Eli ongelma on semmonen, että valot vilkkuu subin tahdissa. Vahvistimet on tehoiltaan yhteensä 750 wattia. Mul on päävirtakaapelina 35 neliöistä ja siinä 150 amppeerin sulake. Lisäksi löytyy 1 faradin konkka. Mistä veikkaatte johtuvan. Oma veikkaus on, että Boschin akku vetelee viimeisiään:think. Laatumerkki meinaan tuo Boshc
Valot vilkkuu
Collapse
X
-
Akku ekana kuntoon ja maadoituksen samoin!Nyt Suzuki gsx-r
ex. e91 320d m-sport
ex.Bmw e46 330ia cäbi
ex.Mazda Rx-8
ex.Bmw e36 328i touring
ex.Bmw e38 740il vm. 1996
Comment
-
moro. mulla olis ihan samanlainen ongelma, 1200w vahvistimen kanssa. akku on vaihettu optimaa ja maat on katottu ja johdon paksuus on helvetinmoista. konkka ei vaikuta välissä mitenkää (ei ainakaa huomattavasti), auto on e46 320 joten akku on takapoksissa. ainut selitys vilkuttavii valoihin on että laturilta johdot liian ohuet, ja johtoja en uskalla mennä yrittää vaihtaa ku tuntuu aika mahdottomalle selvittää mistä ne menee sinne taakke. mut onks kukaa vaihtanu niit johtoja ja auttaisko niitten vaihto edes ... tunnen oloni turhautuneeksi ku ei mikää auta... v...tututtaa ku saanu purkaa miljoona kertaa eikä oo auttanu mikää..sigpic
Comment
-
Ei pitäis kyllä noilla tehoilla valot vilkkua konkan kanssa... :think
Mulla kuitenkin vahvistimien teho 1050w, eikä vilku valot, ei ole konkkaa... laturi 55A...
Optiman akku, 20mm² johtoa... Et jossain teillä pojat kusee... :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostEi pitäis kyllä noilla tehoilla valot vilkkua konkan kanssa... :think
Mulla kuitenkin vahvistimien teho 1050w, eikä vilku valot, ei ole konkkaa... laturi 55A...
Optiman akku, 20mm² johtoa... Et jossain teillä pojat kusee... :think
sulla onkin optima
e39 520ia-96
Comment
-
muuten samat ku Bmw Dreamerillä e21:sessä mut Vartan akkuOriginally posted by Will_E39 View Postsulla onkin optima


Maadotukset, maadotukset ja viä kerran maadotukset.. ite kokeilin kolmeen eri paikkaan maadottaa ja viimenen oli huomattavasti parempi ku eka...
ps. kato viä kerran ne maadotukset
Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
Originally posted by LiLHezz View Postmuuten samat ku Bmw Dreamerillä e21:sessä mut Vartan akku
Maadotukset, maadotukset ja viä kerran maadotukset.. ite kokeilin kolmeen eri paikkaan maadottaa ja viimenen oli huomattavasti parempi ku eka...
ps. kato viä kerran ne maadotukset
no joo itellä tossa e 39:ssä on vahvarin maapiuha tällä hetkellä tossa akun kiinnitysraudan pultissa joten kai sitä pitää koittaa jonnekkin muualle
sen jälkeen koittaa vaihtaa toi bannerin akku johonkin toiseen
e39 520ia-96
Comment
-
En kyl huomannu eroa 4 vuotta vanhan SOLITEN ja tuon 10 vuotta vanhan Optiman välillä tuossa...Originally posted by Will_E39 View Postsulla onkin optima


Ainoastaan 24 asteen pakkasella kun yritti intistä lähteä koti...

Ja kyllä mulla ehkä ihan aavituksen vilkkuu, ku luukuttaa pirusti täysillä, tai pistää kaikki valot (430w
) päälle, niin huomaa kyllä ainakin puhaltimesta jos on nelos asennolla, et nyt hävis jännitettä ja paljon...
Isompi laturi ois mulla ainakin hyvästä, ja eihän toi "käynnistinmoottori" oo sitä ihan omiaan pyörittämään...
Pitäis tässä saada aikaseksi vielä tuo moottorin maadoituksen parannus...
AINIIN! Muuten sitten, vedin joskus kesällä tuon akun ja rungon välisen maadoituksen... Siis ihan orkkis paikalle vedin vaan 20mm² johdosta toisen johdon sen vakion "rinnalle" (en tiedä missä kaikkialla se alkuperäinen kiertää ennenkuin maadoittaa), mutta tämän jälkeen ei enää soitin sammu startatessa, ja tuo muuten vaikutti myös osittain vilkkumiseen, ennen vilkku ehkä vähän... Eli voin hyvällä omalla tunnolla sanoa, että akun ja moottorin maadoitukset kuntoon, heti ensimmäiseksi, kun aletaan poppeja tekemään!
(Se tuossa autossa onkin jännää, että ei pahemmin oo vilkkunu ikinä nuo valot... vahvarin maadoitus takapenkin selkänojan ruuvin alla...
Eli melkein toisiksi huonoin kohta maailmassa...
Heh, eli ei sullakaan kehuttavaa maadoituksissaOriginally posted by Will_E39 View Postno joo itellä tossa e 39:ssä on vahvarin maapiuha tällä hetkellä tossa akun kiinnitysraudan pultissa joten kai sitä pitää koittaa jonnekkin muualle sen jälkeen koittaa vaihtaa toi bannerin akku johonkin toiseen
Noh, siitä vaan parantamaan maadoituksia, auttaa uskomattoman paljon...
Pitäisi Banneritkin ilmeisesti ihan ok akkuja olla?Last edited by Bmw Dreamer; 13-02-2008, 00:54.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostEn kyl huomannu eroa 4 vuotta vanhan SOLITEN ja tuon 10 vuotta vanhan Optiman välillä tuossa...
Ainoastaan 24 asteen pakkasella kun yritti intistä lähteä koti...

Ja kyllä mulla ehkä ihan aavituksen vilkkuu, ku luukuttaa pirusti täysillä, tai pistää kaikki valot (430w
) päälle, niin huomaa kyllä ainakin puhaltimesta jos on nelos asennolla, et nyt hävis jännitettä ja paljon...
Isompi laturi ois mulla ainakin hyvästä, ja eihän toi "käynnistinmoottori" oo sitä ihan omiaan pyörittämään...
Pitäis tässä saada aikaseksi vielä tuo moottorin maadoituksen parannus...
AINIIN! Muuten sitten, vedin joskus kesällä tuon akun ja rungon välisen maadoituksen... Siis ihan orkkis paikalle vedin vaan 20mm² johdosta toisen johdon sen vakion "rinnalle" (en tiedä missä kaikkialla se alkuperäinen kiertää ennenkuin maadoittaa), mutta tämän jälkeen ei enää soitin sammu startatessa, ja tuo muuten vaikutti myös osittain vilkkumiseen, ennen vilkku ehkä vähän... Eli voin hyvällä omalla tunnolla sanoa, että akun ja moottorin maadoitukset kuntoon, heti ensimmäiseksi, kun aletaan poppeja tekemään!
(Se tuossa autossa onkin jännää, että ei pahemmin oo vilkkunu ikinä nuo valot... vahvarin maadoitus takapenkin selkänojan ruuvin alla...
Eli melkein toisiksi huonoin kohta maailmassa...
Heh, eli ei sullakaan kehuttavaa maadoituksissa
Noh, siitä vaan parantamaan maadoituksia, auttaa uskomattoman paljon...
Pitäisi Banneritkin ilmeisesti ihan ok akkuja olla?
kai ne pitäs olla ihan kelpoja akkuja,toki toi ei oo ku 69ah mut hyvi o penari tartannu
joo ehkä pitäs toi maadotus jonnekki parempaan paikkaan siirtää mutku ei viittis alaata mitää kunnon pulttia pohjaan kairaamaan
keksis vaan jonku hyvän paikan..
e39 520ia-96
Comment
-
Joo, en minäkään kyllä kairaisi mistään hinnasta pulttia mihkään autoon...Originally posted by Will_E39 View Postkai ne pitäs olla ihan kelpoja akkuja,toki toi ei oo ku 69ah mut hyvi o penari tartannu
joo ehkä pitäs toi maadotus jonnekki parempaan paikkaan siirtää mutku ei viittis alaata mitää kunnon pulttia pohjaan kairaamaan
keksis vaan jonku hyvän paikan..
Ei sulla ois missään mahdollista hitsata siihen pulttia tai mutteria? :think Mutteri sikäli ois kätevämpi, että ei näy niin paljoa jos rokkivehkeet joskus poistaa. Vähä joutuu sitten vaan katsomaan minkäpituisen pultin siihen laittaa..
Paikkana hyvä ois varmasti joku kontin pohjan sivu, siellähän sulla on akkukin, onkos siellä missään pelliä näkyvissä, mihin vois hitsaa turauttaa?
Ja yks mitä hifistit aina parjaa, mut miten ois saman pultin alle akun maadoituksen kanssa? Vai onko se kuinka hyvä noissa? Tietysti ku tekis sen toisen maapultin sinne konttiin ja vetäis vielä akulta siihen toisen maapiuhan...
BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
olisko kellää hyvää neuvoa miten sais moottorin maadotettua paremmin. meinasin kokeilla jos se auttais välkkymiseen. en siis tiedä edes missä se maadotus on siel moottorissa ja sen haluisin saada selville. ja auttaakohan se mitää.sigpic
Comment
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostJoo, en minäkään kyllä kairaisi mistään hinnasta pulttia mihkään autoon...
Ei sulla ois missään mahdollista hitsata siihen pulttia tai mutteria? :think Mutteri sikäli ois kätevämpi, että ei näy niin paljoa jos rokkivehkeet joskus poistaa. Vähä joutuu sitten vaan katsomaan minkäpituisen pultin siihen laittaa..
Paikkana hyvä ois varmasti joku kontin pohjan sivu, siellähän sulla on akkukin, onkos siellä missään pelliä näkyvissä, mihin vois hitsaa turauttaa?
Ja yks mitä hifistit aina parjaa, mut miten ois saman pultin alle akun maadoituksen kanssa? Vai onko se kuinka hyvä noissa? Tietysti ku tekis sen toisen maapultin sinne konttiin ja vetäis vielä akulta siihen toisen maapiuhan...
no joo miksei siellä varmaan paikkoja ois mihi hitsillä tuikkais mut mut
toki jos maadottas toho mis toi akku on nyt maadotettuna takavalon alapuolella:think ja samalla vaihtas ton orkkismaapiuhanki 35mm2 piuhaksi ku näyttääs olevan aikas rimpulaa vakiona
ja liittimet johtoon tinaamalla ja kutistesukalla
e39 520ia-96
Comment
-
Originally posted by Rankka Ankka View Postolisko kellää hyvää neuvoa miten sais moottorin maadotettua paremmin. meinasin kokeilla jos se auttais välkkymiseen. en siis tiedä edes missä se maadotus on siel moottorissa ja sen haluisin saada selville. ja auttaakohan se mitää.
mikähän auto on kyseessä:thinke39 520ia-96
Comment
-
Onkos sulla tarpeeksi iso juotin tuollaiselle johdolle?Originally posted by Will_E39 View Postno joo miksei siellä varmaan paikkoja ois mihi hitsillä tuikkais mut mut
toki jos maadottas toho mis toi akku on nyt maadotettuna takavalon alapuolella:think ja samalla vaihtas ton orkkismaapiuhanki 35mm2 piuhaksi ku näyttääs olevan aikas rimpulaa vakiona
ja liittimet johtoon tinaamalla ja kutistesukalla

Ja ei se nyt iso homma ole kokeilla sitä maapistettä siinä akunmaapisteessä, samalla tosiaan vetää isomman johdon sille akun maalle.
Saiskohan huomen jo aikaseks omaankin autoon sen moottorin maajohdon parannuksen... :thinkBMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment

Comment