Diskantit saapuivat ja liitokset kävivät suoraan eli mitään johtosarjaa ei siis tarvittu vaikka myyjä väitti niiden tarpeellisuuden. No palautus onnistuu..
Mutta sitten asiaan, eli tuohon asennukseen ja lopputulokseen. Asennus oli todella helppo ja nopea tapahtuma, jottei edes kerennyt kuviakaan ottamaan. Kaiken kaikkiaan helppo homma, kun ovipahvin saa pois, niin asennus on hyvinkin simppeli.
Lopputulos hämmästytti Äänenlaatu parantui uskomattoman paljon. Asensin vielä hattuhyllyllekin non BMW-diskantit ja nyt autossa soi eri aivan eri tavalla. Kokonaiskustannukset jäivät noin sataan euroon aftermarket diskanttien kera, joten mielestäni hyvinkin moisen investoinnin arvoinen
G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020 Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Diskantit saapuivat ja liitokset kävivät suoraan eli mitään johtosarjaa ei siis tarvittu vaikka myyjä väitti niiden tarpeellisuuden. No palautus onnistuu..
Mutta sitten asiaan, eli tuohon asennukseen ja lopputulokseen. Asennus oli todella helppo ja nopea tapahtuma, jottei edes kerennyt kuviakaan ottamaan. Kaiken kaikkiaan helppo homma, kun ovipahvin saa pois, niin asennus on hyvinkin simppeli.
Lopputulos hämmästytti Äänenlaatu parantui uskomattoman paljon. Asensin vielä hattuhyllyllekin non BMW-diskantit ja nyt autossa soi eri aivan eri tavalla. Kokonaiskustannukset jäivät noin sataan euroon aftermarket diskanttien kera, joten mielestäni hyvinkin moisen investoinnin arvoinen
Virittäminen kannattaa aina
Kerro vielä muillekin, mihin liitos tehtiin. Ilmeisesti oven kaiuttimessa on paikat toisillekin johdoille? (kuten logic 7 elementeissäkin)
Joo, eli ovikaiuttimissa on valmis liitospaikka diskantille.
Ymmärsinköhän oikein?Eli tarkoitatko nyt nuo "diskanttti-kolmiot" siinä peilien kohdalla? Ja joutuuko koko ovipahvin irroittaan jos sinne meinaa "disset" lisätä...?
Ja hattuhylly vielä , Sielläkö on myös ns. valmiit paikat diskanteille?
Prkl.. ku ei oo viel tullu yhtää katottuu miten nuo on toteutettu
Ymmärsinköhän oikein?Eli tarkoitatko nyt nuo "diskanttti-kolmiot" siinä peilien kohdalla? Ja joutuuko koko ovipahvin irroittaan jos sinne meinaa "disset" lisätä...?
Ja hattuhylly vielä , Sielläkö on myös ns. valmiit paikat diskanteille?
Prkl.. ku ei oo viel tullu yhtää katottuu miten nuo on toteutettu
Paikathan ovat valmiina ja ovipahvit joutuu edestä irroittamaan.
E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Hattuhyllyn kaiuttimien ritilän irroittamisen (lähtee kevyesti nostamalla esim. pientä ruuvaria apuna käyttäen) jälkeen näetkin tilanteen eli siellä on valmis paikka diskantille. Takakaiuttimissakin on liitokset kuten ovikaiuttimissa diskanteille.
Minkäs kokoset kaiuttimet sinne eteen oikein menee? Ymmätääkseni 4" olis vakio koko mutta saisko 5.25" sinne menemään vai mistä ottaa kiinni? Samat kymysykset diskanttien osalta.
Jenkkifoorumilta löysin että 48mm olis vakio syvyys ja 60mm vielä menis, onko parempaa tietoa?
Onko joku asentanut muita kuin Earthquaken bassoja sinne penkin alle? Ne näyttivät menevän sinne heittämällä mutta ovatkin matalimmat mitä olen itse löytänyt
DLS PS4:t nyt postissa. Saas nähdä saisko noita joulunpyhinä kiinni. Tilasin koko setin kun pelkkien vakio diskanttien hinnalla sai. Samalla hautasin haaveet suuremmista kuin 4" kun näin kuvat ovipahvista sisäpuolelta.
Tietenkin n. 2h tilauksen jälkeen ilmestyi E60 diskantit tuonne myydään osastolle...
Jos aikaa riittää niin mittaan tuon subbarin reiän samalla.
Asennus oli todella helppo ja nopea tapahtuma, jottei edes kerennyt kuviakaan ottamaan. Kaiken kaikkiaan helppo homma, kun ovipahvin saa pois, niin asennus on hyvinkin simppeli.
Tuosta etuovien pahvien avaamisesta - onko se ihan oikeasti niin, että hommasta selviää ilman rikkoutuneita muovinastoja ja katkenneita johtoja? Tein omaan autoon tämän Hi-Fi "päivityksen" vain hattuhyllylle ja sekin jo muutti tilannetta niin paljon, että musiikkia voi taas kuunnella. Siksi jätinkin toistaiseksi tuon etuovipahvien avaamisen. E60 forumin ohjeet luin kanssa ja sen jälkeen juuri päätin, etten ala hakemaan kynnenvihoja ovista...
Kyllä ne ehjänä saa irti ja takaisin – alku on tosin hankalin.
Itse aloitin irroituksen sieltä saranan puolelta ylhäältä, käytin apuna tukevaa muovista lastaa alussa, jotta sai hiukan vääntöä.
Johtoja ei tarvitse irroittaa välttämättä ollenkaan, jos käytät oven alle mahtuvaa koroketta missä ovipahvi voi levätä sen hetken kun saat diskantin kytkettyä.
Toinen käsipari tietysti helpottaa ainakin asennuksessa.
G05 | X5 45e M-Sport | Mineral White – 2020 Tesla Model S Long Range Raven | Pearl White – 2020
Ei se avaaminen, vaan se sulkeminen. Onko joku tehnyt homman 1/2 vaiheittain? Eli paljonko äänenlaatu (tai sointi) paranee vielä kun fixaa etupäänkin, olettaen, että hattuhylly on jo reerassa? En ole ihan vakuuttunut, että haluan repiä noita ovia edelleenkään auki. Kuitenkin sinä päivänä Mr. Murphy päättää soittaa kesken työn tai joku osa tippuu viemäriin. Pessimisti ei pety.
Kun ottaa nuo e60.net ohjeet käteen (TIS) ja katsoo missä ne kiinnikkeet on niin sanoisin että aika helppo homma. Ekan kanssa tuhtasin pari tuntia kaiuttimien vaihdon kanssa kun halusin varmistaa ettei mikään rikkoudu ja toinen meni jo tunnissa alusta loppuun.
Parissa jutussa kannattaa olla tarkkana. Eli kun repäsee sen pahvin keskikiinnikkeen irti niin ei sitten repäise kun n. 5-10cm tai muuten voi tulla johdot mukana. Toinen ehkä tärkeempi on ensi ottaa akku irti ettei tule herjaa airbagistä ja katsoa tarkkaa ohjeet kuinka se airbagin johto irrotetaan (kahta erimallista liitintä olemassa). Myös sen takaisinlaitto on tärkeä ettei valot syty jotka sitten saa pois vain merkkihuollossa.
Joitakin on kiinnostanut kaiuttimien koko ja aikakin DLS PS4 sinne menee (4", asennussyvyys 50mm). Diskantit ovat aivan samaa kokoa kuin alkuperäiset joten vain työnsin ne niille kuuluvaan reikään ja alkuperäinen vaahtomuovi tukee takaa.
Jos joku ostaa samaiset kaiuttimet niin ainakin itse laittaisin diskantin tason kohtaa low. Itsellä jäi alkuperäis asetukseen eli high ja hiukan kihisevät omaan korvaan. Kuitenkin paljon parempi ääni kuin vakioissa.
Bemarin asentajat olivat sitten myös onnistuneet asentamaan alkuperäiset niin että tiivistenauha oli liimautunut kartioon...tämä siis sitä saksalaista laatutyötä josta maksetaan maltaita...vai olisko ollut turkin poika vuorossa? ;-)
Comment