Siinä I-väylässä on radio, navi, ratin napit, valomoduli ja parkkitutkat.
Inpalla pääsi kaikkiin muihin, paitsi radioon ja puhelimeen.
Inpa sanoi "control unit not responding" tjsp.?
DIS sanoi taasen noista kahdesta jotain power/k-line/i-line disturbion tjsp.?
Radiomodulille tulee kyllä virtaa punaiselle piuhalle jossa vihree raita.
Inpalla pääsi kaikkiin muihin, paitsi radioon ja puhelimeen.
Inpa sanoi "control unit not responding" tjsp.?
DIS sanoi taasen noista kahdesta jotain power/k-line/i-line disturbion tjsp.?
Radiomodulille tulee kyllä virtaa punaiselle piuhalle jossa vihree raita.
Mittaa, onko I-väylän piuha (valk./harm./kelt.) radiolta yhteydessä kontin jakokammalle (X18344), josta väylä lähtee mittaristolle. Nämä testit kannattaisi tehdä varmasti toimivalla BM54:lla, niin itse modulin osuus olisi poissuljettu.
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Mittaa, onko I-väylän piuha (valk./harm./kelt.) radiolta yhteydessä kontin jakokammalle (X18344), josta väylä lähtee mittaristolle. Nämä testit kannattaisi tehdä varmasti toimivalla BM54:lla, niin itse modulin osuus olisi poissuljettu.
Käskenpäs kokeilla tätä seuraavaksi.
Nyt vain ei ole toimivaa BM54:sta kyllä saatavilla... Mutta 100% varmasti toimiva BM24, niinkuin tässä kyseisessä autossa onkin.
Haalin käytetyn BM24:n ja nyt 2 viikon ajelun jälkeen uskaltaa jo sanoa, että kaikki ongelmat poistuivat. Puran joskus lähiaikoina vanhan vastaanottimen juotoksia kriittisesti tutkaillen.
Nyt tuon minun kotteron radio "hiljeni" ihan totaalisesti...kuuluu ainoastaan ihan helvetillinen ininä ja vinkuna Eikä auta vaikka laittais cd:n soimaan, sama jatkuu. Oliskohan siellä nyt sit joku oikosulku tai jotain?
Se on aikaisemminkin hyytyny, mutta sillon on auttanu kun johdon ottaa hetkeksi irti...nyt ei mitään tehoa sillä. Lisäksi se teki sitä, että kun kuunteli musiikkia niin bassot putosi pois pelistä tietyn volumin jälkeen. Meneekö uuden hankinnaksi vai pystyykö noita korjaamaan :think
no nyt sitten mykistyi tuo oma radiokin! eli ei pelaa radio eikä mikään muukaan eikä pikku navin napit tottele mitään niihin littyviä toimintoja! yhden kerran aikasemminki tehny tuon mut alkoi sitten itsestään pelaamaan! nyt oon kokeillu sulakkeita ja akunkenkää irti eikä vaikutusta! montakos sulaketta radiolle muuten löytyy? hanskalokerossa vissiin kolme ja peräkontissa yksi onko jossain muualla vielä?
Multa löytyy ainakin yksi kontiin tuleva 100% toimiva, 24:n korvaava BM54 back (pyöreillä liitinpinneillä) ja kahdella antennipistokkeella. Huomattavasti parempi ja luotettavampi kuin bm24:nen.
Multa löytyy ainakin yksi kontiin tuleva 100% toimiva, 24:n korvaava BM54 back (pyöreillä liitinpinneillä) ja kahdella antennipistokkeella. Huomattavasti parempi ja luotettavampi kuin bm24:nen.
Vanhaan ketjuun joutuu valitettavasti kirjoittamaan jatkoa. Tänä aamuna -02 530da touringin radio oli mykkä.
Virtanapin vieressä ei pala valoa, virtanapista ei tapahdu mitään. 16:9 näyttö toimii ja oikean reunan kytkimet toimivat. Navi toimii. Näiltä osin sanoisin, että sulakkeet 25, 43 ja 44 ovat kunnossa, vaikken vielä ehtinytkään niitä katsoa.
Mutta onko siis niin, että kontin pohjassa vararenkaasta klo 10 suuntaan on itse radiovastaanotin, jonka yhteydessä on myös sulake? Seuraavaksi varmaan sen kimppuun, jos sellainen on.
Jos tuo sulake on kunnossa, mitä sitten? Autossa on siis navi, hifi pro DSP, CD ja puhelin. (Ja puhelimeen liittyen, mistä löytyy langattoman Siemensin TCU-moduuli?)
S630 Car phone with cordless receiver (Siemens)
S609 Navigation System professional
S672 CD changer for 6 CDs
S677 HiFi System professional DSP
Edit: oli pitkä päivä töissä, mutta ehdin vihdoin koneen ääreen ja löysin ohjeet. Vielä kun ehtii tarkistamaan...
How to remove your BM54 (Becker) radio Tuner from your BMW E39 (5 series) Touring
Please find the following instructions to remove your BM54 (Becker) radio Tuner from yourBMW E39 (5 series) Touring , its always best to CONFIRM the fault professionally before removal & sending in for repair.
Tip: Click on the thumbnails then work your
Yllä kuvattu mykistynyt radio tuli ”korjattua”. Homma meni kuten netistä kaivelin, eli irrotin liittimen ja sen 10 A sulakkeen radiosta ja laitoin ne takaisin kiinni. Sulake oli ehjä. Ja rokki soi... mutta kuinkahan kauan?
Mikähän mahtaa olla vikana E39 radiossa. Eli radio herää viiveellä. Tällä hetkellä kiinni on vasta hankittu eonon ga9449, mutta vika oli päällä jo edellisellä tarvike soittimella. Herääminen siis tapahtuu muutaman minuutin päästä, kun on kääntäny virrat päälle/ auton käyntiin. Joskus viive on pidempi ja joskus lyhyempi.
Alunperin autossa on ollut 16:9 navi soitin ilman dsp, joskin ei minun aikana koskaan, eikä alkuperästä radiota tullut auton mukana, kun sen hankin.
Sinänsä vika ei ole häiritsevä, kun se radio kuitenki herää sieltä aikanaan, mut oisha se jees, jos se heräis niinku kuuluukin.
Mulla 11/98 728 radio ei kytkeydy päälle. Näyttönä 4:3 ja se toimii kyllä muilta osin mutta radion virtanappiin ei reagoi ja punainen valo ei pala mankassa. Hommasin Saksasta uuden 25v vanhan mutta ei vaikutusta. Nyt käsittelystä takaboksista löytyvä 6 901 456 boksi, mikä Googlen mukaan olisi tv boksi. Meneekö radio kuitenkin myös tuota kautta? 46 ja 69 sulakkeet on ehjät.
Eteen näytölle tulee jatkuva- ja herätevirta eli en usko virtalukkoon, mikä jossain keskustelussa tuli tähän liittyen esiin.
Laitoin siksi tänne yleiselle puolelle, kun samoja soittimia on ollut joka mallissa.
Mutta entäs sulake siellä radion boksin perässä? Itse etsiskelin tumppuna viikon vikaa ja kärähtänyt sulake oli siellä mistä sen ensimmäisenä pitääkin palaa. E38 mutta kumminkin:
Comment