelikanavainen jossa on hyvät yli/alipäästö suotimet sekä tasonsäädöt. Signaalin vahvistin ottaa alkuperäisistä takakaiuttimien johdoista, samoin "heräte" vahvistimelle tulee näitä kaiutin johtoja pitkin. Vahvistin itsessään on ruuvattu tavaratilan kattoon niin että sitä on helppo säätää ja se ei juurikaan vie tilaa tavaratilasta. Subille signaali on viety pikaliittimillä varustetulla johdolla joten subi on tarvittaessa helppo nostaa pois tavaratilasta.
    Tämä postaus kyllä nosti omaakin kiinnostusta äänentoistolaitteiston päivittämiseen. Eli siis kaiutintasoinen signaali riittää tuolla vahvistimelle? Jaksatko vielä katsoa tarkempaa mallia, niin tietää kaupassa vähän referenssejä. Sitten tuosta herätteen ottamisesta kaiutinjohtoja pitkin: Viitsitkö tietämätöntä valaista, mitä tarkalleen tarkoittaa? Ei kai sentään kaiutinjohtoa suoraan vahvistimen heräte-liittimeen?

    Comment

    • Ekape
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 205
      • Luvia

      #17
      Vahvistin on mallia CA40 on näköjään valmistus lopetettu ja korvattu mallilla CA41.
      Juu kaiutin signaali riittää tälle vahvistimelle tai siinä voi valita tuoko äänen sisään linjatasoisella RCA:lla vai kaiutinjohdolla. Se että vahvistin ottaa herätteen kaiutinjohdosta tarkoittaa sitä että laite herää standby tilasta kun johtoja pitkin alkaa radio raikaamaan. Dls:n mukaan tämä on automaattinen on/off toiminto.

      Nämä kaiutinkanavien käyttämiset eivät ole varsinkaan kauppiaiden suosiossa kun eivät saa myydä kalliita kullattuja rca johtojahttp://www.dls.se/en/car/prod.html?produkt=en_103
      Last edited by Ekape; 23-05-2007, 22:09.

      Comment

      • sorppi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 29
        • Ruuhka-Suomi

        #18
        Originally posted by Ekape View Post
        tasan tonni tais sillon olla budjettina, olisko menny parisataa yli kun vaihto noi taka kaiuttimet dls magnesiumeista focaleihin.

        Helpommalla... takakaiuttimet vois jättää vaihtamatta. Mistään muusta ei tossa oikein voi tinkiä. Johdotukset on kuitenkin tehty pitkälti alkuperäisiä hyödyntäen.
        Ei sulla sattus oleen mitään kuvaa, miten tuo vahvistin oli asennettu? Siis mekaanisesti. Jos ei, pystytko kuvailemaan?

        edit: sulla olikin sedan, ei auta mua...
        525tdsa Touring -97
        A4 2,6 V6 A -95
        Avensis Wagon D4D -08

        Comment

        • Habatsu
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 123
          • Vantaa

          #19
          Iltapäivää, mites noi e39 sedanin takakaiuttimet saa vaihdettua ettei riko sisustan osia ja mitä täytyy purkaa? Ja minkä kokoset kajarit siellä ylipäätään on ihan karvalakki versiossa. Vissiin 5,25" slimmit menee heittämällä.

          Comment

          • jaukkari
            Newbiemmer
            • Sep 2008
            • 9

            #20
            Nyt kun tää on nostettu, niin kysyisin samalla, että minkä syvyiset elementit menee vielä e39:n vakio etu-kaiuttimien paikalle tekemättä mitään erityisiä sovituksia ja patentteja. Entä taakse?

            Comment

            • R.I.P
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 235
              • Varsinainen Suomi

              #21
              kajareista/purkamisesta

              Originally posted by Habatsu View Post
              Iltapäivää, mites noi e39 sedanin takakaiuttimet saa vaihdettua ettei riko sisustan osia ja mitä täytyy purkaa? Ja minkä kokoset kajarit siellä ylipäätään on ihan karvalakki versiossa. Vissiin 5,25" slimmit menee heittämällä.
              Oma rojekti hiukan jäissä ku on remppaa, muuttoa, töitä yms. skeidaa joka haittaa harrastustoimintaa. Seuraavaks edessä uudelleenpiuhoitus.
              Mielenkiinnolla luin tuota juttua alkuperäisten kaiutinpiuhojen käytöstä...ainakin pitää tuo heräte varastaa takakajareiden kaapeleista!

              Alla "ohjetta" (en kuitenkaan vastaa vahingoista);

              - aloita purkamalla C-pilarien verhoilut huitsin nevadaan vetämällä yläpää ensin irti - napsautuskiinnikkeet, varovasti.
              - napsauta valot linkkarilla/ruuvarilla irti verhoilusta ja irrota piuhat
              - poista takapenkin istuinosa; edestä kiinni ja nykäisy ylöspäin
              (ei oo pakko irrottaa istuinta, mutta mahtuu ja viittii siellä kivammin pyöriä kengät jalassa)
              - poista niskatuet; nykäisy ylöspäin
              - irroita selkänoja; pultti (per puoli) selkänojan alakulmassa, lokasuojan tuntumassa (ei muistaakseni myöskään pakollinen toimenpide)
              - irrota turvavyöt hattuhyllystä
              - nosta hattuhylly pois paikaltaan, kajarit eivät ole kiinni siinä joten voit huoletta nostaa sen pois
              - kajaripoksit on kiinni kahdella pultilla

              Budjetti ei antanut myöten ostaa Focalin slimmejä taakse, vaan modasin vanerilevyllä ja sikakitillä koteloihin "kauluksen" jotta normikokoinen 5.25" elementti mahtus siihen (oisko syvyyttä ollut 56mm, ei kykene muistaa?). Hattuhyllyn ja kajaripoksin välissä on tilaa.

              Jaukkari:
              Etukajarikoteloiden takaseinään kun tekee magneetin kokoa hiukan isomman reiän ni asennussyvyys ei enää haittaa. Mulla on edessä Focalit 5.25", mutta ei mallia Slim. Taitaa muuten olla nuo beast99:ltä ostetut...
              Last edited by R.I.P; 13-10-2008, 16:36. Reason: edittiä
              BMW. Flugzeugmotoren mit vier Rädern dran.

              Comment

              • Myltsi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 61
                • häme

                #22
                itse tein juuri muutokset etukaiuttimille.. muovikoteloon kunnon reikä taakse,oven alaosa mikä on auki,siihen tein lasikuidusta paneelin..dynamatilla oven ulko ja sisäpelti,sekä toi lasikuitu paneeli.. kaikki johdot teipattu kiinni. diskantti peilikulmaan..
                kaikki johdot uusiksi.
                savut joku päivä..

                Comment

                • Jyle
                  BTCF Member
                  • Feb 2007
                  • 1846
                  • Espoo

                  #23
                  Pitäis itekki päivittää noi ovet ja pistää vahvistin.. Ei vaan millään jaksais alkaa.. :think
                  Bmw f11 530d -14 m-sport
                  Bmw e39 M5 -00
                  VW T-1 "Adolf" -71
                  Ex. Bmw e39 540i
                  Bmw e60 525i -04
                  Ex.Bmw e34 525i -92
                  Ex. BMW 528i m5-looker "Raf" -96

                  Comment

                  • Myltsi
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2003
                    • 61
                    • häme

                    #24
                    saas nähdä kannattiko kuidutus.. nyt oven pitäisi toimia kotelona,kun alaosa on tukittu..

                    Comment

                    • R.I.P
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 235
                      • Varsinainen Suomi

                      #25
                      Myltsi, kerroppa kuulumisia kun testirundin jälkeen lakkaa korvaa soimasta...
                      BMW. Flugzeugmotoren mit vier Rädern dran.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎