Itse ostin juuri Dension Gateway 300. Probleemana alkuperäisen soittimen irroittaminen, olen kyllä etsinyt tietoa irroittamisesta, mutta ei tunnu irtoavan.. Soitin on BMW Reverse RDS Variante II. Volume napin takana siis reikä, jossa "vipu" jota pitäisi kaiketi työntää oikealle? Vipu liikkuu, mutta soitin ei irtoa, vaikka kuinka koittaisi meisselillä auttaa vasemmasta reunasta.. Onkohan se vipu rikki tai jotain?:thinkOnko muilla ollut tälläistä ongelmaa, tai voisiko joku ystävällisesti ottaa kuvan siitä vivusta, että miten se lukittaa soittimen paikoilleen?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
iPodin kytkentä (E39 ja vastaavat)
Collapse
X
-
Itse asensin juuri Intravee II + Alpine KCA-420 yhdistelmän. Autossa on orkkis MKIV navi. Yhdistelmä on lähes täydellinen. Voin suositella kaikille. Intraveen valmistajilla on äärimmäisen hyvä tuki laitteelleen ja jälleenmyyjä toysinyourcar.com antoi hyvää palvelua. Voin väittää, että parempaa iPod integraatiota ei autoon helpolla löydy. Asennus oli myös erittäin helppoa: piuhat irti CD-vaihtajasta ja kiinni uuteen boksiin.
Comment
-
-
Originally posted by Leksi View PostItse ostin juuri Dension Gateway 300. Probleemana alkuperäisen soittimen irroittaminen, olen kyllä etsinyt tietoa irroittamisesta, mutta ei tunnu irtoavan.. Soitin on BMW Reverse RDS Variante II. Volume napin takana siis reikä, jossa "vipu" jota pitäisi kaiketi työntää oikealle? Vipu liikkuu, mutta soitin ei irtoa, vaikka kuinka koittaisi meisselillä auttaa vasemmasta reunasta.. Onkohan se vipu rikki tai jotain?:thinkOnko muilla ollut tälläistä ongelmaa, tai voisiko joku ystävällisesti ottaa kuvan siitä vivusta, että miten se lukittaa soittimen paikoilleen?
Nupin kun olet irroittanut niin näkyy torx-reikä josta pyöräytät hieman ja vedät samalla niin soitin lähtee irti. Ei ole itselläni ainakaan koskaan lujassa ollut.
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by Jaska.T View PostNupin kun olet irroittanut niin näkyy torx-reikä josta pyöräytät hieman ja vedät samalla niin soitin lähtee irti. Ei ole itselläni ainakaan koskaan lujassa ollut.
Comment
-
-
Originally posted by Leksi View PostLuin jostakin, että vanhemmissa malleissa on sellainen metalliliuska tms. joka kyllä näkyy minullakin, torxia ei ole tuossa mallissa.. (Voin ottaa jonkinsortin kuvan, jollen saa vieläkään auki) Täytyy koittaa purkaa tuosta keskikonsolin ympäriltä noita listoja ja muoveja hieman ja katsoa saisko sitä kautta irti.. Voimaa en uskalla enempää käyttää... Menee kuoret rikki seuraavaksi
Voihan se olla niinkin, itselläni on kokemusta vain vm.2000->. Kyllä tänne joku viisaampi tulee kohta kertomaan miten se lähtee
G30 530e Msport
-------------------------------------------------
F30 330e Msport
E60 525d Msport LCI
E39 530d Touring
Ex E46 320i coupé
Ex AC Schnitzer S5 3.0d
Ex ALPINA B6
Ex E34 525i Touring
Ex E36 328i Coupe
Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
Never Drive Faster Than
Your GuardianAngel Can Fly
Comment
-
-
Originally posted by TKGL View PostItse asensin juuri Intravee II + Alpine KCA-420 yhdistelmän.
Itse myöskin kuullut paljon kehuja tuosta Intravee II:sta. Olisi nimittäin itsellänikin tarve saada E39:iin (preface, MK2 navi/4:3 näyttö, 6-cd vaihtaja) tuo oma iPodi skulamaan. :think
Comment
-
-
Originally posted by Leksi View PostItse ostin juuri Dension Gateway 300. Probleemana alkuperäisen soittimen irroittaminen, olen kyllä etsinyt tietoa irroittamisesta, mutta ei tunnu irtoavan.. Soitin on BMW Reverse RDS Variante II.
Comment
-
-
Originally posted by mailman View PostÖöö, kerrotko tyhmälle, et mitä tuolla Alpinella tässä tapauksessa niinkuin tehdään?
Itse myöskin kuullut paljon kehuja tuosta Intravee II:sta. Olisi nimittäin itsellänikin tarve saada E39:iin (preface, MK2 navi/4:3 näyttö, 6-cd vaihtaja) tuo oma iPodi skulamaan. :think
[BMW Navi näyttö]->[BMW (CD-vaihtajan piuhat)]->[Intravee]->[Alpine KCA-420i (modattuna paras)]->[iPod]
Menin jo itekkin sekasi joten editoidaan taas: Eli tuo KCA on oltava myös jos haluaa iPodia hallita, koska Intravee on vain IBUS adapteri noiden kahden välille
Ja jos autossa on DSP nappi, niin nähtävästi tarvitsee myös Dice DSP Adapterin.
Ite tosin haluaisin iPodin hanskalokeroon tjs.. mutta joutuupi vetämään piuhaa.
ALPINA B3 3.3 Coupe #211
ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport
If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostEihän E39:n Reverse RDS tue CD-vaihtajaa (eikä sitä emuloivia laitteita). Vai onko variante II jotenkin erilainen?
Comment
-
-
Originally posted by Jamperi View PostIte oon käsittäny sen homman niin, että tuo KCA-420i modattuna osaa herättää iPodin sleepistä ja on must jos asennus on peräkontissa. ja silloin järjestys menee nähtävästi tässä järjestyksessä:
[BMW Navi näyttö]->[BMW (CD-vaihtajan piuhat)]->[Intravee]->[Alpine KCA-420i (modattuna paras)]->[iPod]
Menin jo itekkin sekasi joten editoidaan taas: Eli tuo KCA on oltava myös jos haluaa iPodia hallita, koska Intravee on vain IBUS adapteri noiden kahden välille
KCA-420i ei tosiaan osaa herättää iPodia unesta johon se menee mallista riippuen noin 12 tunnin idlen jälkeen. iPodin voin toki pitää hereillä vaikka säännöllisillä muistutuksilla (valmiita muistuksia voi ladata intraveen sivuilta. Siellä on eri iPod malleille sopivia paketteja). Elegantimpi tapa on toki modata KCA-420i siten, että se osaa herättää iPodin. Tähän hommaan saa apua ja tarvikkeita Intraveen valmistajalta. Modaus on helppo tehdä itse. Yksi jamppa tekee siellä myös postin välityksellä näitä modauksia kädettömille (pientä korvausta vastaan siis). Modaus ei siis kuitenkaan ole mitenkään pakkojuttu.
Originally posted by Jamperi View PostJa jos autossa on DSP nappi, niin nähtävästi tarvitsee myös Dice DSP Adapterin.
Oman DSP -tyypin voi tarkistaa ottamalla CD-vaihtajan irti ja tarkistamalla millaiset liittimet vaihtajalle menee. Jos vaihtajasta löytyy yksi kolminapainen ja yksi kuusinapainen liitin, on kyseessä analoginen liitentä. Muussa tapauksessa liitentä on koaksiaalinen ja digitaalinen.
Jos autossa on digitaalinen DSP, joutuu autoon laittamaan AD-muuntimen. Tämä voi olla mität tyyppiä tahansa, kunhan liitennät on ja jännite/virta speksit on autokäyttöön sopivat. Yllä mainittu Dice:n purkki taitaa olla aika näppärä tähän hommaan. Ainakin näin olen lukenut.
Tässä linkki, josta käy ilmi käyttöliittymä MKIV navilla. Tämänkin jälkeen on toki tullut firmware päivityksiä Intraveehen ja käyttöliittymä on nykyään vieläkin parempi.
http://www.youtube.com/watch?v=d2tUW...rom=PL&index=8
Comment
-
-
Moi. ja tervehdys. Eka viestiä foorumille rustaan. Tarkotus ois myös saada ipodi hanskalokeroon ja soitin toimiin. Oon vain tässä pari päivää selaillu nettiä ja oon ihan sekaisin mitä mun täytyis tehdä. Eli autona on 6/2002 E46 ja business cd soittimena. Olen siis ymmärtänyt että auxia tossa ei ole? Diceä olen ajatellut kytkemiseen ja nyt kysynki että voinko huoletta hankkia sen niin että saan myös sen toimimaan tossa radiossa? Dicen sivujen mukaan heidän boksi tukis 99 mallista lähtien joten he ainakin niin väittävät että homma pitäis toimia. Eli pitääks mun hankkia joku erillinen aux sarja tohon radioon vai tuleeks tuo dice sitte cd optioon kiinni vai kuinka tuo homma toimii. Jos joku osais kertoa selkeästi tämän homman ni pääsisin eteenpäin.
Comment
-
-
Vääntäkää nyt tyhmälle rautalangasta että miten saan tuon iPod:in kytkettyä.
Auto on -99 e39 530d. Ja alkuperäinen soitin on ilmeisesti BMW professional, kasettisoitin löytyy sen kääntyvän lipan alta ja cd-boksi peräkontista.
Ostin jo sen sovitteen ja johtosarjat että saa tavallisen 1-din soittimen laitettua mutta taitaa jäädä vaihtamatta ku tuossa vakiosoittimesta toimii se ajotietokone ja webasto.E61 535d -04
Comment
-
-
iPod install - 1997 with MK1 Navi and DSP
Onko kellään tietoa onko tämä mahdollinen ilman navia olevaan Business RDS:n?
Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by AnttiR View PostVääntäkää nyt tyhmälle rautalangasta että miten saan tuon iPod:in kytkettyä.
Auto on -99 e39 530d. Ja alkuperäinen soitin on ilmeisesti BMW professional, kasettisoitin löytyy sen kääntyvän lipan alta ja cd-boksi peräkontista.
Ostin jo sen sovitteen ja johtosarjat että saa tavallisen 1-din soittimen laitettua mutta taitaa jäädä vaihtamatta ku tuossa vakiosoittimesta toimii se ajotietokone ja webasto.
Comment
-
Comment