Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paine jää takakonttiin!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • riuska
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1160
    • Lahti

    #46
    Originally posted by jape3 View Post
    Juu, kyllä putken ulostulo elementin kanssa samalle seinälle. Ja jos on "normiloota" siis selkänojaa vasten niin elementti taaksepäin osoittamaan
    Katotaa tossa ku saan uuden boksin valmiiksi ja putki elementin viereen taaksepäin. Ennen oli putki ylöspäin ja soi silloinkin ihan hyvin paskalla 10" elementillä ja eikä hirveesti mene tehojakaan subille...
    F30 320d
    F30 320i
    E46 320i
    E36 325i
    E30 316

    Comment

    • j.laitine
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 282
      • Jyväskylä

      #47
      Originally posted by riuska View Post
      Allekirjoittaako jotkut muutkin kyseisen homman refleksiputken paikasta????????????????:think

      E: Mikä auto muuten kyseessä???
      Kyllä tuo on ihan totta, että putki samalle seinälle kuin elementit.. Itselläni on e36 sedani ja kotelo on varapyörä koteloon tehty, niin että portti on mahdollisimman takana perä konttia ja elementit aivan siinä portin etu puolella. elementteinä 2x12" GZ radioactive spl.ää ja päätteenä ext-3000 ja mitattu 146,2 yhdellä P..skalla akulla.. Eli aika toimiva toteutus, mutta jos et koteloa jaksa hieroa sinne varapyörä koteloon, niin kotelo toiseen reunaan konttia ja elementit ja putki keskelle päin ja kaikki mielellään avartaa vähän sitä hattuhyllyä
      Audi s4 b5
      e21 323 (Ikuisuus rojekti)
      M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


      Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

      Comment

      • BMW_mane
        BTCF Member
        • Feb 2009
        • 871
        • Ilmajoki

        #48
        Kyllä elementti ja putki samalle seinää itsellä molemmat osoottaa ns. "taakse":äi ja kyllä mukavasti paine tuloo sisälle.. itellä on hattuhyllystä vakiokajarit irti..
        - Käyttöauto Bmw Service -
        NSC Motorsport

        Nykyiset:
        - 318d -16 B47d20 Mineralweiss
        - 316ti -98 M43b16 Alpinweiss
        - 328i -99 M52b28 Cosmosswartz Metallic "Drifter project"

        Ex:
        - 525i -09 N53b30 Monacoblau Metallic
        - 523i -96 M52b25 Calypsorot Metallic
        - 318i -08 N43b20 Montegoblau Metallic
        - 320i -02 M54b22 JapanRot
        - 316i -95 M43b16 Alpinweiss
        - 316i -89 M40b16 Citroen KJA

        Comment

        • GeeTee
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 374
          • Lappeenranta

          #49
          Originally posted by j.laitine View Post
          Kyllä tuo on ihan totta, että putki samalle seinälle kuin elementit.. Itselläni on e36 sedani ja kotelo on varapyörä koteloon tehty, niin että portti on mahdollisimman takana perä konttia ja elementit aivan siinä portin etu puolella. elementteinä 2x12" GZ radioactive spl.ää ja päätteenä ext-3000 ja mitattu 146,2 yhdellä P..skalla akulla.. Eli aika toimiva toteutus, mutta jos et koteloa jaksa hieroa sinne varapyörä koteloon, niin kotelo toiseen reunaan konttia ja elementit ja putki keskelle päin ja kaikki mielellään avartaa vähän sitä hattuhyllyä
          Onks sulla kuvia tosta toteutuksesta ? Ois kiva nähä mite porukka laittanu noita.
          e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

          Comment

          • KasTrolli
            BTCF Member
            • Dec 2007
            • 762
            • Tampere

            #50
            Eipä ole kyllä mikään absoluuttinen, autuaaksi tekevä, kiveen hakattu totuus tuo "putki samalle seinälle elementin kanssa maksimaalisen hyödyn saamiseksi". Nyrkkisääntönä kuitenkin, ettei putkea laiteta suoraan elementin taakse.
            sigpic

            Comment

            • ^alexi^
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 258
              • Kemi

              #51
              Itellä on 2x12" takakontissa ja ne on suunnattu taaksepäin ja reflexi tulee siitä suksipussin aukosta sisälle. Antaa ihan hyvin painetta mutta paremminkin voisi olla :think

              Comment

              • Stirlitz
                Bimmer Rookie
                • Aug 2009
                • 170
                • Helsinki

                #52
                Itselläni on sigun sedanissa suksipussi valmiina. Saisiko enemmän painetta, jos irroitan tuon pussin kehyksineen niin, että vain se nahkaläppä jää käsinojan ja kontin väliin :think

                Comment

                • Haggis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 1570
                  • Wackyland

                  #53
                  Originally posted by Stirlitz View Post
                  Itselläni on sigun sedanissa suksipussi valmiina. Saisiko enemmän painetta, jos irroitan tuon pussin kehyksineen niin, että vain se nahkaläppä jää käsinojan ja kontin väliin :think
                  Kyllä jonkin verran saa. Itse ajattelin kesällä porailla myös vähän isoja reikiä siihen kiinnitys peltiinkin :think
                  Käyttis:Kia Optima TF

                  Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                  Comment

                  • Zuuzo
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2007
                    • 441
                    • Etelä-Savo, Pieksämäki

                    #54
                    Originally posted by ojmichael View Post
                    Itselläni on sedanissa suksiluukun pelti irroitettuna, ja elementti suunnattuna siitä kabiiniin ja kotelo tiivistetty selkänojaa vasten. Ihan mukavasti painetta näin.

                    Coupessa onnistuisi varmaan jonkinlaisella refleksikotelo ratkaisulla, jolloin putket tulisivat hattuhyllyn läpi, vaikka takakaiuttimien paikoista. Työtähän tässäkin asennuksessa tietysti on. :think
                    Coupessa ei toimi ainakaan kunnolla refleksikotelo jossa putjet tulee hattuhyllyn läpi, kyselin tuon eräältä kaverilta jolla on kokemuksia erilaisista asennuksista coupe bemariin.
                    omassa coupessa on hattuhyllyn kajarit otettu pois ja refleksikotelo selkänojaa vasten ja ihan riittävästi on painetta tullu ainakin omasta mielestä.

                    Comment

                    • Stirlitz
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2009
                      • 170
                      • Helsinki

                      #55
                      Originally posted by Haggis View Post
                      Kyllä jonkin verran saa. Itse ajattelin kesällä porailla myös vähän isoja reikiä siihen kiinnitys peltiinkin :think

                      Ok. Onko millainen homma tuo suksipussin irroitus? Tarkoitus olisi saada se suhteellisen ehjänä irti.

                      Comment

                      • Haggis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1570
                        • Wackyland

                        #56
                        Originally posted by Stirlitz View Post
                        Ok. Onko millainen homma tuo suksipussin irroitus? Tarkoitus olisi saada se suhteellisen ehjänä irti.
                        Taisi olla pellissä kiinni vain jollain muovi nipsuilla. Muistaakseni ei tarvinnut edes ruuvata mitään irti.
                        Käyttis:Kia Optima TF

                        Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                        Comment

                        • Miikkis_
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 39
                          • Kouvola

                          #57
                          Originally posted by Zuuzo View Post
                          Coupessa ei toimi ainakaan kunnolla refleksikotelo jossa putjet tulee hattuhyllyn läpi, kyselin tuon eräältä kaverilta jolla on kokemuksia erilaisista asennuksista coupe bemariin.
                          omassa coupessa on hattuhyllyn kajarit otettu pois ja refleksikotelo selkänojaa vasten ja ihan riittävästi on painetta tullu ainakin omasta mielestä.
                          Itse ostin eräältä foorumilaiselta refleksikotelon joka sopii juuri ja juuri mitoiltaan tuonne takapenkin taakse. Tulee ajeltua takapenkki kaadettuna alas kun ei onneks hirveen usein tarvi ketään takana kuskailla Soi ihan riittävästi, mut oishan se toki kiva ettei tarvis tuommosia patentteja pitää käytössä.

                          Tutulla on kyl omassa coupessaan aika mielenkiintonen ratkaisu tehty poppien suhteen jonkun nahkahousun toimesta. Kaks 12" Cerwinin elementtiä kiinnitetty siten takapenkin selkänojiin kontin puolelta että kalvot on penkkeihin päin. Tuon virityksen taakse konttiin on laitettu vielä paksu pleksilevy elementtien taakse, ja vasemmalle sekä oikealle on jätetty raot painetta varten. Kiinnostas kyllä enemmänkin tutkia että miten toi on tarkalleen tehty, soi meinaan sen verran kiitettävästi. Ja se mikä on parasta tossa asennuksessa on se että sinne konttiin mahtuu vielä ihan kiitettävästi tavaraa humppavehkeiden lisäksi. Itellä ei mahdu nimittäin ku hätäsesti se pari kaljakoria mikä kyllä häiritsee..
                          E36 320iA Individual Coupé '94, Veilchenblau Metallic

                          E46 330d Touring '00, Titansilber Metallic

                          "Nothing is more expensive than a cheap BMW"

                          Comment

                          • tero_v
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 970
                            • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                            #58
                            itellä oli coupessa aikoinaan 2x12 suljetus jotka aluksi suuntasin eteen ja ihmettelin, ku ei kuulunut juuri mitään vaikka oli selkänojat alhaalla, sitten käänsin ne taaksepäin ja sointi parani ainakin 3 kertaisesti. nykyään 15" 36hz refleksis ja kokeilin piruuttani senkin kääntää eteen päin, niin ei kuulunut mitään.

                            tein hattuhyllyn uusiksi, niin sitten loppui räminät ja kuuluu kopissa vaikka selkänojat on ylhäällä.



                            nyt ollu samat vehkeet talvi rassissa golf 2, jossa on avoin perä, eikä kuulu sen kovempaa kuin tossa pemarissakaan, vaikka pemu on porrasperäinen, joten kyllä tuo pemun kontti nyt hengittää kapiiniin
                            E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                            650hp/850nm 1.8bar
                            1/4m 11.48s/208km/h
                            100-150km/h 2.01s
                            100-200km/h 6.99s


                            EX jatkeet:
                            e39 528 M-Sport -99
                            e36 318is "M-sport" -92

                            Comment

                            • Hasaba
                              BTCF Member
                              • Jun 2009
                              • 194
                              • Äänekoski

                              #59
                              Itsellä e36 sedan, niin hyvin kuuluu, ainakin omasta mielestäni eli itselläni vain 15" ja noin 70litranen 6" aeroportilla. Viritaajuus jotain 37-38hz väliin. Hattuhylly ja peräkontti rämisee kyllä nii perkeleesti mutta se ei paljua sisälle kuulu tukka tärisee päässä kun edessä istuu ja ei ole otettu pistehitseillä olevaa lätkää pois, ja subi suunnattu nyt kontinkanteen päin. Hattuhyllyn kajarit kun ottaa pois niin ei mitään vaikutusta kuuluvuuteen, takapenkkiläisten valitus vain kun ei diskantti kuulu ollenkaan
                              E39 525ia M-sport -01
                              e21 315 -83 (Prokkis)

                              Audi a4 1.8t avant -05(EX)
                              e91 320d -06 Barrique rot (EX)
                              e21 316 -79 (Prokkis) (EX)
                              e46 320d M-sport Touring -03 (EX)
                              e36 318i -96 Toukka(EX)
                              e46 316i -99(EX)
                              e39 520i -97(EX)
                              e36 316i -98(EX)

                              !Autotrailerin vuokrausta!

                              Comment

                              • AJM77
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2004
                                • 46
                                • Kotka

                                #60
                                Itsellä kokeilussa pioneerin 12" littu, 15 ja 25litran kotelossa apukuskin jalkatilassa. menossa hanskalokeroon/jalkatilaan tehtyyn koteloon, kunhan kelit sallii kuiduttaa ulkona. kotelosta voisi tehdä niin suuren kuin tuohon paikkaan on mahdollista. toimii omasta mielestä paremmin kuin mikään subbari bemareissa aiemmin! hattuhyllyä en ole puhkaissut. mutta suksi luukut tms. kokeiltu.
                                BMW 318iM -88
                                BMW 525iA -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎