Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valot vilkkuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhku666
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 89

    Valot vilkkuu

    Eli ongelma on semmonen, että valot vilkkuu subin tahdissa. Vahvistimet on tehoiltaan yhteensä 750 wattia. Mul on päävirtakaapelina 35 neliöistä ja siinä 150 amppeerin sulake. Lisäksi löytyy 1 faradin konkka. Mistä veikkaatte johtuvan. Oma veikkaus on, että Boschin akku vetelee viimeisiään:think. Laatumerkki meinaan tuo Boshc
    Se mikä ei tapa sattuu ihan v*tusti
  • mikko_77
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 52

    #2
    kyllä se akkukin voi olla mutta myös maadoitukset ovat todella tärkeitä
    ja kannattaa mitata myös lataus jännite

    Comment

    • Ylkka
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 316
      • Seinäjoki

      #3
      Akku ekana kuntoon ja maadoituksen samoin!
      Nyt Suzuki gsx-r
      ex. e91 320d m-sport
      ex.Bmw e46 330ia cäbi
      ex.Mazda Rx-8
      ex.Bmw e36 328i touring
      ex.Bmw e38 740il vm. 1996

      Comment

      • Rankka Ankka
        Bimmer Rookie
        • May 2007
        • 157
        • MYRSKYLÄ

        #4
        moro. mulla olis ihan samanlainen ongelma, 1200w vahvistimen kanssa. akku on vaihettu optimaa ja maat on katottu ja johdon paksuus on helvetinmoista. konkka ei vaikuta välissä mitenkää (ei ainakaa huomattavasti), auto on e46 320 joten akku on takapoksissa. ainut selitys vilkuttavii valoihin on että laturilta johdot liian ohuet, ja johtoja en uskalla mennä yrittää vaihtaa ku tuntuu aika mahdottomalle selvittää mistä ne menee sinne taakke. mut onks kukaa vaihtanu niit johtoja ja auttaisko niitten vaihto edes ... tunnen oloni turhautuneeksi ku ei mikää auta... v...tututtaa ku saanu purkaa miljoona kertaa eikä oo auttanu mikää..
        sigpic

        Comment

        • Bmw Dreamer
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 2762
          • Kouvola

          #5
          Ei pitäis kyllä noilla tehoilla valot vilkkua konkan kanssa... :think

          Mulla kuitenkin vahvistimien teho 1050w, eikä vilku valot, ei ole konkkaa... laturi 55A...

          Optiman akku, 20mm² johtoa... Et jossain teillä pojat kusee... :think
          BMW 520d Touring '06 314tkm
          BMW 530D Touring '99 552tkm
          BMW 320da Touring '02 427tkm
          Volvo V70 D5 '02
          Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
          Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
          Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

          Case IH 5140 Maxxum

          Comment

          • Will_E39
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 920
            • Seinäjoki

            #6
            Originally posted by Bmw Dreamer View Post
            Ei pitäis kyllä noilla tehoilla valot vilkkua konkan kanssa... :think

            Mulla kuitenkin vahvistimien teho 1050w, eikä vilku valot, ei ole konkkaa... laturi 55A...

            Optiman akku, 20mm² johtoa... Et jossain teillä pojat kusee... :think


            sulla onkin optima
            e39 520ia-96

            Comment

            • LiLHezz
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 647
              • Pilpala / Riihimäki

              #7
              Originally posted by Will_E39 View Post
              sulla onkin optima
              muuten samat ku Bmw Dreamerillä e21:sessä mut Vartan akku

              Maadotukset, maadotukset ja viä kerran maadotukset.. ite kokeilin kolmeen eri paikkaan maadottaa ja viimenen oli huomattavasti parempi ku eka...

              ps. kato viä kerran ne maadotukset
              Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

              E30 325iXA Touring
              Lizzy - '82
              Jättiprojekti

              Comment

              • Will_E39
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 920
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by LiLHezz View Post
                muuten samat ku Bmw Dreamerillä e21:sessä mut Vartan akku

                Maadotukset, maadotukset ja viä kerran maadotukset.. ite kokeilin kolmeen eri paikkaan maadottaa ja viimenen oli huomattavasti parempi ku eka...

                ps. kato viä kerran ne maadotukset

                no joo itellä tossa e 39:ssä on vahvarin maapiuha tällä hetkellä tossa akun kiinnitysraudan pultissa joten kai sitä pitää koittaa jonnekkin muualle sen jälkeen koittaa vaihtaa toi bannerin akku johonkin toiseen
                e39 520ia-96

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #9
                  Originally posted by Will_E39 View Post
                  sulla onkin optima
                  En kyl huomannu eroa 4 vuotta vanhan SOLITEN ja tuon 10 vuotta vanhan Optiman välillä tuossa...

                  Ainoastaan 24 asteen pakkasella kun yritti intistä lähteä koti...

                  Ja kyllä mulla ehkä ihan aavituksen vilkkuu, ku luukuttaa pirusti täysillä, tai pistää kaikki valot (430w ) päälle, niin huomaa kyllä ainakin puhaltimesta jos on nelos asennolla, et nyt hävis jännitettä ja paljon... Isompi laturi ois mulla ainakin hyvästä, ja eihän toi "käynnistinmoottori" oo sitä ihan omiaan pyörittämään...

                  Pitäis tässä saada aikaseksi vielä tuo moottorin maadoituksen parannus...

                  AINIIN! Muuten sitten, vedin joskus kesällä tuon akun ja rungon välisen maadoituksen... Siis ihan orkkis paikalle vedin vaan 20mm² johdosta toisen johdon sen vakion "rinnalle" (en tiedä missä kaikkialla se alkuperäinen kiertää ennenkuin maadoittaa), mutta tämän jälkeen ei enää soitin sammu startatessa, ja tuo muuten vaikutti myös osittain vilkkumiseen, ennen vilkku ehkä vähän... Eli voin hyvällä omalla tunnolla sanoa, että akun ja moottorin maadoitukset kuntoon, heti ensimmäiseksi, kun aletaan poppeja tekemään!

                  (Se tuossa autossa onkin jännää, että ei pahemmin oo vilkkunu ikinä nuo valot... vahvarin maadoitus takapenkin selkänojan ruuvin alla... Eli melkein toisiksi huonoin kohta maailmassa...

                  Originally posted by Will_E39 View Post
                  no joo itellä tossa e 39:ssä on vahvarin maapiuha tällä hetkellä tossa akun kiinnitysraudan pultissa joten kai sitä pitää koittaa jonnekkin muualle sen jälkeen koittaa vaihtaa toi bannerin akku johonkin toiseen
                  Heh, eli ei sullakaan kehuttavaa maadoituksissa
                  Noh, siitä vaan parantamaan maadoituksia, auttaa uskomattoman paljon...
                  Pitäisi Banneritkin ilmeisesti ihan ok akkuja olla?
                  Last edited by Bmw Dreamer; 13-02-2008, 00:54.
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Will_E39
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 920
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                    En kyl huomannu eroa 4 vuotta vanhan SOLITEN ja tuon 10 vuotta vanhan Optiman välillä tuossa...

                    Ainoastaan 24 asteen pakkasella kun yritti intistä lähteä koti...

                    Ja kyllä mulla ehkä ihan aavituksen vilkkuu, ku luukuttaa pirusti täysillä, tai pistää kaikki valot (430w ) päälle, niin huomaa kyllä ainakin puhaltimesta jos on nelos asennolla, et nyt hävis jännitettä ja paljon... Isompi laturi ois mulla ainakin hyvästä, ja eihän toi "käynnistinmoottori" oo sitä ihan omiaan pyörittämään...

                    Pitäis tässä saada aikaseksi vielä tuo moottorin maadoituksen parannus...

                    AINIIN! Muuten sitten, vedin joskus kesällä tuon akun ja rungon välisen maadoituksen... Siis ihan orkkis paikalle vedin vaan 20mm² johdosta toisen johdon sen vakion "rinnalle" (en tiedä missä kaikkialla se alkuperäinen kiertää ennenkuin maadoittaa), mutta tämän jälkeen ei enää soitin sammu startatessa, ja tuo muuten vaikutti myös osittain vilkkumiseen, ennen vilkku ehkä vähän... Eli voin hyvällä omalla tunnolla sanoa, että akun ja moottorin maadoitukset kuntoon, heti ensimmäiseksi, kun aletaan poppeja tekemään!

                    (Se tuossa autossa onkin jännää, että ei pahemmin oo vilkkunu ikinä nuo valot... vahvarin maadoitus takapenkin selkänojan ruuvin alla... Eli melkein toisiksi huonoin kohta maailmassa...


                    Heh, eli ei sullakaan kehuttavaa maadoituksissa
                    Noh, siitä vaan parantamaan maadoituksia, auttaa uskomattoman paljon...
                    Pitäisi Banneritkin ilmeisesti ihan ok akkuja olla?

                    kai ne pitäs olla ihan kelpoja akkuja,toki toi ei oo ku 69ah mut hyvi o penari tartannu joo ehkä pitäs toi maadotus jonnekki parempaan paikkaan siirtää mutku ei viittis alaata mitää kunnon pulttia pohjaan kairaamaan keksis vaan jonku hyvän paikan..
                    e39 520ia-96

                    Comment

                    • Bmw Dreamer
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 2762
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by Will_E39 View Post
                      kai ne pitäs olla ihan kelpoja akkuja,toki toi ei oo ku 69ah mut hyvi o penari tartannu joo ehkä pitäs toi maadotus jonnekki parempaan paikkaan siirtää mutku ei viittis alaata mitää kunnon pulttia pohjaan kairaamaan keksis vaan jonku hyvän paikan..
                      Joo, en minäkään kyllä kairaisi mistään hinnasta pulttia mihkään autoon...

                      Ei sulla ois missään mahdollista hitsata siihen pulttia tai mutteria? :think Mutteri sikäli ois kätevämpi, että ei näy niin paljoa jos rokkivehkeet joskus poistaa. Vähä joutuu sitten vaan katsomaan minkäpituisen pultin siihen laittaa..

                      Paikkana hyvä ois varmasti joku kontin pohjan sivu, siellähän sulla on akkukin, onkos siellä missään pelliä näkyvissä, mihin vois hitsaa turauttaa?

                      Ja yks mitä hifistit aina parjaa, mut miten ois saman pultin alle akun maadoituksen kanssa? Vai onko se kuinka hyvä noissa? Tietysti ku tekis sen toisen maapultin sinne konttiin ja vetäis vielä akulta siihen toisen maapiuhan...
                      BMW 520d Touring '06 314tkm
                      BMW 530D Touring '99 552tkm
                      BMW 320da Touring '02 427tkm
                      Volvo V70 D5 '02
                      Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                      Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                      Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                      Case IH 5140 Maxxum

                      Comment

                      • Rankka Ankka
                        Bimmer Rookie
                        • May 2007
                        • 157
                        • MYRSKYLÄ

                        #12
                        olisko kellää hyvää neuvoa miten sais moottorin maadotettua paremmin. meinasin kokeilla jos se auttais välkkymiseen. en siis tiedä edes missä se maadotus on siel moottorissa ja sen haluisin saada selville. ja auttaakohan se mitää.
                        sigpic

                        Comment

                        • Will_E39
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 920
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                          Joo, en minäkään kyllä kairaisi mistään hinnasta pulttia mihkään autoon...

                          Ei sulla ois missään mahdollista hitsata siihen pulttia tai mutteria? :think Mutteri sikäli ois kätevämpi, että ei näy niin paljoa jos rokkivehkeet joskus poistaa. Vähä joutuu sitten vaan katsomaan minkäpituisen pultin siihen laittaa..

                          Paikkana hyvä ois varmasti joku kontin pohjan sivu, siellähän sulla on akkukin, onkos siellä missään pelliä näkyvissä, mihin vois hitsaa turauttaa?

                          Ja yks mitä hifistit aina parjaa, mut miten ois saman pultin alle akun maadoituksen kanssa? Vai onko se kuinka hyvä noissa? Tietysti ku tekis sen toisen maapultin sinne konttiin ja vetäis vielä akulta siihen toisen maapiuhan...

                          no joo miksei siellä varmaan paikkoja ois mihi hitsillä tuikkais mut mut toki jos maadottas toho mis toi akku on nyt maadotettuna takavalon alapuolella:think ja samalla vaihtas ton orkkismaapiuhanki 35mm2 piuhaksi ku näyttääs olevan aikas rimpulaa vakiona ja liittimet johtoon tinaamalla ja kutistesukalla
                          e39 520ia-96

                          Comment

                          • Will_E39
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 920
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by Rankka Ankka View Post
                            olisko kellää hyvää neuvoa miten sais moottorin maadotettua paremmin. meinasin kokeilla jos se auttais välkkymiseen. en siis tiedä edes missä se maadotus on siel moottorissa ja sen haluisin saada selville. ja auttaakohan se mitää.

                            mikähän auto on kyseessä:think
                            e39 520ia-96

                            Comment

                            • Bmw Dreamer
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 2762
                              • Kouvola

                              #15
                              Originally posted by Will_E39 View Post
                              no joo miksei siellä varmaan paikkoja ois mihi hitsillä tuikkais mut mut toki jos maadottas toho mis toi akku on nyt maadotettuna takavalon alapuolella:think ja samalla vaihtas ton orkkismaapiuhanki 35mm2 piuhaksi ku näyttääs olevan aikas rimpulaa vakiona ja liittimet johtoon tinaamalla ja kutistesukalla
                              Onkos sulla tarpeeksi iso juotin tuollaiselle johdolle?

                              Ja ei se nyt iso homma ole kokeilla sitä maapistettä siinä akunmaapisteessä, samalla tosiaan vetää isomman johdon sille akun maalle.

                              Saiskohan huomen jo aikaseks omaankin autoon sen moottorin maajohdon parannuksen... :think
                              BMW 520d Touring '06 314tkm
                              BMW 530D Touring '99 552tkm
                              BMW 320da Touring '02 427tkm
                              Volvo V70 D5 '02
                              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                              Case IH 5140 Maxxum

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎