Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 36:sen takaluukun vaimennus ???+++?????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • taagikibi
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 124
    • pori

    e 36:sen takaluukun vaimennus ???+++?????

    Olis kiva saada vähän vihjettä mitä tekis tolle takaluukulle... mulla on takaluukusssa 2 tsubia ja resonoi niin saatanasti.... en kehtaa missään ihmisten ilmoilla soittaa kovempaa.. 8)
    K.I.M.M.O.
  • substanza
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1460
    • Tampere

    #2
    Massaa tai bitumimattoa pelteihin sisäpuolelle :juo
    Varmaan se rekisterikilpikin siellä rämisee, joten hieman kilpeä pienempi bitumimatto sinne alle ja kilpi päälle...

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Peltiosiin bitumia ja itse sidoin vielä vähän paremmin pellin kiinni tukirakenteisiin pisteillä sikakittiä.

      Paikka joka itselläni aiheutti myös pärinää oli takaluukun lukkomekanismissa olevat rautatangot :arrow: Pääsivät heilumaan noin 1,5mm ja pitivät yllättävän kovaa ääntä. Älä kuitenkaan tivistä tankojen niveliä liikaa että pääsevät liikkumaan... :wink:
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • hOGi
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 1295
        • Espoo

        #4
        Originally posted by substanza
        Massaa tai bitumimattoa pelteihin sisäpuolelle :juo
        Varmaan se rekisterikilpikin siellä rämisee, joten hieman kilpeä pienempi bitumimatto sinne alle ja kilpi päälle...
        Mulla ei auttanut bitumimatto rekisterikilven takana. Täytynee turvautua siihen ainoaan ja oikeaan thyyningiin, eli lyödä se kilpi sikaflexillä kilven taustaan kiinni. Saa nähdä miten helposti sen sitten joskus saa irti, jos tarvetta ilmenee... No, eivätpähän polliisisetät niin helposti vie kilpiä pois tiellä :wink:
        www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • EFNU

          #5
          Originally posted by hOGi
          Mulla ei auttanut bitumimatto rekisterikilven takana. Täytynee turvautua siihen ainoaan ja oikeaan thyyningiin, eli lyödä se kilpi sikaflexillä kilven taustaan kiinni. Saa nähdä miten helposti sen sitten joskus saa irti, jos tarvetta ilmenee... No, eivätpähän polliisisetät niin helposti vie kilpiä pois tiellä :wink:
          Kokeile vaahtomuovin palasta sinne kilven ja taustalevyn väliin niin että jäävät aavistuksen jännitykseen.
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • hOGi
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1295
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Calypsocoupe
            Originally posted by hOGi
            Mulla ei auttanut bitumimatto rekisterikilven takana. Täytynee turvautua siihen ainoaan ja oikeaan thyyningiin, eli lyödä se kilpi sikaflexillä kilven taustaan kiinni. Saa nähdä miten helposti sen sitten joskus saa irti, jos tarvetta ilmenee... No, eivätpähän polliisisetät niin helposti vie kilpiä pois tiellä :wink:
            Kokeile vaahtomuovin palasta sinne kilven ja taustalevyn väliin niin että jäävät aavistuksen jännitykseen.
            Hmm.. No tota vois kyllä kokeilla, tuskin tulos ainakaan huonompi on kuin tolla bitumilla. Mutta mitenkäs tuon kestävyyden laita on - sinne väliin kun menee varmasti vettä ja luulis että toi vaahtomuovi hapertuu kun se on jatkuvasti kostea?
            www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17845
              • PKS

              #7
              Originally posted by hOGi
              Hmm.. No tota vois kyllä kokeilla, tuskin tulos ainakaan huonompi on kuin tolla bitumilla. Mutta mitenkäs tuon kestävyyden laita on - sinne väliin kun menee varmasti vettä ja luulis että toi vaahtomuovi hapertuu kun se on jatkuvasti kostea?
              Kyllä se itselläni vanhassa bemussa varsin hyvin toimi 4 vuotta Kyllä se hieman hapertuu, mutta ei toimintaa haittaavasti.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              ½
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • TomiT
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 1121

                #8
                Originally posted by Dualfun
                Originally posted by hOGi
                Hmm.. No tota vois kyllä kokeilla, tuskin tulos ainakaan huonompi on kuin tolla bitumilla. Mutta mitenkäs tuon kestävyyden laita on - sinne väliin kun menee varmasti vettä ja luulis että toi vaahtomuovi hapertuu kun se on jatkuvasti kostea?
                Kyllä se itselläni vanhassa bemussa varsin hyvin toimi 4 vuotta Kyllä se hieman hapertuu, mutta ei toimintaa haittaavasti.
                Ihan friikkiyden asteesta riippuen saattaa yllättää hämmästyttävä vitutus auton pesun jälkeen. Mulla ainaki edellisessä kulkineessa oli tuollainen ratkaisu, kesti kyllä sinänsä ihan hyvin mutta aina pesun jälkeen tiputteli sellasta ruskeeta vettä säännöllisin väliajoin takapuskurille. Pari tuntia pesun jälkeen sai olla pyyhkimässä niitä vesiä jos halus oikeesti puhtaan auton. Rekkaria kun paineli niin sai vähän enemmän kerralla sitä vettä sieltä pois, mut ei sitä läheskään kuivaks saanu ikinä.

                On kai olemassa erilaisia vaahtomuoveja, kannattanee valita sellanen mikä imeee vähiten nestettä. Mulla se oli parin pesun verran siellä ja sitte sai kyytiä.

                Comment

                • hOGi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 1295
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by TomiT
                  Originally posted by Dualfun
                  Originally posted by hOGi
                  Hmm.. No tota vois kyllä kokeilla, tuskin tulos ainakaan huonompi on kuin tolla bitumilla. Mutta mitenkäs tuon kestävyyden laita on - sinne väliin kun menee varmasti vettä ja luulis että toi vaahtomuovi hapertuu kun se on jatkuvasti kostea?
                  Kyllä se itselläni vanhassa bemussa varsin hyvin toimi 4 vuotta Kyllä se hieman hapertuu, mutta ei toimintaa haittaavasti.
                  Ihan friikkiyden asteesta riippuen saattaa yllättää hämmästyttävä vitutus auton pesun jälkeen. Mulla ainaki edellisessä kulkineessa oli tuollainen ratkaisu, kesti kyllä sinänsä ihan hyvin mutta aina pesun jälkeen tiputteli sellasta ruskeeta vettä säännöllisin väliajoin takapuskurille. Pari tuntia pesun jälkeen sai olla pyyhkimässä niitä vesiä jos halus oikeesti puhtaan auton. Rekkaria kun paineli niin sai vähän enemmän kerralla sitä vettä sieltä pois, mut ei sitä läheskään kuivaks saanu ikinä.

                  On kai olemassa erilaisia vaahtomuoveja, kannattanee valita sellanen mikä imeee vähiten nestettä. Mulla se oli parin pesun verran siellä ja sitte sai kyytiä.
                  Hyvä pointti. Meikä ei ainakaan pystyis kestämään sitä, että sieltä tippuis jotain perkeleen vettä koko ajan takapuskurin päälle. Onkohan tuollaista vettä imemätöntä vaahtomuovia olemassa, vai onko ne kaikki Pampers-laatua?
                  www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

                  Comment

                  • Customi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 1747
                    • Kymenlaakso

                    #10
                    Laita pala solumuovia! Siis vaikka retkipatjaa niin ei ime vettä niin kovasti
                    www.customworksfinland.com

                    Comment

                    • Calypsocoupe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 2932
                      • EFNU

                      #11
                      Onhan noita vaahtomuoveja, en muista mistä oma oli tarkoitukseen ryöstetty, olisiko ollut edellisen auton vaimennusmateriaalia tms.? Mutta ei sen kanssa mitään probleemia kumminkaan ollut. Jos ottaa jostain vanhasta patjasta palasen niin varmasti imee kosteutta
                      - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                      Comment

                      • Mikexxx
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 319
                        • Helsinki

                        #12
                        Laittaa palan roiskeläpästä rekkarin taakse. Toimi mulla ainakin kohtuu hyvin edellises autos.

                        Tähänkin autoon aattelin saman virityksen pistää
                        -----------------------
                        ex-bimmers
                        BMW 535i -90
                        BMW 316/325i -87/-86
                        BMW 325iX -86
                        BMW 328ia -97

                        Now
                        BMW 523i -97

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15256
                          • Ajamisen Iloa

                          #13
                          Originally posted by Mikexxx
                          Laittaa palan roiskeläpästä rekkarin taakse. Toimi mulla ainakin kohtuu hyvin edellises autos.

                          Tähänkin autoon aattelin saman virityksen pistää
                          :shock:

                          Konstit ne on monet...
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15256
                            • Ajamisen Iloa

                            #14
                            Mä ostin starkista ihan sitä varten rullan sellasta n 7cm. leveetä, ja 3mm paksua tarrapintaista bitumimattoa jossa on toisella puolella ohut (0,9mm alumiinipinta) (se oli tarkoitettu johonkin vaikeiden paikkojen ilmastointi tai viemäröinti putkien tai saumojen tiivistykseksi), Sitä sitten laitoin koko rekisteri kilven taustaan 3 kerrosta. Vaimeni erittäin paljon. Ongelmaksi jäi kuitenkin vielä koko auton takaosan peltien liikehdintä, samoin kuin niiden muovisten kontin sisuksienkin resonointi. Ilmeisesti kontti hiljeni nyt jonkin verran kun auto massattiin.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • kastemato
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2003
                              • 121
                              • Vantaa

                              #15
                              Sikaflexillä vaan kiinni... tosin edellisissä autoissa on tullut käytettyä wurthin liimamassaa ja samaa sovellan varmaan tälläkin kertaa... on vähän halvempaa ja ei oo niin vaikeeta saada :-D

                              Kastemato, mato jonka auto on aina vaiheessa...
                              I've got a need... a need for speed...

                              e34 5xxi *virn* Barbie-bemu
                              e34 5xxi (touring)
                              Volvo 850 T-5 STW "Sporttractor"
                              Saab 9000 CSE "What can you say?"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎