Originally posted by Kentsu
View Post
E39 soittimen vaihto?
Collapse
X
-
Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
-
-
Originally posted by Carbonfiber View PostTuollaista ei mistään löydy valmiina? Jotain valmistusohjeita edes? Haluaisin ton läpän säilyttää ettei näytä niin kauhealta toi kojelauta asennuksien jälkeen.
Ilmeisesti ainakin BMW:n karvahattusoittimessa on sen soittimen irroituksen takaa paljastuvassa kehikossa sellainen poikkitanko, joka pitää leikata poikki jotta uusi DIN soitin menee kuten tuossa mulla. Kehyksen irroitus näytti sen verran isotöiseltä että leikkasin rautasahalla tangon sen kiinni ollessa, laittaen jonkun "kupin" alle jotta sahasilppu ei tipu sinne reikään…. Sitten tehtailin tuon alaosan kokoisen n. cm:n paksun lankun, johon tuli DIN-reikä. Tämän lankun pulttasin erinäisiä kiinnikkeitä hyödyntäen tuohon alkuperäiseen kehikkoon, soittimen saa siis kiinni tässä vaiheessa mutta viimeistelyyn menikin sitten aikaa... Tuo lankku on siis syvemmällä kuin lopullinen soittimen ympärillä oleva etulevy. Ja mittailemaan joutui tarkkaan, kriittisin on tuo syvyys ja esim. tuo minun soitin ei uponnut ilman sen kummempia modauksia tuon syvemmälle, eikä sitä saanut samaan kulmaan kuin tuo etulevy.
Noh, sitten väsäsin peltilevystä ja ohuemmasta vanerista levykotelon tuonne läpän alle, siihen tuli sellainen tappi takapäähän joka uppoaa alkuperäisen soittimen kannakereikään siihen alkuperäiseen kehikkoon, vuoraus mustalla keinonahalla. Se kotelo on tavallaan sellainen laari jossa ei ole kattoa, pohja on peltilevystä ja reunat ohuesta vanerista (paksuus n. 5 mm, tais olla sittenkin jotain kovalevyä tms). Tämän kotelon työnsin sitten valmiina tuonne sisään ja liimasin epoksilla peltilevyn etureunan kiinni tuohon DIN-lankkuun, jätin keinonahkaan ylimääräistä tuohon etureunaan ja käänsin sen peittämään tuon peltilevyn ja lankun välisen sauman. Tässäkin joutui mittailemaan ja sovittelemaan jonkun verran… Koko systeemin pitäisi lähteä nyt siis kerralla irti kun vain pulttaa tuon lankun irti. Ja orggis soittimen saa takaisin tilalle, sillä sahatulla poikkitangolla ei ole kiinnityksen kannalta paljon merkitystä.
Lopuksi valmistin vielä tuon päällimmäisen koristelevyn ohuemmasta vanerista, paklausta, hiontaa ja maalaus himmeällä mustalla. Lankkuun ruuvasin soittimen molemmille puolille leveäkantaiset ruuvit, ruuvien kantoihin tuli kaksipuolinen teippi johon tuo koristelevy tuli siis kiinni. Ruuvaamalla ruuvien syvyyttä säätämällä sain helposti tuon etumaisen levyn oikealle syvyydelle, onhan tuo hyvin pysynyt tuolla tarralla mutta voi kai siihen jonkun pätevämmänkin kiinnityksen tehtyä. Soittimen USB-liitäntä tulee tuonne läpän taakse toiseen reunaan, jossa tikku voi olla läpän takana.
Helpolla jos haluaa päästä niin tekee vain tuon DIN-lankun jonka viimeistelee hyvin. Tuo minun väsäys oli oikeastaan v_tunmoinen projekti mutta saipahan sellaisen kun halusi.
Itse soitin JVC KD-AVX22 ei täysin vastannut odotuksia. Kosketuksella toimiva pyöritettävä volyymisäätö on hanurista, onneksi on sentään orggis rattikake käytössä. Bassoja tulee heikommin kuin orggis radiosta ja naukuu subia vaikka on Rainbown erillissarjakin eteen vaihdettu. Tosin laittessa on muun muassa BMW:n oranssiin sisävalaistukseen sopiva taustavalaistus ja ajastettava himmennin. Samoin etulevyn kulma on sähköisesti säädettävissä.Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Jatkanpahan samaan topicciin minäkin.
Tuli hankittua tuollainen E39 jossa on RDS Business, tietenkin nauhurilla.
Ja kun tarkoituksena on laittaa vähän parempia kaiuttimia ja pari vahvistinta niin kernaasti laittaisi myös ohjelmalähteen joka pyörittää levyjä ja lukee usb-tikkuja.
Nyt olen jo sen verran viisastunut että etulevyjä ja johtosarjoja sitä tarkoitusta varten saa mutta kuinka käy sitten niiden ajotietokoneen funktioiden joita tuolla alkuperäisellä ohjataan? Eli viiksen napilla selattavan valikon tietojen asettaminen ja kulutusmittareiden nollaus ja mitä muuta sillä nyt tehdäänkään. Voiko ne tehdä myös muuta kautta? Ei oikein taitu tuo saksan kieli, millä ohjekirja on kirjoitettu.
Ja jos jollakulla on linkkiä lähistöllä mistä löytää englanninkielisen manuaalin, niin voisi miulta säästää sen etsimisen vaivanE39 530d Touring
Comment
-
-
Nyt ei heti löytynyt. Mutta onkos porukka asennellut näitä ns. järkevästi, ilman peitelevyjä vaan niin, että mid jää paikalleen?
Tai toisinpäin, että midin tilalle soitin, näin yläkansi menee kiinni.
Tarkoitus alkaa tekemään ns. järkevää asennusta, jotta mahdollisimman hienolta sitten näyttäisi.
Esim.
ja paras: https://i.ytimg.com/vi/AQdWSlxMkmE/hqdefault.jpg
Niukasti vaan löytyy DIY ohjeita noille.
Vielä kysymys monitoimiratista, mitkä pioneerin mankat sitä tukevat (näköjään ostettava erillinen adapteri)
Sitten vielä lopuksi tyhmä kysymys: eihän noi vakkari ja "muut" napit lakkaa toimimasta oli sitten mikä tahansa soitin?
Comment
-
-
Taitaa kaikissa pioneerin soittimissa olla paikka langamliselle kaukosöätimelle. Ainakin niissä, mitä minä oon nähnyt. Ja hyvin pelaa ratin napit, kun hommaa sen adapterin. Vakkarin yms. napit pelaa normaalisti, vaikka soittimeen liittyviä nappeja ei virittele käyttöön.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Tompd View PostTossa selailin läpi ton Ruotsalaisen foorumin hifistely homman niin tuli vaan mieleen että onko toi MIDin jättäminen Alpinen soittimen rinnalle vain ulkonäkö seikka vai jäädäänkö siitä vaan ihmettelemään kellonaikaa?
Asensin soittimen niin syvälle että myös alkuperäinen peitelista menee kiinni ja rattinapit adapterin kautta toimivat. CD:n vaihtaminen on työlästä/mahdotonta ajossa, mutta USB, BT stream spotifystä ja radio ovat käytössä. Soittimen alalaidasta jää hieman piiloon, mutta napit ovat käytettävissä kun luukku on auki sekä tietenkin näyttö myöskin kokonaisuudessaan näkyy. Leikkasin alkuperäisestä soittimesta peitelistat sivuille, jotta myös luukku auki näyttää siedettävälle.
BT handsfree mikrofonin sijoitin kuljettajan puolen pilarin ylälaitaan.
Soittimena Kenwood BT92SD.
Comment
-
-
E38:n soitinkehikon yläosa ja e38:n MID? Jos e38-mallin soittimen luukku toimii mitenkään e39:ssä niin sen allehan mahtuu soittimet ihan erilailla v.s. e39:n vastaava :think
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Comment