Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subbarit ja kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 518i 86
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 126

    Subbarit ja kulutus

    Onko kukaan huomannut kulutuksen kasvua subbareiden asennuksen jälkeen? Itellä 2x12" type-r ja A6. Keskikulutus noussut 0.5-1 litralla 8) .
    Laturi ilmeisesti aika kovilla. Auttaisikohan konkka yhtään? Valot vilkkuu melko reippaasi.
  • Cetyl
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 85

    #2
    No mulla ei ainakaan oo bensan kulutus noussu subbareiden myötä, mahtaakohan vaikuttaa asiaan :?: Siis jos laturin pitää kehittää enemmän virtaa -> eli pitäs pyöriä nopemmin, mutta eihän se nyt konetta saa nopeemmin pyörimään jolloin myös laturi pyöris nopeemmin :shock: No tiedä häntä :roll:

    Comment

    • OrioN
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 197
      • Lohja Finland

      #3
      Laita konkka sinne, niin johan loppuu disco ilmiö... :wink:
      OrioN

      -----------
      EX. - 328IA -95 e36 Cabriolet
      EX. - 325i -94 E36 Coupe
      EX. - 316 -88 E30

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2817
        • Kuusankoski

        #4
        no tottahan se on että sähkölaitteet kuluttaa löpöä, mitä enemmän kulutusvehkeitä sitä isompi vaste laturilla ja sitä enemmän se rasittaa konetta.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6768
          • PK-seutu

          #5
          Jeps. Konkka saattaa auttaa valojen vilkkumiseen, mutta ei laturin rasitukseen...
          S65, S85, H1, N63TU, IB1

          Comment

          • Wilikki
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2004
            • 108
            • Pohjois-Savo

            #6
            Itselläni on 2x12" bassoa kontissa ja olen suunnitellut laittavani vielä kajarivahvistimen erikseen. vaatiiko se välttämättä jo virtakonkkaa 2vahvistimen pyörittämiseen? :?: :|
            pääasia, että viihtyy!

            www.kaytanhousuja.com

            Comment

            • laine
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1504
              • Helsinki

              #7
              joop, konkka sisään niin pitäs valoje vilkunta loppua

              Comment

              • pyroz
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 6768
                • PK-seutu

                #8
                Originally posted by Wilikki
                Itselläni on 2x12" bassoa kontissa ja olen suunnitellut laittavani vielä kajarivahvistimen erikseen. vaatiiko se välttämättä jo virtakonkkaa 2vahvistimen pyörittämiseen? :?: :|
                Vahvistimen merkki & malli & RMS-tehot?
                S65, S85, H1, N63TU, IB1

                Comment

                • Team Kätsä
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2003
                  • 125

                  #9
                  Karhea nyrkkisääntö..1000w/rms tehoa varten yksi faradin konkka..

                  Valojen vilkkumiseen tietty vaikuttaa myös auton oman virtajärjestelmän kunto..Onko akku ok..?? Laturin kapasiteetti..??

                  Mitkä vahvistimet sulla siellä on ja mitä ne ajaa..??

                  Comment

                  • Wilikki
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 108
                    • Pohjois-Savo

                    #10
                    Infinity Reference 7540A Tehot 4 ohmiin 4 x 111W
                    pääasia, että viihtyy!

                    www.kaytanhousuja.com

                    Comment

                    • BestMotorWith
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 382
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Originally posted by Cetyl
                      No mulla ei ainakaan oo bensan kulutus noussu subbareiden myötä, mahtaakohan vaikuttaa asiaan :?: Siis jos laturin pitää kehittää enemmän virtaa -> eli pitäs pyöriä nopemmin, mutta eihän se nyt konetta saa nopeemmin pyörimään jolloin myös laturi pyöris nopeemmin :shock: No tiedä häntä :roll:
                      Ootko huomannu et ku flekti lahtee päälle, ni kierrokset tippuu ja sit taas nousee takas vaikka on sahkönen flekti ja konepyörii samaa nopeutta.. Että kyllä ne sähkö laitteet vaikuttaa aikapaljonkin siihen kulutukseen..
                      Sama asiahan tulee pyörällä ajaessa jos siinä on dynamometri päällä tai ei.. sama ku ajais popit päälä... :wink:
                      If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                      http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                      Comment

                      • 518i 86
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 126

                        #12
                        Onko konkasta hyötyä jos on "vakioakku" eikä mitään Optimaa tai Exiden Maximaa? Saako "vakioakulla" ja konkalla enemmän ääntä?

                        Mistä johtuu ilmiö: Tuntuu tulevan etupenkeille enemmän painetta ja ääntä kun on etuovet auki :shock: . Muutosta ei tapahdu paljoa pelkällä lasien avamisella. Onko takakoppa liian tiivis vai mistä johtuu?

                        Comment

                        • pyroz
                          BTCF Member
                          • Nov 2002
                          • 6768
                          • PK-seutu

                          #13
                          Originally posted by 518i 86
                          Onko konkasta hyötyä jos on "vakioakku" eikä mitään Optimaa tai Exiden Maximaa? Saako "vakioakulla" ja konkalla enemmän ääntä?

                          Mistä johtuu ilmiö: Tuntuu tulevan etupenkeille enemmän painetta ja ääntä kun on etuovet auki :shock: . Muutosta ei tapahdu paljoa pelkällä lasien avamisella. Onko takakoppa liian tiivis vai mistä johtuu?
                          Kyllä konkasta hyötyä on tavallisenkin akun kanssa, varmaan melkeinpä enemmän...

                          Mulla on sama ilmiö. Tiiä sitte tarkkaan mistä johtuu.. Toinen kummallinen ilmiö on se, että subi on varapyöräkotelossa ylöspäin, ja vaikka avaa takaluukun, ni ulos ei kuulu paljo mitää :shock:
                          S65, S85, H1, N63TU, IB1

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17854
                            • PKS

                            #14
                            Originally posted by pyroz
                            Mulla on sama ilmiö. Tiiä sitte tarkkaan mistä johtuu.. Toinen kummallinen ilmiö on se, että subi on varapyöräkotelossa ylöspäin, ja vaikka avaa takaluukun, ni ulos ei kuulu paljo mitää :shock:
                            Sedanissa mulla oli ihan sama juttu. Mutta kontin kun avasi niin ei myöskään kuulunut oikeastaan mitään.

                            Touringissa taas meni pakka uusiksi. Takakontin kun avaa niin soi aivan saakelin ylhäältä, kaikki alabassot häviää ja jos kontissa kuuntelee niin kuullostaa aika rumalta. Edessä auton sisällä kuitenkin kuulostaa hyvälle, aika sama onko ovi auki vai kiinni, kunhan ei takakontti ole auki
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                            ½
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Gonzalez
                              BTCF Member
                              • Jun 2003
                              • 2632
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by Dualfun
                              jos kontissa kuuntelee niin kuullostaa aika rumalta.
                              :shock:
                              530d GT F07 2010
                              325i E30 Cabriolet 1987

                              Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎