Announcement

Collapse
No announcement yet.

odyssey vai konkka? kysymys myös pääakusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Dreamer
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 2762
    • Kouvola

    #31
    Ainahan akkuihin tulee sulake niiltä lähteviin johtoihin! Eli oikeaoppisesti jos ajatellaan, niin sekä pääakulta lähtevä johto, sekä kaikkiin johtoihin, jotka tulee/lähtee odysseylta, pitäisi laittaa sulake. Eli tulis 2 sulaketta pääakun ja odysseyn väliin...

    Kalliojärvi ton kait kytki sinne järjestelmään ihan kuin konkan, eli piuhat kiinni "aivan kuin olisi konkka", toki kun ne tekee huolellisesti, ei tässä mitään vaaraa olekkaan... Mutta JOS sattuu auto palamaan, ja tuo kuitenkin on akku, niin mitä sanoo vakuutusyhtiö, jos ei ole sulakkeita välissä?
    Ja sitte toinen asia, jos akut on kokoajan kytkettynä toisiinsa, se voi tyhjentää akut, ne voi alkaa vuorotellen lataamaan toisiaan, koska eivät ole samanlaisia ja ikäisiä. Toki jos tuohon alkaa väsäämään releitä ja sulakkeita väliin, se odysseyn idea "konkkana" häviää tavallaan... :think
    BMW 520d Touring '06 314tkm
    BMW 530D Touring '99 552tkm
    BMW 320da Touring '02 427tkm
    Volvo V70 D5 '02
    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

    Case IH 5140 Maxxum

    Comment

    • Juhku666
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 88

      #32
      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
      Ainahan akkuihin tulee sulake niiltä lähteviin johtoihin! Eli oikeaoppisesti jos ajatellaan, niin sekä pääakulta lähtevä johto, sekä kaikkiin johtoihin, jotka tulee/lähtee odysseylta, pitäisi laittaa sulake. Eli tulis 2 sulaketta pääakun ja odysseyn väliin...

      Kalliojärvi ton kait kytki sinne järjestelmään ihan kuin konkan, eli piuhat kiinni "aivan kuin olisi konkka", toki kun ne tekee huolellisesti, ei tässä mitään vaaraa olekkaan... Mutta JOS sattuu auto palamaan, ja tuo kuitenkin on akku, niin mitä sanoo vakuutusyhtiö, jos ei ole sulakkeita välissä?
      Ja sitte toinen asia, jos akut on kokoajan kytkettynä toisiinsa, se voi tyhjentää akut, ne voi alkaa vuorotellen lataamaan toisiaan, koska eivät ole samanlaisia ja ikäisiä. Toki jos tuohon alkaa väsäämään releitä ja sulakkeita väliin, se odysseyn idea "konkkana" häviää tavallaan... :think
      No nyt meni kyllä ihan hepreaksi Mikäs akku se semmonen on jota ei ladata
      Se mikä ei tapa sattuu ihan v*tusti

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        #33
        Originally posted by Juhku666 View Post
        No nyt meni kyllä ihan hepreaksi Mikäs akku se semmonen on jota ei ladata
        Ladataanhan sitä akkua. Ehkä kirjoitin vähän huonosti, mutta siis jos akut on kokoajan kiinni toisissaan, on eri ikäisiä/kokoisia, niin niitten jännite tippuu "vuorotellen", ja silloin kun toisesta jännite tipahtaa toista alemmaksi, toinen tietenkin lataa sitä, jolloin se tyhjenee ja sit taas vuorostaa toisinpäin...

        Eli yksinkertaisesti, kun akut on kokoajan yhteydessä toisiinsa, auton seisoessa ne purkaantuvat enemmän, kuin yksi akku yksinään.

        Tuttu ongelma 80 luvun diiseliautoista, joissa 12 voltin sähköjärjestelmä ja tupla-akut, pakko uusia kummatkin samalla kertaa ja samanlaiset akut, jotta ei tyhjene.
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎