Itellä pääsee ainaki paineet ihan hyvin ohjaamoon elementti on joku paska 10" boksi viritetty n:37hz. Refleksiputki on suuripiirtein vanhojen takakaiuttimien kohdalla missä ei ole ku pelkät kaiutin ritilät. Lankkuna soundstreamin vanha 5 kanavainen. Mikä ohjaa etupään erkka sarjaa ja takapaneleissa olevia 5 ja varttisia.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Paine jää takakonttiin!
Collapse
X
-
Originally posted by Sime View PostSuljettu kotelo on, mutta mielessä on käynyt se refleksikotelon tekeminen, jolloin refleksiputket tulis hattuhyllystä läpi. Takakaiuttimia en ole ottamassa pois, mutta ei loppuunsa tekis mieli pistää hattuhyllyäkään palasiks. Tässä nyt on pien ongelma.. Ja tuolla, että subi tulisi takapenkille tarkoitin, että sille tekisi kotelon takapenkin lattialle siihen keskelle. Minäkään en sentään niin ääliö ole, että olisin sitä laittamassa mihinkään penkin päälle...
E:Ja kannattaa tehdä se refleksiboksi ja jos et haluu luopua hattuhyllyn kajareista ni refleksi putki vää hattuhyllystä läpi ni rupee tulee painetta ei äänentoiston kustannuksella ku lasket vaa hyvin putken pituuden/halkaisijan..F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by riuska View Post
E:Ja kannattaa tehdä se refleksiboksi ja jos et haluu luopua hattuhyllyn kajareista ni refleksi putki vää hattuhyllystä läpi ni rupee tulee painetta ei äänentoiston kustannuksella ku lasket vaa hyvin putken pituuden/halkaisijan..
Mieluummin tekee ihan oikein sen bandbassin, vaikka se nyt hiukan isompi ja työläämpi onkin.. Tosin, edelleen sanoisin että ihan pelkästään takakaiuttimet hattuhyllyltä poistamalla saa sopivasti painetta. Sitten jos sitä pitää enemmän tulla, niin suosittelen siirtymistä tourinkiin:thinkBMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
-
Originally posted by J-Beat View PostTässä tuli semmonen mieleen, että jos teet refleksikotelon tuolle subille ja vedät ne refleksit hattuhyllyn läpi niin rakennat samalla käytännössä peräkontistasi eräänlaisen bandbass kotelon jossa mittasuhteet on varmana persiillään. Refleksissä on aina se, että putki / putket tulee aina olla samassa ilmatilassa itse elementin kalvon kanssa.Originally posted by riuska View PostE:Ja kannattaa tehdä se refleksiboksi ja jos et haluu luopua hattuhyllyn kajareista ni refleksi putki vää hattuhyllystä läpi ni rupee tulee painetta ei äänentoiston kustannuksella ku lasket vaa hyvin putken pituuden/halkaisijan..Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
-
Originally posted by _Pietu_ View Post= Eli kannattaa tehdä perseelleen viritetty bandbass-kotelo?:think
Mieluummin tekee ihan oikein sen bandbassin, vaikka se nyt hiukan isompi ja työläämpi onkin.. Tosin, edelleen sanoisin että ihan pelkästään takakaiuttimet hattuhyllyltä poistamalla saa sopivasti painetta. Sitten jos sitä pitää enemmän tulla, niin suosittelen siirtymistä tourinkiin:thinkF30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Auto kylläkin e34, mutta itsellä on elementit (2x10") suljetussa kotelossa suunnattu taaksepäin yläviistoon n.45 asteen kulmassa ja hattuhyllyyn peltiin tehty muutama pieni ilmareikä. Itse olen tyytyväinen paineeseen. Tykkimäen drift päivillä mitattiin 131db mikä riittää minulle vallan mainiosti. Elementit on 2 x Caliber CWP 10 ja vahvistimena SPL Dynamics 1450 DIG
Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU
Comment
-
-
ittellä on e36 sedan mihinä ei oo kääntyvät takapenkit eikä oo suksiluukkua.. niin otin vaan siitä keskeltä sen pistehitsillä olevan pellinpalan pois ja vakiokajarit hattuhyllystä irti nii suora läpi reikä kontin ja kapiinin välis itte sain näin paremmin painetta sisälle.. mulla tosin on 12" CW V-Max sille justihi mitootetulla refleksikotelolla ja 4" putkella... nyt tuloo painetta oikeenkin mukavasti koppihin ja asiaa paransi viälä ku ostin uuden dsp soittimen- Käyttöauto Bmw Service -
NSC Motorsport
Nykyiset:
- 318d -16 B47d20 Mineralweiss
- 316ti -98 M43b16 Alpinweiss
- 328i -99 M52b28 Cosmosswartz Metallic "Drifter project"
Ex:
- 525i -09 N53b30 Monacoblau Metallic
- 523i -96 M52b25 Calypsorot Metallic
- 318i -08 N43b20 Montegoblau Metallic
- 320i -02 M54b22 JapanRot
- 316i -95 M43b16 Alpinweiss
- 316i -89 M40b16 Citroen KJA
Comment
-
-
Refleksi putken suunta
On tossa itellä refleksikotelo takakontissa ja nyt refleksiputki on ylös päin ku oon tässä uutta boksia rakentamassa ni meinasin laittaa putken sivulle päin kun kavennan aikapaljon boksia. Onkohan tolla mitää vaikutusta äänenpaineeseen????F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by riuska View PostOn tossa itellä refleksikotelo takakontissa ja nyt refleksiputki on ylös päin ku oon tässä uutta boksia rakentamassa ni meinasin laittaa putken sivulle päin kun kavennan aikapaljon boksia. Onkohan tolla mitää vaikutusta äänenpaineeseen????
Putken ulostulon suunta samalle seinälle kuin elementtikin -->paras hyöty. Internetistä löytyy aiheesta juttua...
Ja ainakin minulla tähän mennessä 9/10:stä kotelosta jossa elementti ja putki on ollut taaksepäin on kuulunut parhaiten.:thinkBMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
-
Originally posted by _Pietu_ View PostLyhyesti:
Putken ulostulon suunta samalle seinälle kuin elementtikin -->paras hyöty. Internetistä löytyy aiheesta juttua...
Ja ainakin minulla tähän mennessä 9/10:stä kotelosta jossa elementti ja putki on ollut taaksepäin on kuulunut parhaiten.:thinkF30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by _Pietu_ View PostLyhyesti:
Ja ainakin minulla tähän mennessä 9/10:stä kotelosta jossa elementti ja putki on ollut taaksepäin on kuulunut parhaiten.:think
E: Mikä auto muuten kyseessä???F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
-
Originally posted by riuska View PostAllekirjoittaako jotkut muutkin kyseisen homman refleksiputken paikasta????????????????:think
E: Mikä auto muuten kyseessä???
Comment
-
-
Originally posted by baijeri88 View PostMulla ainekii elementti taaksepäin on toiminu aina paremmin.. Tällä hetkellä 12" Autostudion subi ?litran refleksi kotelossa taaksepäin suunnattuna ja refleksi putket kans taaksepäin... Iha kohtuu hyvi kuuluu tehoihin nähden.. auto kylläkin e34.. ja eikös se putkien paikka riipu pikkasen myös siitä kotelon muodosta?F30 320d
F30 320i
E46 320i
E36 325i
E30 316
Comment
-
Comment