Announcement

Collapse
No announcement yet.

Paremmat hifit BMW E91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blacksatin
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 954
    • Mäntsälä

    #16
    Onkohan kenelläkään kokemusta tuosta Focalin K2 Power 100 KRS erillis-sarjasta ja Focalin Polyglass 100 CVX koksuista?

    Joku ketä on vaihtanut näitä kaiuttimia e91:seen voisi kertoa mahtuuko noi Polyglass 100 CVX koksut kun upotussyvyys on 59mm? Ei taida mennä...?

    Comment

    • TeeS
      Bimmer Rookie
      • Aug 2009
      • 38
      • Nokia

      #17
      Mä noita e9x audiojuttuja selvittelin kans kesällä ja taitaa olla niin, että audiopaketteja on kolmenlaisia: stereo system (koaksaalit ovissa), hifi system (erillissarjat ovissa ja hattuhyllyllä sekä erillinen vahvistin vasemmassa takakulmassa) ja top hifi system (hifi systemin lisäksi koaksaalit takaovissa ja keskiääni kojelaudassa + tehokkaampi vahvistin). Hifi systemeissä subit on 8", mutta eiköhän siellä yhtä paljon tilaa ole myös stereo systemeillä varustelluissa autoissa Uuden kotelon askartelua saattaa toki vaatia..

      Tuolla: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=58085 on mainittu, että upotussyvyys ois maksimissaan 55mm, tosin tämä koskenee vaan ovia, koska hattuhyllyllä on vaahtomuovia vastassa ja se nyt vähän antaa periksikin.

      Niin ja vahvariksi pitää valita sellainen joka voi linjatasoisen (RCA) signaalin sijaan (lisäksi) vahvistaa kaiutintasoista signaalia. Jos et oo jo törmänny, niin tuossa: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=138949 on kätevä johdotuskaavio. Toi koskee tosin hifi systemiä, en tiedä onko head unitin lähdöt samanlaisilla piuhoilla stereo systemissä... veikkaisin, että on kyllä.

      Comment

      • moo3
        Bimmer Rookie
        • May 2005
        • 53
        • Vaasa

        #18
        E91 hifit

        Autossa on siis S676A Hifi loudspeaker system ja tässähän on joku pikku vahvistin olemassa takaluukun sivussa. Onko mitään helppoa tapaa parantaa olemassa olevaa systeemiä tyyliin plug and play? Saako pelkällä vahvistimen vaihdolla riittävästi aikaan vai pitääkö myös kaiuttimet päivittää?
        kuinka suuri homma on päivittää pro logic 7?

        Jari
        Ex:E91 LCI 325dA -09
        E91 LCI 320dA -09
        E91 320dA -06
        E36 Group F
        E39 520d -02
        E34 525i touring -92
        E30 325i -86
        E30 320i -86
        E21 316 -79

        Comment

        • moo3
          Bimmer Rookie
          • May 2005
          • 53
          • Vaasa

          #19
          E91 hifit

          Ja autossa on lisäksi S609A navigation system professional....
          Ex:E91 LCI 325dA -09
          E91 LCI 320dA -09
          E91 320dA -06
          E36 Group F
          E39 520d -02
          E34 525i touring -92
          E30 325i -86
          E30 320i -86
          E21 316 -79

          Comment

          • cterror
            Newbiemmer
            • Oct 2006
            • 14
            • Tku

            #20
            Omaan viikko sitten hankittuun E91seen alkaa päivitys juuri.

            Vakiona Professional bluetooth mankka, mutta aivan varma en ole onko autossa perus vai hifi kaiutinpaketti. Peilikolmioissa ainakin on ritilää, joten ehkä on jotkut disseparat siellä sihisemässä.
            Tuossahan nyt ei hifiä tai toistoa ole nimeksikään, joten vanhat kämppeet siirtyvät autoon jollakin aikavälillä.

            Soittimeksi alkuperäinen (ihan näppärä ja toimiva monitoimikone)
            Prosessori Alpin PXE-H650
            Vahvistin Xetec 8G1000 2/4/6/8-kanavainen
            Etuspiikkerit CAR3650(B) (eli oli siellä penkkien alla 6 tai 8" nyt, niin 6,5" mennään tämän jälkeen.
            Takaspiikkerit alkuperäiset
            Sub Pioneer TS-SW1241D lituska pikkulaatikossa.


            4tie jako:
            Yläpää 2-tie: Alpin yläpää ajaa ylipäästönä 200+hz etu-, ja takaovien 2-tie erkkasarjoja joissa passiivijaot (takana ehkä vaan se 4" mutta samapa se. Erkoiksi Hifitalon CAR3650B koska tarvitsen tuon 4"/Diskantti jakarin.

            Midbassot: CAR3650 setin 6,5" alkuperäisillä paikoilla etupenkkien alla. Soviterengas näille pitää askarrella. Jako Alpin etu 2sesta bandpassina
            ~Hp 50-60/Lp 200-300 kattoo sitten.

            Subi: Alpin subista Lp as low as it goes Eli 50hz.

            Ei tuolla kuuhun pääse mutta korjannee akuutin ponnettomuuden toistosta.
            Eli jotakuinkin puoliaktiivinen 4-tie on kehitteillä. Xetecistä 6-kanavaa käytössä. En halua/jaksa/viitsi/eioorahaa vaihtaa prossua 8-kanavaiseen joten menköön tuolla.
            Porsche 996 C2 MY00
            BMW X3 3.0DA MY05


            EX: E91 325D 3.0 MY07, Porsche SC 3.2, V70 2.5T, C5, T5, E30 318i, E30 320i, E34 525i,

            Comment

            • Tom1s
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 669
              • .

              #21
              Tuliko tästä hyvä?



              Originally posted by cterror View Post
              Omaan viikko sitten hankittuun E91seen alkaa päivitys juuri.

              Vakiona Professional bluetooth mankka, mutta aivan varma en ole onko autossa perus vai hifi kaiutinpaketti. Peilikolmioissa ainakin on ritilää, joten ehkä on jotkut disseparat siellä sihisemässä.
              Tuossahan nyt ei hifiä tai toistoa ole nimeksikään, joten vanhat kämppeet siirtyvät autoon jollakin aikavälillä.

              Soittimeksi alkuperäinen (ihan näppärä ja toimiva monitoimikone)
              Prosessori Alpin PXE-H650
              Vahvistin Xetec 8G1000 2/4/6/8-kanavainen
              Etuspiikkerit CAR3650(B) (eli oli siellä penkkien alla 6 tai 8" nyt, niin 6,5" mennään tämän jälkeen.
              Takaspiikkerit alkuperäiset
              Sub Pioneer TS-SW1241D lituska pikkulaatikossa.


              4tie jako:
              Yläpää 2-tie: Alpin yläpää ajaa ylipäästönä 200+hz etu-, ja takaovien 2-tie erkkasarjoja joissa passiivijaot (takana ehkä vaan se 4" mutta samapa se. Erkoiksi Hifitalon CAR3650B koska tarvitsen tuon 4"/Diskantti jakarin.

              Midbassot: CAR3650 setin 6,5" alkuperäisillä paikoilla etupenkkien alla. Soviterengas näille pitää askarrella. Jako Alpin etu 2sesta bandpassina
              ~Hp 50-60/Lp 200-300 kattoo sitten.

              Subi: Alpin subista Lp as low as it goes Eli 50hz.

              Ei tuolla kuuhun pääse mutta korjannee akuutin ponnettomuuden toistosta.
              Eli jotakuinkin puoliaktiivinen 4-tie on kehitteillä. Xetecistä 6-kanavaa käytössä. En halua/jaksa/viitsi/eioorahaa vaihtaa prossua 8-kanavaiseen joten menköön tuolla.
              F31 328i M-Sport

              Comment

              • cterror
                Newbiemmer
                • Oct 2006
                • 14
                • Tku

                #22
                Originally posted by Tom1s View Post
                Tuliko tästä hyvä?

                On kesken.
                Etupään mallailun jälkeen tulin siihen tulokseen ettei CAR sarjaa kannata käyttää. Ostin tilalle Hybrid Audion Legatia L4 laajakaistakeskiäänidiskantit. Eilen sain sitten vihdoin Hybrid Audiot etuoviin ja niiden tulos on erinomainen.
                Poistin alkuperäiset (auto siis professional soittimella ja Hifi-paketilla) diskantit käytöstä peilikolmioista ja keskiääni noin 160hz ylöspäin on nyt Legatian L4sten hallussa. Ovet vaimennettu Vibroplast M1 liimalevyillä, elementit tuotu ulkopuolelle verhoilun. L4nen on saman kokoinen kuin alkup suojaritilä, joten asiaa tietämätön tuskin huomaa mitään vaihdetun vaikkei suojaritilöitä nyt olekaan. Äänestä sen verran että _Toimii_.

                Midbassoiksi jää ainakin toistaiseksi org 8" elementit. Katsotaan sitten saako niistä mitään järkevää aikaan kun on Alpine välissä.

                Kontti on purettu verhoiluista yms muovisälästä ja vahvistin + 650nen mallattu paikalleen. Seuraavaksi kontin verhoilu vaimennus Vibroplastin M1 liimalevyillä ja sitten pääsen kaapeloimaan. Vahvistin ja Despi tulevat 50mm velcrotarroilla auton pohjaan kiinni joten vältyn reijittämältä pohjaa. Ehkä loppuviikolla voisi olla systeemit paikallaan... ja sen jälkeen Despin säätöön
                Last edited by cterror; 04-10-2010, 10:19.
                Porsche 996 C2 MY00
                BMW X3 3.0DA MY05


                EX: E91 325D 3.0 MY07, Porsche SC 3.2, V70 2.5T, C5, T5, E30 318i, E30 320i, E34 525i,

                Comment

                • cterror
                  Newbiemmer
                  • Oct 2006
                  • 14
                  • Tku

                  #23
                  Laitteet asennettu, kuvia tulee vasta kun oikean mittaiset
                  rcat on tehty yms yms...
                  Ja tulihan se peikko sieltä, eli laturivinkuna

                  Tänään kokeillaan kaikki vanhan keinot vinkunan hävitykseen, eli uudelleenmaadoitus pxe-h650selle + jatkuva virta suoraan akulta. Lisäksi pitänee tutkailla tuota balansoidun parikaapelin liitosta suoraan kolvaamalla rca liittimiin... tässä on häiriön paikka ja hyviä ehdotuksia vastaanotetaan. Jossain kait oli myytävänä balanced-unbalanced aktiivipalikoita? Tietääkö joku missä?
                  Alpine sinäänsä näköjään hyväksyy balansoidun +- signaalin tuonnin myös AUX liitäntään joten siinä ei ole ongelmaa. Häiriöt vaan korostuvat tällä tavalla tehtynä.

                  Loppuilta tänään mennee Despin perussäätöjen tekoon ja mittauksiin. Katsotaan sitten tuliko hyvä vai huono
                  Porsche 996 C2 MY00
                  BMW X3 3.0DA MY05


                  EX: E91 325D 3.0 MY07, Porsche SC 3.2, V70 2.5T, C5, T5, E30 318i, E30 320i, E34 525i,

                  Comment

                  • cterror
                    Newbiemmer
                    • Oct 2006
                    • 14
                    • Tku

                    #24
                    Häiriöt poistettu antamalla sama maa ja virta PXE-H650selle. Vinkuna loppui, joten suositeltavaa on olla käyttämättä alkup. vahvistimelle tulevia virta ja maajohtoja. Herätteen saa sieltä navasta 10 (ohut musta johto).
                    Ensikokemukset positiivisia ja alpinen mikkiequtus tuntuu toimivan aika ok. Lisää säätöä niin ihan hyvä tästä tulee.
                    Todistettu siis että PXE hyväksyy auton balansoidun signaalin AUX sisäänmenoon ihan suoraan kolvaamalla rca päädyt kierretyn parikaapelin napoihin. - kuoreen ja + keskijohtoon.
                    Porsche 996 C2 MY00
                    BMW X3 3.0DA MY05


                    EX: E91 325D 3.0 MY07, Porsche SC 3.2, V70 2.5T, C5, T5, E30 318i, E30 320i, E34 525i,

                    Comment

                    • JNIJNI
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2006
                      • 1485

                      #25
                      Originally posted by cterror View Post
                      Häiriöt poistettu antamalla sama maa ja virta PXE-H650selle. Vinkuna loppui, joten suositeltavaa on olla käyttämättä alkup. vahvistimelle tulevia virta ja maajohtoja. Herätteen saa sieltä navasta 10 (ohut musta johto).
                      Ensikokemukset positiivisia ja alpinen mikkiequtus tuntuu toimivan aika ok. Lisää säätöä niin ihan hyvä tästä tulee.
                      Todistettu siis että PXE hyväksyy auton balansoidun signaalin AUX sisäänmenoon ihan suoraan kolvaamalla rca päädyt kierretyn parikaapelin napoihin. - kuoreen ja + keskijohtoon.
                      Paljonko kustansi koko projekti?

                      Ja niitä kuvia
                      G21 LCI 330e xDrive 2022
                      E93 M3

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎